REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo IV: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo IV wymiana żarówek
Volkswagen Polo IV wymiana żarówek

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo IV.

Na początku warto wspomnieć, że dostęp do żarówek przedniej lampy jest zależny od modelu auta. Bardzo możliwe, że będziemy musieli zdemontować całą lampę w celu wymiany. Stosowany opis zostanie przedstawiony w dalszej części poradnika. Zaczynamy od przodu auta. Pierwsze będą światła mijania. Na początku podnosimy przednią maskę i demontujemy gumową osłonę reflektora. Znajduje się ona w jego tylnej części.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

Teraz obracamy w lewo pierścień zabezpieczający i wyjmujemy przepaloną żarówkę. Nie zalecamy ciągnąć za pierścień gdyż jest on integralną częścią obudowy. Kolejnym krokiem jest odpięcie złącza elektrycznego od żarówki. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym osadzeniu nowej żarówki. Jej wycięcia muszą się zgadzać z wycięciami w oprawce.

Zabieramy się za światła drogowe. Początek jest taki sam jak wyżej. Zdejmujemy gumową osłonę znajdującą się z tyłu reflektora. Kolejno odłączamy złącze elektryczne od żarówki i wciskamy klamrę do przodu a następnie do wewnątrz. Odsuwamy ją na bok i wyjmujemy przepaloną żarówkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę, żeby wszystko było dobrze zamocowane.

REKLAMA

Światłą pozycyjne

Kolejnym punktem będzie wymiana żarówki świateł pozycyjnych. Jest to bardzo łatwa czynność. Na początku standardowo zdejmujemy gumę ochronną w tylnej części reflektora. Następnie wyjmujemy z reflektora oprawkę razem z żarówką. Wystarczy chwycić za złącze elektryczne. Na końcu wyjmujemy ją z oprawki i instalujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przednie kierunkowskazy

Na końcu pozostawiamy przednie kierunkowskazy. W celu wymiany przekręcamy w lewo uchwyt i wyjmujemy żarówkę razem z oprawką. Wciskamy ją i obracamy w lewo. Wyjmujemy i wkładamy w jej miejsce nową. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jak zostało wspomniane na początku tekstu może zdarzyć się tak, że będziemy musieli wymontować przedni reflektor w celu wymiany żarówek. Poniżej przedstawimy opis jak tego dokonać.

Na początku należy zdemontować atrapę przednią czyli tak zwany grill. Odkręcamy dwie śruby po jego boku a następnie ciągniemy górną część do siebie. Wyjmujemy dolne mocowanie grilla (2 po bokach i 1 po środku) i możemy wymontować go całkowicie z auta. Znak VW powinien być wciśnięty do środka. Teraz przechodzimy do demontażu zderzaka. Jeżeli mamy spryskiwacze reflektorów to musimy wyjąć zaślepkę dyszy ze zderzaka.

Następnie odkręcamy 4 boczne śruby i rozdzielamy zderzak od nadkola. Kolejny krok to wyjęcie kratek ze zderzaka po jego prawej i lewej stronie. Wyjmujemy 4 spinki od dołu zderzaka i wypinamy czujnik temperatury zewnętrznej oraz lampy przeciwmgielne jeśli taki występują. W tym celu musimy odkręcić 3 śruby mocujące i odpiąć złącze z tyłu lampy przeciwmgielnej.

Pozostaje nam wykręcić śrubę po prawej stronie obok kratki i w górnej części zderzaka w miejscu gdzie znajduje się grill. Do zdjęcia zderzaka będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Każda z nich chwyta zderzak po swojej stronie i należy ciągnąć go z wyczuciem do przodu. Teraz możemy zdemontować przedni reflektor. Odkręcamy cztery śruby mocujące i wyjmujemy go z auta. Możemy swobodnie wymienić żarówki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Światła przeciwmgielne

Pozostajemy przy przedniej części auta i podejmujemy się wymiany w reflektorze świateł przeciwmgielnych. Postępujemy identycznie jak w przypadku demontażu zderzaka. Na początku wypinamy kratki halogenów z zaczepów. Potem odkręcamy trzy śruby mocujące halogen. Sam reflektor wyjmujemy poprzez pociągnięcie go do przodu. Pozostaje nam tylko wypiąć złącze elektryczne w jego tylnej części.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: sprawdzanie układu wydechowego

Aby wymienić żarówkę musimy odpiąć zatrzask zabezpieczający. Znajduje się on z tyłu lampy. Zdejmujemy osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Żarówka zaciśnięta jest za pomocą zacisków sprężystych. Odpinamy je z haczyków zabezpieczających i odchylamy. Wyjmujemy żarówkę i w jej miejsce wkładamy nową. Musi być ułożona zgodnie z wycięciami w lampie.

Boczne kierunkowskazy

W kolejnym kroku zajmiemy się wymianą żarówki bocznego kierunkowskazu. Nie należy podważać go śrubokrętem możemy doprowadzić do uszkodzenia lakieru w naszym aucie. Co więcej istnieje duże ryzyko ułamania elementu sprężynującego. W celu wyjęcia wystarczy docisnąć kierunkowskaz i przesunąć go w prawo. Wyjmujemy go z błotnika i demontujemy oprawkę razem z żarówką. Wymieniamy żarówkę na nową. Wkładamy nową żarówkę do oprawki - wciskamy ją do obudowy. Wkładamy najpierw część z zaczepem. Na końcu wciskamy drugą część na swoje miejsce.

Tylne światło stopu

Przechodzimy do tylnej części naszego auta. Na początku zajmiemy się wymianą żarówki w dodatkowym świetle stopu. W tym celu otwieramy tylną klapę bagażnika i demontujemy jej poszycie. W tym celu odkręcamy dwie śrubki i podważamy je z obu stron i wyjmujemy.

Teraz odkręcamy śruby mocujące dodatkowe światło stopu, odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy z samochodu. W celu wymiany żarówki odczepiamy zatrzaski i odpinamy oprawę żarówki od lampy. Pozostaje nam wyjąć przepaloną żarówkę i zamontować nową. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. Przechodzimy do wymiany żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

W Volkswagenie Polo IV jest to bardzo łatwe. Wystarczy odkręcić lampę oświetlenia tablicy rejestracyjnej za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Wyjmujemy cała lampkę i odpinamy złącze elektryczne. Wyjmujemy żarówkę rurkową i instalujemy nową.

Trzecie światło hamowania

Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika i zdjęcie pokrywy przy tylnej lampie. Następnie odłączamy złącze elektryczne z tyłu lampy. Jest tam także nakrętka w kształcie skrzydełek, którą należy wykręcić. Podciągamy lampę do góry i wysuwamy haki ustalające po jej lewej stronie w miejscu gdzie zrobiła się widoczna przestrzeń. 

Przechodzimy do wymiany żarówek. Na początku trzeba odpiąć zatrzaski i oddzielić korpus od lampy. Przepaloną żarówkę dociskamy i obracamy w lewo. Możemy ją teraz swobodnie wyjąć.  Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Opis powyżej dotyczył nadwozia typu hatchback. Volkswagen wypuścił również inny rodzaj nadwozia typu sedan. Nie jest to odmiana zbyt popularna na naszym rynku ale jest w ofertach sprzedaży. Lampy te są dzielone. Jeden element zamontowany jest w klapie bagażnika a drugi w bocznej części. Zaczynamy od tego drugiego. Najpierw otwieramy tylną klapę i odpinamy do dołu klapę znajdującą się w wyprasce za tylną lampą. Przyciskamy zaczep mocujący korpus do lampy i wyjmujemy go.

Wciskamy przepaloną żarówkę i przekręcamy w lewo. Wyjmujemy ją i w jej miejsce instalujemy nową. Wkładamy ponownie korpus zabezpieczamy go zakładamy klapkę ochronną. Przechodzimy do wymiany żarówek w drugiej części lampy, która znajduje się w klapie bagażnika. Zdejmujemy poszycie, podważamy je śrubokrętem i obracamy oprawkę, w której jest przepalona żarówka.

Wyjmujemy ją i wciskamy żarówkę po czym obracamy ją w prawo. Montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA