REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec zapłonowych

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza. Fot.Newspress
Seat Ibiza. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić świece zapłonowe w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV.

Większość kierowców zapomina, że silniki benzynowe również wymagają regularnej wymiany świec. Silniki wysokoprężne są bardziej wyczulone na zaniedbania z naszej strony. Najbardziej podczas okresu zimowego kiedy jest problem z rozruchem. W modelu Ibiza III i Polo IV producent przewiduje wymianę świec zapłonowych w silnikach benzynowych co 60 000 kilometrów lub co 4 lata.

REKLAMA

Zobacz też:Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: sprawdzenie układu hamulcowego

REKLAMA

Zakup świec nie jest dużym wydatkiem. Jedna sztuka to koszt od około 20 złotych. Do wymiany będzie nam potrzebny klucz do świec oraz 3 lub 4 świece zapłonowe (w zależności od ilości cylindrów w silniku). W sklepie motoryzacyjnym najlepiej podać markę, model, rocznik auta i typ silnika, sprzedawca dobierze nowe świece według katalogu.

Całą pracę należy przeprowadzać na zimnym silniku. Pamiętajmy również, że podczas wykręcenia świecy na gorącym silniku może doprowadzić do uszkodzenia gwintu w głowicy. Pierwszy krok to demontaż górnej obudowy silnika.  W silnikach 1.4 AUA i AUB musimy też wykręcić korek wlewu oleju.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz wyjmujemy przewody wysokiego napięcia z osłony (lekko ją podnosimy). Możemy teraz swobodnie wymontować nasadki ze świec. W silniku 1.4 BBY, BBZi, 1.2 oraz 1.4 FSI AXU należy odsunąć cewki zapłonowe razem z nasadkami świec do momentu aż zrobimy sobie dostęp do odłączenia złączy cewek. Wypinamy je i wyjmujemy cewki. Są one bardzo mocno zamontowane i mogą być problemy z ich demontażem.

REKLAMA

Przechodzimy do wykręcenia świec zapłonowych. Na początku proponujemy wyczyścić dokładnie okolice świec. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza. Jeżeli nie mamy dostępu do kompresora to możemy skorzystać ze zwykłego odkurzacza. Nie możemy dopuścić do wprowadzenia ewentualnych zanieczyszczeń w otwory po świecach. Przechodzimy do montażu świec.

Wkręcamy je momentem 30Nm. Jeżeli nie mamy klucza dynamometrycznego to musimy to zrobić na wyczucie, jednak nie należy śruby dokręcać zbyt mocno. Potrzeba do tego pewnego doświadczenia, żeby nie ukręcić świecy, wówczas czeka nas kosztowne i trudne wiercenie głowicy. Resztę elementów montujemy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA