REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Golfie MK2.
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Golfie MK2.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Golfie Mk2 to kolejna czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie. Poniżej znajduje się opis jak wymienić olej silnikowy w samochodzie Volkswagen Golf MK2.

Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie MK2 zalecamy wykonać co roku lub co 20 000 km. Koszt zakupu materiałów eksploatacyjnych nie jest duży dlatego możemy pozwolić sobie na takim komfort. Jeśli chodzi o filtr to wydatek od 20 zł. W przypadku oleju wszystko zależy od tego jaki był zalany. Zalecamy używać tego samego, częste zmiany i wymieszania oleju nie wpływają dobrze na kondycję silnika.

REKLAMA

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy, kanał rewizyjny lub podnośnik typu „żaba” razem z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najmniej bezpieczny i wygodny. Zanim przejdziemy do pracy musimy nagrzać dobrze silnik. W tym celu zalecamy przeprowadzić jazdę próbną do momentu aż silnik osiągnie temperaturę roboczą. Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy samochód.

Zobacz też: Czy olej ma termin ważności? Jak długo można przechowywać otwarty olej bez utraty jego właściwości?

REKLAMA

Podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową i odkręcamy korek spustowy. Robimy to bardzo ostrożnie, gdyż może dojść do poparzenia. Na początku olej wypływa z dużym ciśnieniem. Czekamy aż spłynie w całości i sprawdzamy jego stan w naczyniu, do którego został zlany. Jeżeli są wyczuwalne opiłki lub drobne cząstki metalowe świadczy to o uszkodzeniu mechanicznym naszego silnika.

Jeżeli są widoczne krople wody lub olej ma żółty kolor wskazuje to na pewną nieszczelność na uszczelce pod głowicą. Kiedy będzie innego koloru – ciemnobrązowy to nie ma powodów o obaw. To znak, że nadszedł czas na jego wymianę. Przechodzimy do wymiany filtra oleju. Używamy do tego klucza łańcuchowego lub zwyczajnego śrubokręta. W tym drugim przypadku wbijamy go w ściankę filtru i przekręcamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku demontaż wspornika pamiętajmy, żeby zastosować nową uszczelkę podczas jego montażu. Zanim zamontujemy nowy filtr musimy nawilżyć uszczelkę niewielką ilością oleju. Filtr przykręcamy ręcznie do momentu aż dotknie kadłuba silnika. Wtedy dokręcamy go kluczem (nie za mocno). Teraz wlewamy nowy olej poprzez otwór wlewowy w silniku. Olej wlewamy ostrożnie i w odpowiednich krokach.

Zobacz też: Jak wybrać olej silnikowy?

Nie zalecamy wlewać od razu np. 4 litrów. Na początku ¾ tej ilości i sprawdzamy stan na bagnecie. Kiedy zbliżymy się do maksymalnego poziomu, zakręcamy korek i odpalamy samochód. Pozwalamy mu pracować przez kilka minut i ponownie go gasimy. Sprawdzamy stan oleju i ewentualną różnicę uzupełniamy. Zalecamy kontrolować poziom oleju jeszcze przez kilka dni. Pozwoli nam to ustalić czy mamy jakiekolwiek wycieki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA