REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV demontaż pompy paliwa
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV demontaż pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa w Volkswagenie Polo IV, czy Seacie Ibiza III wpływa na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany pompy paliwa w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV.

Wymiana pompy nie jest skomplikowana. W przypadku awarii pompymamy kilka wyjść, żeby usprawnić nasz samochód. Możemy zdecydować się na nowy egzemplarz, oddać uszkodzoną pompę paliwa do regeneracji lub kupić używaną. To, na którą opcję się zdecydujemy zależy od tego jaka będzie cena końcowa dla poszczególnych wariantów. Na początku kilka słów wprowadzenia odnośnie samej pompy paliwa.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III: wymiana żarówek

REKLAMA

Pompa paliwa znajduje się ona w baku razem z czujnikiem poziomu paliwa. Czujnik składa się z pływaka oraz potencjometru. W silnikach benzynowych, które wyposażone są w bezpośredni wtrysk taki regulator znajduje się w pompie paliwa. Praktycznie jest on integralnym elementem, którego się nie oddziela od reszty.

Operację wymiany pompy paliwa przeprowadzamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Nie dopuszczalne jest wykonywanie tej pracy przy źródle ognia. Zanim przystąpimy do pracy musimy zużyć paliwo, które znajduje się w baku lub je spuścić. W zbiorniku paliwa nie może pozostać więcej cieczy niż 1/4 objętości baku. Następnie należy odłączyć ujemną klemę akumulatora.

Demontaż pompy paliwa zaczynamy od odchylenia tylnego siedzenia. W ten oto sposób mamy dostęp do miejsca gdzie zamontowana jest pompa paliwa. Zakryta jest pokrywą, którą podważamy za pomocą śrubokręta i wyjmujemy. W bezpośrednim wtrysku benzyny schodzi ona razem ze sterownikiem pompy. Teraz odpinamy złącza elektryczne od czujnika poziomu i pompy paliwa. Możemy to zrobić wykorzystując mały, płaski śrubokręt,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym krokiem będzie demontaż przewodów paliwa. Najlepiej robić to przez szmatkę wtedy unikniemy niekontrolowanego wycieku. Pamiętajmy, że jest tam pewne ciśnienie. Odpinamy przewód doprowadzający i powrotny. Wystarczy ścisnąć zatrzaski złączy. Blokujemy wyloty ściskami lub zaklejamy. Można poszukać również korka, który będzie idealnie pasował na króćce przewodu.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

Przechodzimy do odkręcenia pompy. Jest ona dokręcona specjalną nakrętką. Serwisy stosują specjalny klucz, my posłużymy się kawałkiem drewna i młotkiem. Delikatnie uderzamy w nią tak, żeby można było ją odkręcić. Wyjmujemy całą pompę razem z czujnikiem. Wylewamy paliwo do zbiornika lub do pustego pojemnika. Jeżeli uszczelka jest uszkodzona to wymieniamy ja na nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA