REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana płynu hamulcowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Seat Ibiza. Fot.Newspress
Seat Ibiza. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Celem tego poradnika jest opisanie jak wymienić płynu hamulcowego w Ibizie III i Polo IV. Nie jest to trudna czynność i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie.

Wymianę płynu hamulcowego zalecamy wykonać co dwa lata. Jest to czas, po którym płyn hamulcowy traci swoje właściwości. Oczywiście nasz samochód będzie nadal hamował. Jednak obniżenie jakości płynu wpłynie na skuteczność hamowania. Objawia się to najczęściej na trudnych drogach gdzie wymagane jest częste i nagłe hamowanie. Zaczynamy od zebrania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.

REKLAMA

  • Płyn hamulcowy – 1.1L Polo, 2.0 Ibiza
  • Klucz oczkowy do odpowietrzników
  • Przewód gumowy
  • Pusta butelka

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

REKLAMA

Pamiętajmy, że płyn hamulcowy jest bardzo żrący. Wszelkie wycieki muszą być natychmiast usunięte. Jeśli płyn hamulcowy dostanie się na lakier należy jak najszybciej wytrzeć go za pomocą szmatki i polać dane miejsce dużą ilością wody. Starajmy się nie rozlewać płynu po elementach naszego auta.

Teraz za pomocą strzykawki odciągamy płyn ze zbiorniczka. Robimy to do momentu aż zostanie około 10mm płynu. Napełniamy zbiorniczek świeżym i przystępujemy do wymiany. Metoda jest praktycznie podobna do odpowietrzenia. Teraz będziemy wypompowywać płyn z każdego zacisku. Zaczniemy od modelu Polo. Nakładamy na odpowietrznik wężyk i wkładamy jego koniec do butelki.

Druga osoba wsiada do samochodu i przekręca kluczyk na zapłoni zaczyna pompować pedałem hamulca. Powinniśmy zlać około 0.25L płynu. Musi być pozbawiony pęcherzyków powietrza oraz bezwzględnie czysty. Podczas tej operacji pamiętajmy, aby sprawdzać stan w zbiorniczku. Jeżeli wypompujemy cały płyn to doprowadzimy do całkowitego zapowietrzenia. W takim wypadku czeka nas wizyta w serwisie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

REKLAMA

W modelu Ibiza spuszczamy około 0.4 – 0.5L płynu z każdego zacisku. Zasada postępowania taka sama jak w przypadku Polo. Może się okazać, że będziemy potrzebowali spuścić więcej płynu aż będzie pozbawiony pęcherzyków powietrza. Wszystko zależy od tego jakiej jakości będzie zlewany przez nas płyn.

Na końcu sprawdzamy czy odpowietrzniki na każdym zacisku są prawidłowo zamknięte i opuszczamy samochód. Sprawdzamy dokładnie stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz uzupełniamy ewentualne braki. Zakręcamy zbiorniczek i uruchamiamy silnik. Naciskamy kilka razy pedał hamulca i udajemy się na jazdę próbną.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA