REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana płynu hamulcowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Seat Ibiza. Fot.Newspress
Seat Ibiza. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Celem tego poradnika jest opisanie jak wymienić płynu hamulcowego w Ibizie III i Polo IV. Nie jest to trudna czynność i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie.

Wymianę płynu hamulcowego zalecamy wykonać co dwa lata. Jest to czas, po którym płyn hamulcowy traci swoje właściwości. Oczywiście nasz samochód będzie nadal hamował. Jednak obniżenie jakości płynu wpłynie na skuteczność hamowania. Objawia się to najczęściej na trudnych drogach gdzie wymagane jest częste i nagłe hamowanie. Zaczynamy od zebrania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.

REKLAMA

  • Płyn hamulcowy – 1.1L Polo, 2.0 Ibiza
  • Klucz oczkowy do odpowietrzników
  • Przewód gumowy
  • Pusta butelka

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

REKLAMA

Pamiętajmy, że płyn hamulcowy jest bardzo żrący. Wszelkie wycieki muszą być natychmiast usunięte. Jeśli płyn hamulcowy dostanie się na lakier należy jak najszybciej wytrzeć go za pomocą szmatki i polać dane miejsce dużą ilością wody. Starajmy się nie rozlewać płynu po elementach naszego auta.

Teraz za pomocą strzykawki odciągamy płyn ze zbiorniczka. Robimy to do momentu aż zostanie około 10mm płynu. Napełniamy zbiorniczek świeżym i przystępujemy do wymiany. Metoda jest praktycznie podobna do odpowietrzenia. Teraz będziemy wypompowywać płyn z każdego zacisku. Zaczniemy od modelu Polo. Nakładamy na odpowietrznik wężyk i wkładamy jego koniec do butelki.

Druga osoba wsiada do samochodu i przekręca kluczyk na zapłoni zaczyna pompować pedałem hamulca. Powinniśmy zlać około 0.25L płynu. Musi być pozbawiony pęcherzyków powietrza oraz bezwzględnie czysty. Podczas tej operacji pamiętajmy, aby sprawdzać stan w zbiorniczku. Jeżeli wypompujemy cały płyn to doprowadzimy do całkowitego zapowietrzenia. W takim wypadku czeka nas wizyta w serwisie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

REKLAMA

W modelu Ibiza spuszczamy około 0.4 – 0.5L płynu z każdego zacisku. Zasada postępowania taka sama jak w przypadku Polo. Może się okazać, że będziemy potrzebowali spuścić więcej płynu aż będzie pozbawiony pęcherzyków powietrza. Wszystko zależy od tego jakiej jakości będzie zlewany przez nas płyn.

Na końcu sprawdzamy czy odpowietrzniki na każdym zacisku są prawidłowo zamknięte i opuszczamy samochód. Sprawdzamy dokładnie stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz uzupełniamy ewentualne braki. Zakręcamy zbiorniczek i uruchamiamy silnik. Naciskamy kilka razy pedał hamulca i udajemy się na jazdę próbną.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA