REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo IV: wymiana żarówek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo IV wymiana żarówek
Volkswagen Polo IV wymiana żarówek

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo IV.

Na początku warto wspomnieć, że dostęp do żarówek przedniej lampy jest zależny od modelu auta. Bardzo możliwe, że będziemy musieli zdemontować całą lampę w celu wymiany. Stosowany opis zostanie przedstawiony w dalszej części poradnika. Zaczynamy od przodu auta. Pierwsze będą światła mijania. Na początku podnosimy przednią maskę i demontujemy gumową osłonę reflektora. Znajduje się ona w jego tylnej części.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

REKLAMA

Teraz obracamy w lewo pierścień zabezpieczający i wyjmujemy przepaloną żarówkę. Nie zalecamy ciągnąć za pierścień gdyż jest on integralną częścią obudowy. Kolejnym krokiem jest odpięcie złącza elektrycznego od żarówki. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym osadzeniu nowej żarówki. Jej wycięcia muszą się zgadzać z wycięciami w oprawce.

Zabieramy się za światła drogowe. Początek jest taki sam jak wyżej. Zdejmujemy gumową osłonę znajdującą się z tyłu reflektora. Kolejno odłączamy złącze elektryczne od żarówki i wciskamy klamrę do przodu a następnie do wewnątrz. Odsuwamy ją na bok i wyjmujemy przepaloną żarówkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę, żeby wszystko było dobrze zamocowane.

Światłą pozycyjne

Kolejnym punktem będzie wymiana żarówki świateł pozycyjnych. Jest to bardzo łatwa czynność. Na początku standardowo zdejmujemy gumę ochronną w tylnej części reflektora. Następnie wyjmujemy z reflektora oprawkę razem z żarówką. Wystarczy chwycić za złącze elektryczne. Na końcu wyjmujemy ją z oprawki i instalujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przednie kierunkowskazy

REKLAMA

Na końcu pozostawiamy przednie kierunkowskazy. W celu wymiany przekręcamy w lewo uchwyt i wyjmujemy żarówkę razem z oprawką. Wciskamy ją i obracamy w lewo. Wyjmujemy i wkładamy w jej miejsce nową. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jak zostało wspomniane na początku tekstu może zdarzyć się tak, że będziemy musieli wymontować przedni reflektor w celu wymiany żarówek. Poniżej przedstawimy opis jak tego dokonać.

Na początku należy zdemontować atrapę przednią czyli tak zwany grill. Odkręcamy dwie śruby po jego boku a następnie ciągniemy górną część do siebie. Wyjmujemy dolne mocowanie grilla (2 po bokach i 1 po środku) i możemy wymontować go całkowicie z auta. Znak VW powinien być wciśnięty do środka. Teraz przechodzimy do demontażu zderzaka. Jeżeli mamy spryskiwacze reflektorów to musimy wyjąć zaślepkę dyszy ze zderzaka.

Następnie odkręcamy 4 boczne śruby i rozdzielamy zderzak od nadkola. Kolejny krok to wyjęcie kratek ze zderzaka po jego prawej i lewej stronie. Wyjmujemy 4 spinki od dołu zderzaka i wypinamy czujnik temperatury zewnętrznej oraz lampy przeciwmgielne jeśli taki występują. W tym celu musimy odkręcić 3 śruby mocujące i odpiąć złącze z tyłu lampy przeciwmgielnej.

Pozostaje nam wykręcić śrubę po prawej stronie obok kratki i w górnej części zderzaka w miejscu gdzie znajduje się grill. Do zdjęcia zderzaka będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Każda z nich chwyta zderzak po swojej stronie i należy ciągnąć go z wyczuciem do przodu. Teraz możemy zdemontować przedni reflektor. Odkręcamy cztery śruby mocujące i wyjmujemy go z auta. Możemy swobodnie wymienić żarówki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Światła przeciwmgielne

Pozostajemy przy przedniej części auta i podejmujemy się wymiany w reflektorze świateł przeciwmgielnych. Postępujemy identycznie jak w przypadku demontażu zderzaka. Na początku wypinamy kratki halogenów z zaczepów. Potem odkręcamy trzy śruby mocujące halogen. Sam reflektor wyjmujemy poprzez pociągnięcie go do przodu. Pozostaje nam tylko wypiąć złącze elektryczne w jego tylnej części.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: sprawdzanie układu wydechowego

Aby wymienić żarówkę musimy odpiąć zatrzask zabezpieczający. Znajduje się on z tyłu lampy. Zdejmujemy osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Żarówka zaciśnięta jest za pomocą zacisków sprężystych. Odpinamy je z haczyków zabezpieczających i odchylamy. Wyjmujemy żarówkę i w jej miejsce wkładamy nową. Musi być ułożona zgodnie z wycięciami w lampie.

Boczne kierunkowskazy

W kolejnym kroku zajmiemy się wymianą żarówki bocznego kierunkowskazu. Nie należy podważać go śrubokrętem możemy doprowadzić do uszkodzenia lakieru w naszym aucie. Co więcej istnieje duże ryzyko ułamania elementu sprężynującego. W celu wyjęcia wystarczy docisnąć kierunkowskaz i przesunąć go w prawo. Wyjmujemy go z błotnika i demontujemy oprawkę razem z żarówką. Wymieniamy żarówkę na nową. Wkładamy nową żarówkę do oprawki - wciskamy ją do obudowy. Wkładamy najpierw część z zaczepem. Na końcu wciskamy drugą część na swoje miejsce.

Tylne światło stopu

Przechodzimy do tylnej części naszego auta. Na początku zajmiemy się wymianą żarówki w dodatkowym świetle stopu. W tym celu otwieramy tylną klapę bagażnika i demontujemy jej poszycie. W tym celu odkręcamy dwie śrubki i podważamy je z obu stron i wyjmujemy.

Teraz odkręcamy śruby mocujące dodatkowe światło stopu, odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy z samochodu. W celu wymiany żarówki odczepiamy zatrzaski i odpinamy oprawę żarówki od lampy. Pozostaje nam wyjąć przepaloną żarówkę i zamontować nową. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. Przechodzimy do wymiany żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

W Volkswagenie Polo IV jest to bardzo łatwe. Wystarczy odkręcić lampę oświetlenia tablicy rejestracyjnej za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Wyjmujemy cała lampkę i odpinamy złącze elektryczne. Wyjmujemy żarówkę rurkową i instalujemy nową.

Trzecie światło hamowania

Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika i zdjęcie pokrywy przy tylnej lampie. Następnie odłączamy złącze elektryczne z tyłu lampy. Jest tam także nakrętka w kształcie skrzydełek, którą należy wykręcić. Podciągamy lampę do góry i wysuwamy haki ustalające po jej lewej stronie w miejscu gdzie zrobiła się widoczna przestrzeń. 

Przechodzimy do wymiany żarówek. Na początku trzeba odpiąć zatrzaski i oddzielić korpus od lampy. Przepaloną żarówkę dociskamy i obracamy w lewo. Możemy ją teraz swobodnie wyjąć.  Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Opis powyżej dotyczył nadwozia typu hatchback. Volkswagen wypuścił również inny rodzaj nadwozia typu sedan. Nie jest to odmiana zbyt popularna na naszym rynku ale jest w ofertach sprzedaży. Lampy te są dzielone. Jeden element zamontowany jest w klapie bagażnika a drugi w bocznej części. Zaczynamy od tego drugiego. Najpierw otwieramy tylną klapę i odpinamy do dołu klapę znajdującą się w wyprasce za tylną lampą. Przyciskamy zaczep mocujący korpus do lampy i wyjmujemy go.

Wciskamy przepaloną żarówkę i przekręcamy w lewo. Wyjmujemy ją i w jej miejsce instalujemy nową. Wkładamy ponownie korpus zabezpieczamy go zakładamy klapkę ochronną. Przechodzimy do wymiany żarówek w drugiej części lampy, która znajduje się w klapie bagażnika. Zdejmujemy poszycie, podważamy je śrubokrętem i obracamy oprawkę, w której jest przepalona żarówka.

Wyjmujemy ją i wciskamy żarówkę po czym obracamy ją w prawo. Montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA