REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Przegląd układu wtryskowego benzyny w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Przegląd układu wtryskowego benzyny w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej pracy silnika warto przyjrzeć się układowi wtryskowemu. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu wtryskowego w Volkswagenie Golf IV i Bora.

Na początku dokonamy oględzin zewnętrznych. Jeżeli często rozłączamy połączenia wtykowe to może to spowodować ich nieznaczne obluzowanie. Wbrew pozorom może to być powodem do utraty kontaktu pomiędzy pinami w kostce. W celu polepszenia powierzchni styku możemy spryskać je preparatem typu kontakt. W ostateczności można zdecydować się na delikatne podgięcie styków.

REKLAMA

Jeżeli stwierdzamy problemy podczas pracy silnika na biegu jałowym, powodem tego może być pobieranie tak zwanego „lewego powietrza”. W celu upewnienia się zalecamy wykonanie poniższych czynności. Na początku kontrolujemy przewody podciśnieniowe. Nie mogą być popękane ani poluzowane. Podobnie postępujemy z przewodami elastycznymi biegnącymi z kolektora dolotowego do wspomagania hamulców, elektromagnetycznego zaworu odprowadzania oparów paliwa i regulatora ciśnienia paliwa.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia

REKLAMA

Teraz musimy dobrze rozgrzać silnik. Non stop musi pracować na biegu jałowym. Otwieramy maskę i przechodzimy do małego testu. Potrzebny nam będzie preparat ułatwiający rozruch silnika. Jest on do kupienia w serwisach aukcyjnych i sklepach motoryzacyjnych za około 20 złotych. Spryskujemy nim króćce przepustnicy, przewody elastyczne urządzeń sterowanych podciśnieniem oraz uszczelnienia kanałów dolotowych. Pamiętajmy o uprzednim rozłączeniu złącza do sondy lambda.

Podczas wykonywania tego zabiegu należy uważnie obserwować spryskane miejsca, Jeżeli zauważymy, że prędkość obrotowa zmieniła się to znaczy, że dana nieszczelność jest odpowiedzialna za nieprawidłową prędkość obrotową silnika. Kolejny punkt naszej kontroli to sprawdzenie układu wtryskowego. Jest to stosunkowo szybka czynność i na pewno warto ją wykonać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy krok to zdjęcie górnej osłony silnika. Teraz patrzymy na tył wtryskiwaczy i lokalizujemy sprężyste zabezpieczenia. Odbezpieczamy je i wyciągamy z nich wtyki. Do dalszych działań będzie nam potrzebny próbnik diodowy. Do zakupienia w każdym hipermarkecie lub sklepie elektronicznym za około 10 złotych. Przykładamy ją do styków wtyku, który wyjęliśmy.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

REKLAMA

W tym momencie będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Powinna obracać wałek korbowym za pomocą rozrusznika. Jeżeli dioda na mierniku zacznie migać to jest wszystko sprawne. W innym przypadku oznacza to, że nie ma w złączu prądu albo uszkodzony jest sterownik. Doszliśmy do momentu gdzie będziemy kontrolować i ewentualnie wymieniać wtryskiwacze. Na początku dokonamy dokładnego sprawdzenia. Naszą pracę wykonamy na przykładzie silnika 1.8.

Pierwszy krok to odpięcie wszystkich złączy z wtryskiwaczy. Robimy to w taki sam sposób jak został opisany powyżej. W dalszym działaniu będzie nam potrzebny omomierz lub miernik uniwersalny. Ten drugi można kupić już za kilka złotych w hipermarkecie lub sklepie elektronicznym. W wyjętym wtyku widoczne są dwa złącza, które znajdują się obok siebie. Podłączamy pod nie przyrząd pomiarowy i odczytujemy wartość.

Wynik jest uzależniony od wersji silnikowej jaką posiadamy. W silnikach typu AQA i ARZ wartość ta powinna być z zakresu 12- 17 Ω. W silnikach typu AGN i AGU 12 - 15Ω. Warto zaznaczyć, że takie wartości są przy temperaturze 20 stopni. Jeżeli silnik jest rozgrzany to dane wartości zwiększą się o ok. 4 - 6Ω. W przypadku kiedy pomiar jest w innym zakresie, praktycznie niezbliżonym do nominalnego wszystko wskazuje na to, że będzie potrzebna wymiana wtryskiwacza.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana filtra paliwa

Jeżeli będzie wymagana taka wymiana należy postępować zgodnie z poniższa instrukcją. Przedstawiona metoda dotyczy silnika 1.8. W pozostałych wersjach silnikowych sposób postępowania jest podobny. Na początku zdejmujemy osłonę silnika. Następnie otwieramy pokrywę wlewu paliwa w celu redukcji ciśnienia w całym układzie. Teraz zdejmujemy przewód elastyczny (podciśnieniowy) i wyjmujemy wtyk złącza elektrycznego na zaworze regulacji kolektora dolotowego.

Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy śruby mocujące dolną i górną część kolektora dolotowego. Następnie odchylamy jego górną część. Możliwy jest wyciek paliwa, dlatego warto mieć przy sobie kilka szmat. Przyglądamy się dokładnie kolektorowi. Na jego końcu znajduje się regulator ciśnienia paliwa, zdejmujemy z niego elastyczny przewód (podciśnieniowy). Na końcu odpinamy przewód doprowadzający paliwo z drugiego końca kolektora.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Teraz demontujemy wtyczki złącza elektrycznego wtryskiwacz i czujnika Halla. Następnie odłączamy kolektor paliwa od rury dolotowej i wyjmujemy go razem z wtryskiwaczami. Zdejmujemy zaciski trzymające wtryskiwacze do kolektora i wyjmujemy je z niego. Nie powinno być problemów, ponieważ są mocowane na wcisk. Możemy teraz montować nowy wtryskiwacz.

Pamiętajmy o użyciu nowych pierścieni uszczelniających. Wtryskiwacz wciskamy pionowo aż wyczujemy opór. Na końcu zabezpieczamy go zaciskiem. Montaż pozostałych elementów prowadzimy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

REKLAMA

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA