REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV demontaż pompy paliwa
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV demontaż pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa w Volkswagenie Polo IV, czy Seacie Ibiza III wpływa na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany pompy paliwa w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV.

Wymiana pompy nie jest skomplikowana. W przypadku awarii pompymamy kilka wyjść, żeby usprawnić nasz samochód. Możemy zdecydować się na nowy egzemplarz, oddać uszkodzoną pompę paliwa do regeneracji lub kupić używaną. To, na którą opcję się zdecydujemy zależy od tego jaka będzie cena końcowa dla poszczególnych wariantów. Na początku kilka słów wprowadzenia odnośnie samej pompy paliwa.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III: wymiana żarówek

REKLAMA

Pompa paliwa znajduje się ona w baku razem z czujnikiem poziomu paliwa. Czujnik składa się z pływaka oraz potencjometru. W silnikach benzynowych, które wyposażone są w bezpośredni wtrysk taki regulator znajduje się w pompie paliwa. Praktycznie jest on integralnym elementem, którego się nie oddziela od reszty.

Operację wymiany pompy paliwa przeprowadzamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Nie dopuszczalne jest wykonywanie tej pracy przy źródle ognia. Zanim przystąpimy do pracy musimy zużyć paliwo, które znajduje się w baku lub je spuścić. W zbiorniku paliwa nie może pozostać więcej cieczy niż 1/4 objętości baku. Następnie należy odłączyć ujemną klemę akumulatora.

Demontaż pompy paliwa zaczynamy od odchylenia tylnego siedzenia. W ten oto sposób mamy dostęp do miejsca gdzie zamontowana jest pompa paliwa. Zakryta jest pokrywą, którą podważamy za pomocą śrubokręta i wyjmujemy. W bezpośrednim wtrysku benzyny schodzi ona razem ze sterownikiem pompy. Teraz odpinamy złącza elektryczne od czujnika poziomu i pompy paliwa. Możemy to zrobić wykorzystując mały, płaski śrubokręt,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym krokiem będzie demontaż przewodów paliwa. Najlepiej robić to przez szmatkę wtedy unikniemy niekontrolowanego wycieku. Pamiętajmy, że jest tam pewne ciśnienie. Odpinamy przewód doprowadzający i powrotny. Wystarczy ścisnąć zatrzaski złączy. Blokujemy wyloty ściskami lub zaklejamy. Można poszukać również korka, który będzie idealnie pasował na króćce przewodu.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

Przechodzimy do odkręcenia pompy. Jest ona dokręcona specjalną nakrętką. Serwisy stosują specjalny klucz, my posłużymy się kawałkiem drewna i młotkiem. Delikatnie uderzamy w nią tak, żeby można było ją odkręcić. Wyjmujemy całą pompę razem z czujnikiem. Wylewamy paliwo do zbiornika lub do pustego pojemnika. Jeżeli uszczelka jest uszkodzona to wymieniamy ja na nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA