REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: obsługa gaźnika Pierburg 2EE

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf GTi II drugiej generacji pojawił się w 1985 roku. Jako pierwsze auto w swojej klasie wyposażone było w silnik z głowicą szesnastozaworową. Moc silnika wynosiła 139 KM. W 1989 roku wprowadzono dwie wersje specjalne: Rallye i G60 Limited (na zdjęciu). Oba auta posiadały napęd na cztery koła, a wersja Limited miała silnik o mocy 210 KM, choć niestety wyprodukowano tylko 71 sztuk.
Volkswagen Golf GTi II drugiej generacji pojawił się w 1985 roku. Jako pierwsze auto w swojej klasie wyposażone było w silnik z głowicą szesnastozaworową. Moc silnika wynosiła 139 KM. W 1989 roku wprowadzono dwie wersje specjalne: Rallye i G60 Limited (na zdjęciu). Oba auta posiadały napęd na cztery koła, a wersja Limited miała silnik o mocy 210 KM, choć niestety wyprodukowano tylko 71 sztuk.
mototarget.pl

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przedstawimy całą charakterystykę i obsługę gaźnika Pierburg 2EE w Volkswagenie MK2. Poniżej znajduje się opis poszczególnych czynności serwisowych w gaźniku Golfa drugiej generacji.

Na początku kilka informacji odnośnie samego gaźnika Pierburg 2EE. Jest on stosowany do silników o pojemności 1,6 litra, które legitymują się oznaczeniem PN. W tym rozwiązaniu nasz gaźnik współpracuje z urządzeniem sterującym „Ecotronic”. Jeśli chodzi o budowę to jest podobny do modelu Pierburg 2E2. Jednak ten opisywany w tym artykule ma w pewnym stopniu sterowanie elektryczne.

REKLAMA

Przechodzimy do demontażu gaźnika. Jako, że konstrukcyjnie jest podobny do modelu 2E2 metoda jest podobna. Sposób postępowania jest ten sam jednak jest dodatkowa czynność, musimy odłączyć dużą wtyczkę od elementu „Ecotronic”. Pamiętajmy, że robimy to tylko na wyłączonym zapłonie. Na początku zaczynamy od wymontowania filtru powietrza. W tym celu należy wymontować wszystkie przewody, które do niego prowadzą. Podciśnieniowe są opisane poprzez specjalne kolory, więc nie powinno być problemu z ich ponownym montażem.

Zobacz też: Jak w gaźniku działa urządzenie wzbogacające mieszankę podczas rozruchu zimnego silnika?

REKLAMA

Teraz demontujemy od gaźnika przewody elektryczne wraz z przewodami paliwa. Następnie odkręcamy dwie nakrętki mocujące zacisk do obudowy gaźnika. W ten sposób możemy swobodnie odpiąć cięgna odpowiedzialne za sterowanie gaźnikiem. Na końcu demontujemy cięgno na dźwigni przepustnicy. W tym momencie zalecamy zlać trochę płynu chłodniczego w celu osiągnięcia poziomu poniżej gaźnika.

Demontujemy przewód od zbiornika podciśnienia i wykręcamy śruby mocujące gaźnik razem z tą środkową. Gaźnik mocowany jest razem ze specjalnym kołnierzem pośrednim do kolektora ssącego. Właśnie, dlatego musimy pamiętać o zabezpieczeniu otworu po nim jak wyjmiemy gaźnik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak pracuje gaźnik?

Jeśli chodzi o naprawę to jest pewien problem. Jest tutaj zastosowane elektroniczne sterowanie. Jedyne na co możemy sobie pozwolić to demontaż dysz. W przypadku regulacji tego typu gaźnika sprawa wygląda podobnie. Nie można dokonywać żadnych regulacji, gdyż jest elektroniczne sterowanie. Dokładnie ma to duże znaczenie dla regulacji biegu jałowego. W tym modelu jest ustawiana przez elektroniczne urządzenie sterujące.

Przyjęta wartość biegu jałowego to 900 obr/min. Jak widać ten typ gaźnika jest praktycznie bezobsługowy i wszelkie awarie kończą się zazwyczaj wymianą. Cena używanych części do tego modelu nie jest wygórowana więc w przypadku awarii warto pomyśleć o zakupie nowego gaźnika.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA