REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana filtra paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa w Volkswagenie Golfie IV. Fot.Newspress
Wymiana filtru paliwa w Volkswagenie Golfie IV. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. W poradniku tym pokażemy jak wymienić filtra paliwa w silniku Diesla i benzynowym w Volkswagenie Bora i Golf.

Producent przewiduje wymianę filtru paliwa co 30 000 km. Nawet jeżeli nie używamy auta zbyt często to taki dystans pokonamy dopiero po 2 lub nawet 3 latach. My zalecamy dokonywać wymiany co roku o tej samej porze. Koszt zakupu filtru to wydatek około 50 złotych, wszystko uzależnione jest od miejsca zakupu i firmy, na którą się zdecydujemy.

REKLAMA

Zaczniemy od silnika wysokoprężnego. Na samym początku warto wspomnieć, że dostęp jest utrudniony. Umiejscowiony jest on na dole przed zbiornikiem paliwa (jeżeli patrzymy w kierunku jazdy). Pierwszy krok to zdjęcie przewodu ciśnieniowego chłodnicy powietrza doładowania. Nie jest to trudne, wystarczy poluzować obejmy na końcach przewodu i wykręcić śrubę mocującą.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Teraz nasadzamy plastikową rurkę na nasadkę zaworu spustowego. Jej koniec kierujemy do naczynia. W tym momencie możemy wymontować obejmy uchwytu filtru a ostatecznie wyjmujemy go. Przed montażem pamiętajmy, żeby nawilżyć nową uszczelkę wraz z pierścieniem olejem napędowym. Pozostaje nam zalać filtr paliwa i zamontować na swoje miejsce. Dociskamy go ręcznie do górnej pokrywy a następnie wkładamy filtr w uchwyt i dokręcamy śrubę mocującą. Na koniec instalujemy na swoje miejsce przewód chłodnicy do powietrza doładowania.

Przechodzimy do silnika benzynowego. Na początku odłączamy przewód masowy akumulatora. Teraz unosimy tył samochodu. Możemy użyć do tego standardowego podnośnika lub tradycyjnego razem z podstawkami. Obojętnie jakie rozwiązanie wybierzemy pamiętajmy o wszelkich środkach bezpieczeństwa. Kolejnym krokiem jest wymontowanie osłony znajdującej się przed tylną osią.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Teraz podsuwamy puste naczynie pod filtr paliwa. Przecinamy opaski zaciskowe z przewodów i zdejmujemy je. Wykręcamy śruby trzymające filtr i opróżniamy go. Polecamy mieć przy sobie kilka szmat, paliwo może jest pod pewnym ciśnieniem i może dojść do niekontrolowanego wycieku. Przechodzimy do montażu. Pamiętajmy żeby dobrze osadzić nowy filtr. Strzałki informują nas o kierunku przepływu.

Nasuwamy przewody na filtr i zapinamy je opaskami. Zalecamy do tego zakup nowych oryginalnych. Wszelkiego rodzaju inne rozwiązania mogą się okazać mało skuteczne. Teraz podłączamy akumulator i kilkakrotnie włączamy i wyłączamy zapłon. W ten sposób tworzymy ciśnienie w układzie. Na końcu sprawdzamy szczelność poszczególnych połączeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA