REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: kontrola rozdzielacza zapłonu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie MK II. fot. Newspress
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie MK II. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest bardzo ważna. Jest to element odpowiedzialny za doprowadzanie napięcia do świec. Poniżej opis przeprowadzenia kontroli w Golfie MK2.

Funkcją rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest doprowadzanie do świec wysokiego napięcia. Musi on zachowywać przy tym odpowiednią kolejność 1-3-4-2. Oczywiście musi to nastąpić w odpowiedniej chwili, czyli z prawidłowym wyprzedzeniem. Znajduje się on przy głowicy – silnik 16V oraz w kadłubie silnika – pozostałe.

REKLAMA

Zaczynamy od kopułki rozdzielacza. Wymaga ona regularnego czyszczenia z pyłów elektrody węglowej, wilgoci oraz kurzu. Najlepszym środkiem jest benzyna. Bierzemy czystą szmatkę i nasączamy ją w niej. Czyścimy dokładnie całą powierzchnie i kontrolujemy jej stan. Nie może być nigdzie popękana. W podobny sposób postępujemy z palcem rozdzielacza. Jeżeli widzimy, że styk palca jest wytarty to wymieniamy na nowy. Pamiętajmy, żeby nowe oznaczenia pokrywały się ze starymi.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Utrzymywanie w czystości przewodów zapłonowych biegnących od rozdzielacza zapłonu do świec i od rozdzielacza zapłonu do cewki zapłonowej to podstawa. Co jakiś czas warto je wyjąć i oczyścić ich końce. Nie dopuszcza się skracania przewodów. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę, najlepiej wybrać te oryginalne. Poniżej przedstawimy sposób na wymontowanie rozdzielacza zapłonu.

Zaczynamy od odłączenia przewodów zapłonowych lub zdejmujemy kopułkę. Teraz przyglądamy się dokładnie rozdzielaczowi. Na jego boku znajduje się czujnik Halla (czujnik prędkości obrotowej silnika. Za pomocą klucza nasadowego obracamy koło pasowe tak, żeby tłok pierwszego cylindra ustawił się w zwrocie zewnętrznym suwu sprężania (zwane również górnym położeniem zwrotnym, górnym martwym punkt. Tłok znajduje się najdalej od wału korbowego a najbliżej głowicy cylindra). Teraz zaznaczamy na obudowie rozdzielacza położenie ostrego końca palca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W silniku 16-zaworowym odkręcamy dwie śruby i usuwamy podłożoną blaszkę. Następnie wysuwamy (poziomo) rozdzielacz zapłonu z głowicy. W silniku 8 zaworowym odkręcamy jedną śrubę i zdejmujemy płytkę mocującą. Rozdzielacz wyjmujemy prosto, ruchem ku górze. W obydwu wersjach pamiętamy o zdjęciu uszczelki. Przy montażu warto użyć nowej.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: kontrola układu chłodzenia

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jeżeli podczas wszystkich prac wał korbowy nie był obracany i nie wykonywaliśmy żadnych napraw rozdzielacza to montujemy go w początkowym położeniu. Po skończonej pracy odpalamy samochód i oceniamy jego pracę. Powinna być równomierna i bez zakłóceń. Jeżeli nie mamy żadnych wątpliwości to pozostało nam wykonać jazdę próbną. Pamiętajmy również o regularnej wymianie świec.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA