REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola paska wieloklinowego

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza. Fot.Newspress
Seat Ibiza. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli i sprawdzenia paska wieloklinowego w Ibizie III i Polo IV. Cała operacja nie jest trudna i wykonamy ją we własnym zakresie.

Do przeprowadzenia kontroli i sprawdzenia paska wieloklinowego w Ibizie III i Polo IV nie będą nam potrzebne żadne specjalne narzędzia oraz materiały eksploatacyjne. Przegląd taki można wykonać nawet 2 razy do roku, ponieważ nie wymaga od nas wiele czasu. Warto wiedzieć, że w modelu Polo IV i Ibiza III naciąg paska regulowany jest za pomocą samo napinacza. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje, że nie musimy martwić się o regulację naciągu. Chociaż zdarzają się przypadki, że on również wymaga wymiany.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Na początku musimy ustawić dźwignię zmiany biegów w pozycję neutralną. Teraz przechodzimy do uniesienia samochodu. Do tej czynności najlepiej użyć podnośnika warsztatowego lub lewarka razem z podstawkami. Można również skorzystać z kanału jeśli mamy taką możliwość. W tym momencie możemy narysować widoczny znak na pasku klinowym. Najlepiej za pomocą kredy. Nie uszkodzi ona paska a ślad będzie bardzo dobrze widoczny.

W celu sprawdzenia stanu naszego paska musimy zacząć obracać od dołu wałem korbowym. Pamiętajmy, żeby robić to zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Polecamy robić to za pomocą klucza nasadowego założonego na śrubę koła pasowego. Robimy to bardzo powoli żeby móc dokładnie ocenić w jakim stanie jest nasz pasek wieloklinowy. Jeżeli dojdziemy do naszego oznaczenia to znak, że skontrolowaliśmy całą jego długość. W przypadku braku pewności co do stanu możemy powtórzyć tą operację.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: sprawdzanie układu wydechowego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podczas tej operacji sprawdzamy czy nie ma na nim śladów oleju oraz smaru. Nie dopuszczalne sa uszkodzenia żadnej z powierzchni np. górnej czy bocznej. Jeżeli widzimy, że pasek jest stwardniały i ma pęknięcia na grzbiecie to znak, że kwalifikuje się do wymiany. Wszelkie wystrzępienia i wyrwania również dyskwalifikują taki pasek z dalszej eksploatacji. To samo tyczy się żeberek po wewnętrznej stronie paska.

Pamiętajmy, że nie może być tam żadnych zanieczyszczeń. Powodują one znaczne szybsze zużycie paska. Dobrym testem może być również posłuchanie jak zachowuje się podczas pracy. Jeżeli słychać popiskiwanie to oznaka, że jest luźny lub zużyty. W przypadku znalezienia jakiejś usterki należy wymienić pasek. Oczywiście jeśli są one niewielkie nie ma natychmiastowej potrzeby. Decydując się na wymianę musimy zakupić pasek o odpowiedniej długości. Najlepiej żeby był to produkt sprawdzonej firmy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA