REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Przegląd układu wtryskowego benzyny w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Przegląd układu wtryskowego benzyny w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej pracy silnika warto przyjrzeć się układowi wtryskowemu. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu wtryskowego w Volkswagenie Golf IV i Bora.

Na początku dokonamy oględzin zewnętrznych. Jeżeli często rozłączamy połączenia wtykowe to może to spowodować ich nieznaczne obluzowanie. Wbrew pozorom może to być powodem do utraty kontaktu pomiędzy pinami w kostce. W celu polepszenia powierzchni styku możemy spryskać je preparatem typu kontakt. W ostateczności można zdecydować się na delikatne podgięcie styków.

REKLAMA

Jeżeli stwierdzamy problemy podczas pracy silnika na biegu jałowym, powodem tego może być pobieranie tak zwanego „lewego powietrza”. W celu upewnienia się zalecamy wykonanie poniższych czynności. Na początku kontrolujemy przewody podciśnieniowe. Nie mogą być popękane ani poluzowane. Podobnie postępujemy z przewodami elastycznymi biegnącymi z kolektora dolotowego do wspomagania hamulców, elektromagnetycznego zaworu odprowadzania oparów paliwa i regulatora ciśnienia paliwa.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia

REKLAMA

Teraz musimy dobrze rozgrzać silnik. Non stop musi pracować na biegu jałowym. Otwieramy maskę i przechodzimy do małego testu. Potrzebny nam będzie preparat ułatwiający rozruch silnika. Jest on do kupienia w serwisach aukcyjnych i sklepach motoryzacyjnych za około 20 złotych. Spryskujemy nim króćce przepustnicy, przewody elastyczne urządzeń sterowanych podciśnieniem oraz uszczelnienia kanałów dolotowych. Pamiętajmy o uprzednim rozłączeniu złącza do sondy lambda.

Podczas wykonywania tego zabiegu należy uważnie obserwować spryskane miejsca, Jeżeli zauważymy, że prędkość obrotowa zmieniła się to znaczy, że dana nieszczelność jest odpowiedzialna za nieprawidłową prędkość obrotową silnika. Kolejny punkt naszej kontroli to sprawdzenie układu wtryskowego. Jest to stosunkowo szybka czynność i na pewno warto ją wykonać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszy krok to zdjęcie górnej osłony silnika. Teraz patrzymy na tył wtryskiwaczy i lokalizujemy sprężyste zabezpieczenia. Odbezpieczamy je i wyciągamy z nich wtyki. Do dalszych działań będzie nam potrzebny próbnik diodowy. Do zakupienia w każdym hipermarkecie lub sklepie elektronicznym za około 10 złotych. Przykładamy ją do styków wtyku, który wyjęliśmy.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola pompy paliwa

REKLAMA

W tym momencie będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Powinna obracać wałek korbowym za pomocą rozrusznika. Jeżeli dioda na mierniku zacznie migać to jest wszystko sprawne. W innym przypadku oznacza to, że nie ma w złączu prądu albo uszkodzony jest sterownik. Doszliśmy do momentu gdzie będziemy kontrolować i ewentualnie wymieniać wtryskiwacze. Na początku dokonamy dokładnego sprawdzenia. Naszą pracę wykonamy na przykładzie silnika 1.8.

Pierwszy krok to odpięcie wszystkich złączy z wtryskiwaczy. Robimy to w taki sam sposób jak został opisany powyżej. W dalszym działaniu będzie nam potrzebny omomierz lub miernik uniwersalny. Ten drugi można kupić już za kilka złotych w hipermarkecie lub sklepie elektronicznym. W wyjętym wtyku widoczne są dwa złącza, które znajdują się obok siebie. Podłączamy pod nie przyrząd pomiarowy i odczytujemy wartość.

Wynik jest uzależniony od wersji silnikowej jaką posiadamy. W silnikach typu AQA i ARZ wartość ta powinna być z zakresu 12- 17 Ω. W silnikach typu AGN i AGU 12 - 15Ω. Warto zaznaczyć, że takie wartości są przy temperaturze 20 stopni. Jeżeli silnik jest rozgrzany to dane wartości zwiększą się o ok. 4 - 6Ω. W przypadku kiedy pomiar jest w innym zakresie, praktycznie niezbliżonym do nominalnego wszystko wskazuje na to, że będzie potrzebna wymiana wtryskiwacza.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana filtra paliwa

Jeżeli będzie wymagana taka wymiana należy postępować zgodnie z poniższa instrukcją. Przedstawiona metoda dotyczy silnika 1.8. W pozostałych wersjach silnikowych sposób postępowania jest podobny. Na początku zdejmujemy osłonę silnika. Następnie otwieramy pokrywę wlewu paliwa w celu redukcji ciśnienia w całym układzie. Teraz zdejmujemy przewód elastyczny (podciśnieniowy) i wyjmujemy wtyk złącza elektrycznego na zaworze regulacji kolektora dolotowego.

Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy śruby mocujące dolną i górną część kolektora dolotowego. Następnie odchylamy jego górną część. Możliwy jest wyciek paliwa, dlatego warto mieć przy sobie kilka szmat. Przyglądamy się dokładnie kolektorowi. Na jego końcu znajduje się regulator ciśnienia paliwa, zdejmujemy z niego elastyczny przewód (podciśnieniowy). Na końcu odpinamy przewód doprowadzający paliwo z drugiego końca kolektora.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Teraz demontujemy wtyczki złącza elektrycznego wtryskiwacz i czujnika Halla. Następnie odłączamy kolektor paliwa od rury dolotowej i wyjmujemy go razem z wtryskiwaczami. Zdejmujemy zaciski trzymające wtryskiwacze do kolektora i wyjmujemy je z niego. Nie powinno być problemów, ponieważ są mocowane na wcisk. Możemy teraz montować nowy wtryskiwacz.

Pamiętajmy o użyciu nowych pierścieni uszczelniających. Wtryskiwacz wciskamy pionowo aż wyczujemy opór. Na końcu zabezpieczamy go zaciskiem. Montaż pozostałych elementów prowadzimy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

REKLAMA

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA