REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Alfa Romeo 2.0 TS

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Powszechne opinie o samochodach sygnowanych logiem Alfa Romeo nie należą do pozytywnych. Silnik 2.0 TS, który występował m.in. w Alfie Romeo 147, 156 czy 166 jest jednostką nowoczesną, ale borykającą się z pewnymi problemami. Jeśli nie zostaną one w porę zdiagnozowane i usunięte, mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.

Włoska marka karcona jest przede wszystkim za słabą jakość wykonania, co przekłada się na liczne i często występujące w jej autach usterki. Wiele z nich spowodowanych jest jednak niewłaściwym serwisowaniem pojazdów i częstym lekceważeniu przez właścicieli Alf wykonywania w nich ich podstawowych napraw.

REKLAMA

Twin Sparks

Silnik o pojemności 2-litrów generuje moc 155KM (od 2000 roku 150KM). To co wyróżnia go na tle konkurencji to system Twin Sparks. Technologia ta, opierająca się na zastosowaniu podwójnego zapłonu, wykorzystuje do spalania mieszanki paliwowej po dwie świece zapłonowe na każdy cylinder. Włoski koncern wprowadził to rozwiązanie już na początku XX wieku w celu zwiększenia wydajności jednostek napędowych. Dzięki dwóm świecom w cylindrze, inżynierowie mogli zwiększyć stopień sprężania silnika, bez obawy o wystąpienie spalania stukowego. W rezultacie system Twin Sparks zapewnia silnikowi równomierne rozwijanie mocy już od ok. 2500 obr./min. przy jednoczesnym jego niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

Zobacz też: Alfa 156 (1997-2006) - bella mácchina

Problematyczny wariator faz rozrządu

REKLAMA

Inną cechą, którą przypisują temu silnikowi jego użytkownicy to awaryjny wariator. Urządzenie to odpowiedzialne jest za sterowanie systemem zmiennych faz rozrządu. Jego uszkodzeniu towarzyszy pojawienie się charakterystycznego dźwięku „stukania”. Silnik napędzany benzyną brzmi jak przeciętny diesel. Oprócz zmian akustycznych, awaria wariatora powoduje istotny spadek osiągów samochodu.

Aby wyeliminować problem wystarczy zakupić nowy wariator (koszt ok. 500 zł). Mechanicy podkreślają jednak, że warto go wymienić także przy okresowej zamianie napędu rozrządu. Pominięcie tej czynności może skutkować koniecznością podwójnej wymianie rozrządu. Ewentualna wymiana wariatora wiąże się bowiem z wymianą podstawowych elementów napędu rozrządu, w skład którego wchodzą: pasek rozrządu, jego napinacz i rolka, a także pasek wałków wyrównoważających wraz z rolką (przy ewentualnym zerwaniu, jego fragmenty dostają się pod pasek rozrządu, co kończy się jego zniszczeniem oraz poważnie zagraża samemu silnikowi). Do tego wszystkiego należy dodać wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Niski poziom oleju

Głównym powodem uszkodzenia wariatora jest zbyt niski poziom oleju w silniku. Włoska jednostka napędowa ma tendencję do jego nadmiernego zużywania, dlatego konieczna jest regularna kontrola jego poziomu. Braki oleju mogą przyczynić się do kolejnych usterek, dlatego wielu użytkowników Alf Romeo bardzo poważnie podchodzi do tego zagadnienia i zmienia olej częściej niż zaleca producent.

Panewki korbowodów

REKLAMA

Typowym mankamentem silnika 2.0 TS są również nietrwałe panewkami korbowodów. Zdarza się, że ulegają tzw. obróceniu co wiąże się zazwyczaj z remontem kapitalnym silnika. Aby obniżyć ryzyko wystąpienia ich awarii, zaleca się częstszą wymianę oleju (średnio co 8-10 tys. km). Niestety, czasem zdarza się, że także i to nie pomaga.

Odpowiednia eksploatacja samochodu z silnikiem 2.0 Twin Sparks pozwoli docenić jego wysokie osiągi i uniknąć niepotrzebnych wydatków. Nie jest to silnik dla osób, które cenią sobie bezobsługową eksploatację samochodu. Włoski silnik wymaga bowiem odpowiedniej troski i regularnego serwisowania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA