REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Alfa Romeo 2.0 TS

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Powszechne opinie o samochodach sygnowanych logiem Alfa Romeo nie należą do pozytywnych. Silnik 2.0 TS, który występował m.in. w Alfie Romeo 147, 156 czy 166 jest jednostką nowoczesną, ale borykającą się z pewnymi problemami. Jeśli nie zostaną one w porę zdiagnozowane i usunięte, mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.

Włoska marka karcona jest przede wszystkim za słabą jakość wykonania, co przekłada się na liczne i często występujące w jej autach usterki. Wiele z nich spowodowanych jest jednak niewłaściwym serwisowaniem pojazdów i częstym lekceważeniu przez właścicieli Alf wykonywania w nich ich podstawowych napraw.

REKLAMA

Twin Sparks

Silnik o pojemności 2-litrów generuje moc 155KM (od 2000 roku 150KM). To co wyróżnia go na tle konkurencji to system Twin Sparks. Technologia ta, opierająca się na zastosowaniu podwójnego zapłonu, wykorzystuje do spalania mieszanki paliwowej po dwie świece zapłonowe na każdy cylinder. Włoski koncern wprowadził to rozwiązanie już na początku XX wieku w celu zwiększenia wydajności jednostek napędowych. Dzięki dwóm świecom w cylindrze, inżynierowie mogli zwiększyć stopień sprężania silnika, bez obawy o wystąpienie spalania stukowego. W rezultacie system Twin Sparks zapewnia silnikowi równomierne rozwijanie mocy już od ok. 2500 obr./min. przy jednoczesnym jego niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

Zobacz też: Alfa 156 (1997-2006) - bella mácchina

Problematyczny wariator faz rozrządu

REKLAMA

Inną cechą, którą przypisują temu silnikowi jego użytkownicy to awaryjny wariator. Urządzenie to odpowiedzialne jest za sterowanie systemem zmiennych faz rozrządu. Jego uszkodzeniu towarzyszy pojawienie się charakterystycznego dźwięku „stukania”. Silnik napędzany benzyną brzmi jak przeciętny diesel. Oprócz zmian akustycznych, awaria wariatora powoduje istotny spadek osiągów samochodu.

Aby wyeliminować problem wystarczy zakupić nowy wariator (koszt ok. 500 zł). Mechanicy podkreślają jednak, że warto go wymienić także przy okresowej zamianie napędu rozrządu. Pominięcie tej czynności może skutkować koniecznością podwójnej wymianie rozrządu. Ewentualna wymiana wariatora wiąże się bowiem z wymianą podstawowych elementów napędu rozrządu, w skład którego wchodzą: pasek rozrządu, jego napinacz i rolka, a także pasek wałków wyrównoważających wraz z rolką (przy ewentualnym zerwaniu, jego fragmenty dostają się pod pasek rozrządu, co kończy się jego zniszczeniem oraz poważnie zagraża samemu silnikowi). Do tego wszystkiego należy dodać wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Niski poziom oleju

Głównym powodem uszkodzenia wariatora jest zbyt niski poziom oleju w silniku. Włoska jednostka napędowa ma tendencję do jego nadmiernego zużywania, dlatego konieczna jest regularna kontrola jego poziomu. Braki oleju mogą przyczynić się do kolejnych usterek, dlatego wielu użytkowników Alf Romeo bardzo poważnie podchodzi do tego zagadnienia i zmienia olej częściej niż zaleca producent.

Panewki korbowodów

REKLAMA

Typowym mankamentem silnika 2.0 TS są również nietrwałe panewkami korbowodów. Zdarza się, że ulegają tzw. obróceniu co wiąże się zazwyczaj z remontem kapitalnym silnika. Aby obniżyć ryzyko wystąpienia ich awarii, zaleca się częstszą wymianę oleju (średnio co 8-10 tys. km). Niestety, czasem zdarza się, że także i to nie pomaga.

Odpowiednia eksploatacja samochodu z silnikiem 2.0 Twin Sparks pozwoli docenić jego wysokie osiągi i uniknąć niepotrzebnych wydatków. Nie jest to silnik dla osób, które cenią sobie bezobsługową eksploatację samochodu. Włoski silnik wymaga bowiem odpowiedniej troski i regularnego serwisowania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA