REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola paska wieloklinowego

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza. Fot.Newspress
Seat Ibiza. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli i sprawdzenia paska wieloklinowego w Ibizie III i Polo IV. Cała operacja nie jest trudna i wykonamy ją we własnym zakresie.

Do przeprowadzenia kontroli i sprawdzenia paska wieloklinowego w Ibizie III i Polo IV nie będą nam potrzebne żadne specjalne narzędzia oraz materiały eksploatacyjne. Przegląd taki można wykonać nawet 2 razy do roku, ponieważ nie wymaga od nas wiele czasu. Warto wiedzieć, że w modelu Polo IV i Ibiza III naciąg paska regulowany jest za pomocą samo napinacza. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje, że nie musimy martwić się o regulację naciągu. Chociaż zdarzają się przypadki, że on również wymaga wymiany.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Na początku musimy ustawić dźwignię zmiany biegów w pozycję neutralną. Teraz przechodzimy do uniesienia samochodu. Do tej czynności najlepiej użyć podnośnika warsztatowego lub lewarka razem z podstawkami. Można również skorzystać z kanału jeśli mamy taką możliwość. W tym momencie możemy narysować widoczny znak na pasku klinowym. Najlepiej za pomocą kredy. Nie uszkodzi ona paska a ślad będzie bardzo dobrze widoczny.

W celu sprawdzenia stanu naszego paska musimy zacząć obracać od dołu wałem korbowym. Pamiętajmy, żeby robić to zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Polecamy robić to za pomocą klucza nasadowego założonego na śrubę koła pasowego. Robimy to bardzo powoli żeby móc dokładnie ocenić w jakim stanie jest nasz pasek wieloklinowy. Jeżeli dojdziemy do naszego oznaczenia to znak, że skontrolowaliśmy całą jego długość. W przypadku braku pewności co do stanu możemy powtórzyć tą operację.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: sprawdzanie układu wydechowego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podczas tej operacji sprawdzamy czy nie ma na nim śladów oleju oraz smaru. Nie dopuszczalne sa uszkodzenia żadnej z powierzchni np. górnej czy bocznej. Jeżeli widzimy, że pasek jest stwardniały i ma pęknięcia na grzbiecie to znak, że kwalifikuje się do wymiany. Wszelkie wystrzępienia i wyrwania również dyskwalifikują taki pasek z dalszej eksploatacji. To samo tyczy się żeberek po wewnętrznej stronie paska.

Pamiętajmy, że nie może być tam żadnych zanieczyszczeń. Powodują one znaczne szybsze zużycie paska. Dobrym testem może być również posłuchanie jak zachowuje się podczas pracy. Jeżeli słychać popiskiwanie to oznaka, że jest luźny lub zużyty. W przypadku znalezienia jakiejś usterki należy wymienić pasek. Oczywiście jeśli są one niewielkie nie ma natychmiastowej potrzeby. Decydując się na wymianę musimy zakupić pasek o odpowiedniej długości. Najlepiej żeby był to produkt sprawdzonej firmy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA