REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Mazda 2.0 MZR-CD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Popularny m.in. w Mazdzie 6 silnik 2.0 MZR-CD, niezależnie od mocy potrafi stwarzać problemy. Większość z nich jest jednak możliwa do usunięcia.
Popularny m.in. w Mazdzie 6 silnik 2.0 MZR-CD, niezależnie od mocy potrafi stwarzać problemy. Większość z nich jest jednak możliwa do usunięcia.

REKLAMA

REKLAMA

Japońska jakość Mazdy nie odnajduje odzwierciedlenia w trwałości silnika 2.0 MZR-CD, stosowanego w modelach 5, 6 i MPV. Liczne awarie bywają kłopotliwe, a jeśli nie są likwidowane na bieżąco, mogą doprowadzić do pojawienia się znacznie poważniejszych usterek. Z czym ma największy problem japońska jednostka napędowa?

Niedrożne sitko pompy oleju Mazda 6

Jednym z najpoważniejszych problemów jaki dotyka silnik 2.0 MZR-CD jest jego zatarcie, spowodowane zapieczeniem smoka olejowego. Jeśli kierowca nie sprawdza jego drożności co ok. 10-15tys.km (np. przy wymianie oleju) może dojść do sytuacji, kiedy to jednostka napędowa przestanie być prawidłowo smarowana, w wyniku czego ulegnie ona zatarciu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz galerię: Muscle Cary wczoraj i dziś

Wadliwe podkładki wtryskiwaczy paliwa

Do uszkodzenia jednostki napędowej Mazdy może przyczynić się także pozostawianie starych bądź wadliwych podkładek pod wtryskiwaczami paliwa, które powinno się wymieniać każdorazowo na nowe w chwili, gdy są „ruszane” (np. przy regulacji luzu zaworowego). Stare podkładki mogą bowiem przepuszczać spaliny i nagar do układu smarowania, wpływając negatywnie na gęstość i jakość oleju. W rezultacie przyspieszeniu ulega zasklepianie smoka olejowego.

Polecamy: Samochód w firmie

REKLAMA

Wytarty wałek rozrządu

Jakość oleju i filtrów eksploatacyjnych ma także negatywny wpływ na kondycję m.in. wałka rozrządu. Nierzadkim zjawiskiem jest tzw. „łuszczenie się" wałka, spowodowane jego nadmiernym ścieraniem. W większości przypadków dotyczy to egzemplarzy eksploatowanych na krótkich dystansach, których nierozgrzane silniki (olej) są silnie obciążane przez kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Zbyt wysoki poziom oleju

Egzemplarze wyposażone w filtr DPF (ozn. RF7J, produkowane w latach 2005-2007r.) miewają problemy z nadmiernym poziomem oleju. Jest to związane z koniecznością wypalania sadzy przez filtr cząstek stałych oraz błędnie działającym oprogramowaniem PCM, które należy zaktualizować w serwisie. W przeciwnym razie, następujące przenikanie paliwa do oleju, może spowodować jego na tyle poważne rozrzedzenie, że dojdzie do tzw. rozbiegnięcia się silnika (niekontrolowanego wejścia silnika w obroty maksymalne). Wiąże się to z ryzykiem uszkodzeniem korbowodów a nawet samego bloku silnika.

Uszkodzenia wału korbowego

W niektórych egzemplarzach poważne zastrzeżenia dotyczą wału korbowego.  Zdarza się, że ulega on samoistnemu pęknięciu. Nie są znane do tej pory przyczyny tego zjawiska, a winą najczęściej obarcza się wadę materiałową danego wału.

Nieszczelny intercooler i pękające przewody ciśnienia

Przy zakupie auta bądź w trakcie późniejszej jego eksploatacji warto kontrolować stan przewodów ciśnieniowych łączących intercooler z turbosprężarką. Z czasem ulegają one zużyciu a ewentualna usterka wiąże się z wyraźnym spadkiem mocy silnika. Co więcej, niektóre egzemplarze Mazd były wzywane na akcję serwisową w celu poprawy uszczelnienia intercoolera.

Zużycie turbosprężarki

Odnośnie samej turbosprężarki to zdania co do jej trwałości są mocno podzielone. Wyraźnie nie służą jej próby dynamicznego rozpędzania auta, jeśli silnik nie osiągnął temperatury roboczej. Poza tym, wyposażona jest ona w zmienną geometrię łopatek, przez co nagłe gaszenie rozgrzanej jednostki napędowej może spowodować zapieczenie się jej łopatek. Awaria turbosprężarki w MZR-CD najczęściej objawia się wyciekami oleju. Zdarza się, że pojawiają się one już przy przebiegu 80tys. km.

Wadliwy zawór SCV

Częstym problemem nagłaśnianym w przypadku silnika MZR-CD jest źle działający zawór SCV pompy ciśnieniowej. Jego wadliwe egzemplarze, najczęściej oznaczone symbolami 003 i 006, produkowane były do 31.05.2005r. Charakterystyczne objawy jego zużycia to chwilowe braki mocy w trakcie przyspieszania, falujące obroty (zwłaszcza na wolnym biegu, choć nie tylko), gasnący na postoju silnik. Nawet jeśli element ten zostanie wymieniony na nowy, z czasem może ulec ponownemu zużyciu. Jest to związane z pracą pompy ciśnienia, której rotory ścierają się, generując opiłki metalu, zalegające na zaworze SCV (jest on elektromagnetyczny). W rezultacie ulega on zużyciu. Nie jest to jednak bardzo droga usterka, a naprawę można wykonać w warunkach domowych.

Niewłaściwy olej silnikowy

Każdy użytkownik Mazdy z silnikiem 2.0 MZR-CD musi zwrócić też baczną uwagę na stosowany w niej olej. Niektórych jego marek należy wyraźnie się wystrzegać!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA