REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Mazda 2.0 MZR-CD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Popularny m.in. w Mazdzie 6 silnik 2.0 MZR-CD, niezależnie od mocy potrafi stwarzać problemy. Większość z nich jest jednak możliwa do usunięcia.
Popularny m.in. w Mazdzie 6 silnik 2.0 MZR-CD, niezależnie od mocy potrafi stwarzać problemy. Większość z nich jest jednak możliwa do usunięcia.

REKLAMA

REKLAMA

Japońska jakość Mazdy nie odnajduje odzwierciedlenia w trwałości silnika 2.0 MZR-CD, stosowanego w modelach 5, 6 i MPV. Liczne awarie bywają kłopotliwe, a jeśli nie są likwidowane na bieżąco, mogą doprowadzić do pojawienia się znacznie poważniejszych usterek. Z czym ma największy problem japońska jednostka napędowa?

Niedrożne sitko pompy oleju Mazda 6

Jednym z najpoważniejszych problemów jaki dotyka silnik 2.0 MZR-CD jest jego zatarcie, spowodowane zapieczeniem smoka olejowego. Jeśli kierowca nie sprawdza jego drożności co ok. 10-15tys.km (np. przy wymianie oleju) może dojść do sytuacji, kiedy to jednostka napędowa przestanie być prawidłowo smarowana, w wyniku czego ulegnie ona zatarciu.

REKLAMA

Zobacz galerię: Muscle Cary wczoraj i dziś

Wadliwe podkładki wtryskiwaczy paliwa

Do uszkodzenia jednostki napędowej Mazdy może przyczynić się także pozostawianie starych bądź wadliwych podkładek pod wtryskiwaczami paliwa, które powinno się wymieniać każdorazowo na nowe w chwili, gdy są „ruszane” (np. przy regulacji luzu zaworowego). Stare podkładki mogą bowiem przepuszczać spaliny i nagar do układu smarowania, wpływając negatywnie na gęstość i jakość oleju. W rezultacie przyspieszeniu ulega zasklepianie smoka olejowego.

Polecamy: Samochód w firmie

Wytarty wałek rozrządu

Jakość oleju i filtrów eksploatacyjnych ma także negatywny wpływ na kondycję m.in. wałka rozrządu. Nierzadkim zjawiskiem jest tzw. „łuszczenie się" wałka, spowodowane jego nadmiernym ścieraniem. W większości przypadków dotyczy to egzemplarzy eksploatowanych na krótkich dystansach, których nierozgrzane silniki (olej) są silnie obciążane przez kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Zbyt wysoki poziom oleju

Egzemplarze wyposażone w filtr DPF (ozn. RF7J, produkowane w latach 2005-2007r.) miewają problemy z nadmiernym poziomem oleju. Jest to związane z koniecznością wypalania sadzy przez filtr cząstek stałych oraz błędnie działającym oprogramowaniem PCM, które należy zaktualizować w serwisie. W przeciwnym razie, następujące przenikanie paliwa do oleju, może spowodować jego na tyle poważne rozrzedzenie, że dojdzie do tzw. rozbiegnięcia się silnika (niekontrolowanego wejścia silnika w obroty maksymalne). Wiąże się to z ryzykiem uszkodzeniem korbowodów a nawet samego bloku silnika.

Uszkodzenia wału korbowego

W niektórych egzemplarzach poważne zastrzeżenia dotyczą wału korbowego.  Zdarza się, że ulega on samoistnemu pęknięciu. Nie są znane do tej pory przyczyny tego zjawiska, a winą najczęściej obarcza się wadę materiałową danego wału.

Nieszczelny intercooler i pękające przewody ciśnienia

Przy zakupie auta bądź w trakcie późniejszej jego eksploatacji warto kontrolować stan przewodów ciśnieniowych łączących intercooler z turbosprężarką. Z czasem ulegają one zużyciu a ewentualna usterka wiąże się z wyraźnym spadkiem mocy silnika. Co więcej, niektóre egzemplarze Mazd były wzywane na akcję serwisową w celu poprawy uszczelnienia intercoolera.

Zużycie turbosprężarki

Odnośnie samej turbosprężarki to zdania co do jej trwałości są mocno podzielone. Wyraźnie nie służą jej próby dynamicznego rozpędzania auta, jeśli silnik nie osiągnął temperatury roboczej. Poza tym, wyposażona jest ona w zmienną geometrię łopatek, przez co nagłe gaszenie rozgrzanej jednostki napędowej może spowodować zapieczenie się jej łopatek. Awaria turbosprężarki w MZR-CD najczęściej objawia się wyciekami oleju. Zdarza się, że pojawiają się one już przy przebiegu 80tys. km.

Wadliwy zawór SCV

Częstym problemem nagłaśnianym w przypadku silnika MZR-CD jest źle działający zawór SCV pompy ciśnieniowej. Jego wadliwe egzemplarze, najczęściej oznaczone symbolami 003 i 006, produkowane były do 31.05.2005r. Charakterystyczne objawy jego zużycia to chwilowe braki mocy w trakcie przyspieszania, falujące obroty (zwłaszcza na wolnym biegu, choć nie tylko), gasnący na postoju silnik. Nawet jeśli element ten zostanie wymieniony na nowy, z czasem może ulec ponownemu zużyciu. Jest to związane z pracą pompy ciśnienia, której rotory ścierają się, generując opiłki metalu, zalegające na zaworze SCV (jest on elektromagnetyczny). W rezultacie ulega on zużyciu. Nie jest to jednak bardzo droga usterka, a naprawę można wykonać w warunkach domowych.

Niewłaściwy olej silnikowy

Każdy użytkownik Mazdy z silnikiem 2.0 MZR-CD musi zwrócić też baczną uwagę na stosowany w niej olej. Niektórych jego marek należy wyraźnie się wystrzegać!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

REKLAMA

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

REKLAMA

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

REKLAMA