REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Alfa Romeo 2.0 TS

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
Silnik 2.0 TS stosowany m.in. w samochodach Alfa Romeo jest wrażliwy na niski poziom oleju silnikowego. Jego niedobór to główna przyczyna wielu poważnych usterek.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Powszechne opinie o samochodach sygnowanych logiem Alfa Romeo nie należą do pozytywnych. Silnik 2.0 TS, który występował m.in. w Alfie Romeo 147, 156 czy 166 jest jednostką nowoczesną, ale borykającą się z pewnymi problemami. Jeśli nie zostaną one w porę zdiagnozowane i usunięte, mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.

Włoska marka karcona jest przede wszystkim za słabą jakość wykonania, co przekłada się na liczne i często występujące w jej autach usterki. Wiele z nich spowodowanych jest jednak niewłaściwym serwisowaniem pojazdów i częstym lekceważeniu przez właścicieli Alf wykonywania w nich ich podstawowych napraw.

REKLAMA

REKLAMA

Twin Sparks

Silnik o pojemności 2-litrów generuje moc 155KM (od 2000 roku 150KM). To co wyróżnia go na tle konkurencji to system Twin Sparks. Technologia ta, opierająca się na zastosowaniu podwójnego zapłonu, wykorzystuje do spalania mieszanki paliwowej po dwie świece zapłonowe na każdy cylinder. Włoski koncern wprowadził to rozwiązanie już na początku XX wieku w celu zwiększenia wydajności jednostek napędowych. Dzięki dwóm świecom w cylindrze, inżynierowie mogli zwiększyć stopień sprężania silnika, bez obawy o wystąpienie spalania stukowego. W rezultacie system Twin Sparks zapewnia silnikowi równomierne rozwijanie mocy już od ok. 2500 obr./min. przy jednoczesnym jego niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

Zobacz też: Alfa 156 (1997-2006) - bella mácchina

Problematyczny wariator faz rozrządu

Inną cechą, którą przypisują temu silnikowi jego użytkownicy to awaryjny wariator. Urządzenie to odpowiedzialne jest za sterowanie systemem zmiennych faz rozrządu. Jego uszkodzeniu towarzyszy pojawienie się charakterystycznego dźwięku „stukania”. Silnik napędzany benzyną brzmi jak przeciętny diesel. Oprócz zmian akustycznych, awaria wariatora powoduje istotny spadek osiągów samochodu.

REKLAMA

Aby wyeliminować problem wystarczy zakupić nowy wariator (koszt ok. 500 zł). Mechanicy podkreślają jednak, że warto go wymienić także przy okresowej zamianie napędu rozrządu. Pominięcie tej czynności może skutkować koniecznością podwójnej wymianie rozrządu. Ewentualna wymiana wariatora wiąże się bowiem z wymianą podstawowych elementów napędu rozrządu, w skład którego wchodzą: pasek rozrządu, jego napinacz i rolka, a także pasek wałków wyrównoważających wraz z rolką (przy ewentualnym zerwaniu, jego fragmenty dostają się pod pasek rozrządu, co kończy się jego zniszczeniem oraz poważnie zagraża samemu silnikowi). Do tego wszystkiego należy dodać wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Niski poziom oleju

Głównym powodem uszkodzenia wariatora jest zbyt niski poziom oleju w silniku. Włoska jednostka napędowa ma tendencję do jego nadmiernego zużywania, dlatego konieczna jest regularna kontrola jego poziomu. Braki oleju mogą przyczynić się do kolejnych usterek, dlatego wielu użytkowników Alf Romeo bardzo poważnie podchodzi do tego zagadnienia i zmienia olej częściej niż zaleca producent.

Panewki korbowodów

Typowym mankamentem silnika 2.0 TS są również nietrwałe panewkami korbowodów. Zdarza się, że ulegają tzw. obróceniu co wiąże się zazwyczaj z remontem kapitalnym silnika. Aby obniżyć ryzyko wystąpienia ich awarii, zaleca się częstszą wymianę oleju (średnio co 8-10 tys. km). Niestety, czasem zdarza się, że także i to nie pomaga.

Odpowiednia eksploatacja samochodu z silnikiem 2.0 Twin Sparks pozwoli docenić jego wysokie osiągi i uniknąć niepotrzebnych wydatków. Nie jest to silnik dla osób, które cenią sobie bezobsługową eksploatację samochodu. Włoski silnik wymaga bowiem odpowiedniej troski i regularnego serwisowania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA