REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Alfa Romeo 2.0 TS

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Powszechne opinie o samochodach sygnowanych logiem Alfa Romeo nie należą do pozytywnych. Silnik 2.0 TS, który występował m.in. w Alfie Romeo 147, 156 czy 166 jest jednostką nowoczesną, ale borykającą się z pewnymi problemami. Jeśli nie zostaną one w porę zdiagnozowane i usunięte, mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.

Włoska marka karcona jest przede wszystkim za słabą jakość wykonania, co przekłada się na liczne i często występujące w jej autach usterki. Wiele z nich spowodowanych jest jednak niewłaściwym serwisowaniem pojazdów i częstym lekceważeniu przez właścicieli Alf wykonywania w nich ich podstawowych napraw.

REKLAMA

Twin Sparks

Silnik o pojemności 2-litrów generuje moc 155KM (od 2000 roku 150KM). To co wyróżnia go na tle konkurencji to system Twin Sparks. Technologia ta, opierająca się na zastosowaniu podwójnego zapłonu, wykorzystuje do spalania mieszanki paliwowej po dwie świece zapłonowe na każdy cylinder. Włoski koncern wprowadził to rozwiązanie już na początku XX wieku w celu zwiększenia wydajności jednostek napędowych. Dzięki dwóm świecom w cylindrze, inżynierowie mogli zwiększyć stopień sprężania silnika, bez obawy o wystąpienie spalania stukowego. W rezultacie system Twin Sparks zapewnia silnikowi równomierne rozwijanie mocy już od ok. 2500 obr./min. przy jednoczesnym jego niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

Zobacz też: Alfa 156 (1997-2006) - bella mácchina

Problematyczny wariator faz rozrządu

REKLAMA

Inną cechą, którą przypisują temu silnikowi jego użytkownicy to awaryjny wariator. Urządzenie to odpowiedzialne jest za sterowanie systemem zmiennych faz rozrządu. Jego uszkodzeniu towarzyszy pojawienie się charakterystycznego dźwięku „stukania”. Silnik napędzany benzyną brzmi jak przeciętny diesel. Oprócz zmian akustycznych, awaria wariatora powoduje istotny spadek osiągów samochodu.

Aby wyeliminować problem wystarczy zakupić nowy wariator (koszt ok. 500 zł). Mechanicy podkreślają jednak, że warto go wymienić także przy okresowej zamianie napędu rozrządu. Pominięcie tej czynności może skutkować koniecznością podwójnej wymianie rozrządu. Ewentualna wymiana wariatora wiąże się bowiem z wymianą podstawowych elementów napędu rozrządu, w skład którego wchodzą: pasek rozrządu, jego napinacz i rolka, a także pasek wałków wyrównoważających wraz z rolką (przy ewentualnym zerwaniu, jego fragmenty dostają się pod pasek rozrządu, co kończy się jego zniszczeniem oraz poważnie zagraża samemu silnikowi). Do tego wszystkiego należy dodać wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Niski poziom oleju

Głównym powodem uszkodzenia wariatora jest zbyt niski poziom oleju w silniku. Włoska jednostka napędowa ma tendencję do jego nadmiernego zużywania, dlatego konieczna jest regularna kontrola jego poziomu. Braki oleju mogą przyczynić się do kolejnych usterek, dlatego wielu użytkowników Alf Romeo bardzo poważnie podchodzi do tego zagadnienia i zmienia olej częściej niż zaleca producent.

Panewki korbowodów

REKLAMA

Typowym mankamentem silnika 2.0 TS są również nietrwałe panewkami korbowodów. Zdarza się, że ulegają tzw. obróceniu co wiąże się zazwyczaj z remontem kapitalnym silnika. Aby obniżyć ryzyko wystąpienia ich awarii, zaleca się częstszą wymianę oleju (średnio co 8-10 tys. km). Niestety, czasem zdarza się, że także i to nie pomaga.

Odpowiednia eksploatacja samochodu z silnikiem 2.0 Twin Sparks pozwoli docenić jego wysokie osiągi i uniknąć niepotrzebnych wydatków. Nie jest to silnik dla osób, które cenią sobie bezobsługową eksploatację samochodu. Włoski silnik wymaga bowiem odpowiedniej troski i regularnego serwisowania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA