REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV demontaż pompy paliwa
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV demontaż pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa w Volkswagenie Polo IV, czy Seacie Ibiza III wpływa na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany pompy paliwa w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV.

Wymiana pompy nie jest skomplikowana. W przypadku awarii pompymamy kilka wyjść, żeby usprawnić nasz samochód. Możemy zdecydować się na nowy egzemplarz, oddać uszkodzoną pompę paliwa do regeneracji lub kupić używaną. To, na którą opcję się zdecydujemy zależy od tego jaka będzie cena końcowa dla poszczególnych wariantów. Na początku kilka słów wprowadzenia odnośnie samej pompy paliwa.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III: wymiana żarówek

REKLAMA

Pompa paliwa znajduje się ona w baku razem z czujnikiem poziomu paliwa. Czujnik składa się z pływaka oraz potencjometru. W silnikach benzynowych, które wyposażone są w bezpośredni wtrysk taki regulator znajduje się w pompie paliwa. Praktycznie jest on integralnym elementem, którego się nie oddziela od reszty.

Operację wymiany pompy paliwa przeprowadzamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Nie dopuszczalne jest wykonywanie tej pracy przy źródle ognia. Zanim przystąpimy do pracy musimy zużyć paliwo, które znajduje się w baku lub je spuścić. W zbiorniku paliwa nie może pozostać więcej cieczy niż 1/4 objętości baku. Następnie należy odłączyć ujemną klemę akumulatora.

Demontaż pompy paliwa zaczynamy od odchylenia tylnego siedzenia. W ten oto sposób mamy dostęp do miejsca gdzie zamontowana jest pompa paliwa. Zakryta jest pokrywą, którą podważamy za pomocą śrubokręta i wyjmujemy. W bezpośrednim wtrysku benzyny schodzi ona razem ze sterownikiem pompy. Teraz odpinamy złącza elektryczne od czujnika poziomu i pompy paliwa. Możemy to zrobić wykorzystując mały, płaski śrubokręt,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym krokiem będzie demontaż przewodów paliwa. Najlepiej robić to przez szmatkę wtedy unikniemy niekontrolowanego wycieku. Pamiętajmy, że jest tam pewne ciśnienie. Odpinamy przewód doprowadzający i powrotny. Wystarczy ścisnąć zatrzaski złączy. Blokujemy wyloty ściskami lub zaklejamy. Można poszukać również korka, który będzie idealnie pasował na króćce przewodu.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

Przechodzimy do odkręcenia pompy. Jest ona dokręcona specjalną nakrętką. Serwisy stosują specjalny klucz, my posłużymy się kawałkiem drewna i młotkiem. Delikatnie uderzamy w nią tak, żeby można było ją odkręcić. Wyjmujemy całą pompę razem z czujnikiem. Wylewamy paliwo do zbiornika lub do pustego pojemnika. Jeżeli uszczelka jest uszkodzona to wymieniamy ja na nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA