REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: obsługa gaźnika Keihin

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Obsługa gaźnika w Volkswagenie Golfie MK2. Fot.Newspress
Obsługa gaźnika w Volkswagenie Golfie MK2. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przedstawimy całą charakterystykę i obsługę gaźnika Keihin w Volkswagenie Golfie MK2. Poniżej znajduje się opis poszczególnych czynności serwisowych w gaźniku Volkswagena Golfa drugiej generacji.

Zanim przejdziemy do wymontowania gaźnika Keihin warto przedstawić jego krótką charakterystykę. Występował on w silnikach dedykowanych na rynek szwajcarski. Oczywiście na naszych drogach często spotkamy Golfa „dwójkę” sprowadzanego właśnie z tamtego kraju. Teraz przedstawimy krótką charakterystykę tego gaźnika.

REKLAMA

REKLAMA

Warto wiedzieć, że ma on na swoim wyposażeniu siłowniki, które są potrzebne głównie do otwierania przepustnicy przelotu oraz w wyłącznik cieplny ogrzewania kolektora ssącego. W jego dolnej części znajduje się grzałka podgrzewania. Gaźnik tego typu jest podłączony do termostatu w filtrze powietrza. Zastosowano również tutaj oddzielny podciśnieniowy zbiornik powierza. Znajdujące się w nim powietrze jest potrzebne do sterowania działaniem siłowników. Cała zasada działania oparta jest na szczelności przewodów ciśnieniowych. Bezwzględnie muszą być w nienagannym stanie.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: obsługa gaźnika Pierburg 2EE

Przechodzimy do demontażu gaźnika Keihin. Operacja ta jest niezbędna jeśli wymagana jest wymiana bądź naprawa tego typu gaźnika. Pierwszy krok jaki musimy zrobić to demontaż filtru powietrza. Odpinamy zaciski pokrywy i wyjmujemy wkładkę powietrza. Zalecamy przyjrzeć się dokładnie jak biegną wszystkie przewody powietrza, żeby podczas montażu nie pomylić kolejności.

REKLAMA

Następnie odpinamy od gaźnika dwa przewody: zasilający i odprowadzający. Teraz wyjmujemy wtyczkę przewodów elektrycznych zaworu odcinającego dopływ paliwa do układu biegu jałowego. Kolejny krok to demontaż samej linki sterującej gaźnikiem. Nie jest to trudna operacja. Na początku wykręcamy dwie nakrętki wspornika znajdujące się bezpośrednio przy gaźniku. W tym momencie możemy wyjąć linkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz demontujemy przewody podciśnieniowe od siłowników sterujących przepustnicą i taki sam (podciśnieniowy) idący do rozdzielacza zapłonu. W tym momencie możemy odłączyć przewód elektryczny łączący gaźnik z grzejnikiem kolektora ssącego. Pozostaje nam sama końcówka. Demontujemy go z kolektora i zabezpieczamy pozostający po nim otwór. Wszystko po to, żeby nie doprowadzić do przypadkowego zabrudzenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Teraz przedstawimy wytyczne odnośnie naprawy gaźnika. Są one identyczne jak dla gaźniku Pierburg 2E2. Nie stosując się do poniżej wymienionych wytycznych można doprowadzić do jego uszkodzenia. Pierwsza i najważniejsza uwaga tyczy się czyszczenia dysz. Nie należy stosować do tego wszelkiego rodzaju drutów i szpilek. Tyczy się to również innych otworów.

Używamy tylko oryginalnych części zamiennych. Zamienniki niewiadomego pochodzenia mogą okazać się innych wymiarów lub mało wytrzymałe. Często zdarza się, ze oryginalny używany element ma znacznie lepsze właściwości niż nowy ze sklepu. Do wymontowania dysz stosujemy tylko i wyłącznie śrubokręty o zaostrzonych krawędziach. Działanie mało solidnym sprzętem może doprowadzić do zatkania otworów w dyszach.

Jeżeli zdecydujemy się na wymian dysz to tylko na takie, które mają identyczne oznaczenia jak nasze stare. Pamiętajmy o tym, że są one odpowiednio dobierane do każdej wersji silnikowej. Montaż większej dyszy nie zmieni charakterystyki pracy silnika jeśli nie wymienimy całego kompletu. Dlatego radzimy wymieniać pod komplet lub całkowicie na inne.

Na sam koniec kilka uwag odnośnie czyszczenia powierzchni i montażu. Nie zaleca się wykonywania tego za pomocą ostrych i twardych narzędzi. Jest to bardzo szkodliwe dla aluminiowych części. Podczas montażu nie przykręcajmy śrub z nadmierną siłą, gdyż łatwo jest uszkodzić gwinty. Połączenia nieszczelne wprowadzają niepożądane powietrze co negatywnie wpływa na pracę silnika.

Jeśli chodzi o rozdzielenie go na elementy pierwsze musimy wykonywać to w następującej kolejności. Na początku demontujemy zacisk sprężysty cięgna dźwigni. Znajduje się on w pobliżu pokrywy. Pamiętajmy, żeby zdemontować z cięgna wszystkie elementy. Teraz odkręcamy wspomnianą wcześniej pokrywę i zdejmujemy ją. Pamiętajmy, żeby podczas demontażu użyć nowej uszczelki.

Po zdjęciu wkręcamy z niej zawór iglicowy i wyjmujemy zawleczki z cięgien membran (są dwie). Teraz wyjmujemy podkładki i odczepiamy cięgna. Z gaźnika demontujemy membrany podciśnieniowego. Kolejny krok to wykręcenie dyszy paliwa biegu jałowego (znajduje się pod zaślepką). W dolnej części gaźnika znajduje się pompka przyspieszająca, którą również musimy zdemontować.

Pozostaje nam demontaż zaworu elektromagnetycznego odcinającego bieg jałowy, wkrętu regulacyjnego prędkości biegu jałowego oraz oś pływaka wraz z pływakiem. Jeżeli nie znamy budowy gaźnika, nie mamy ewentualnych rysunków poglądowych lub nie jesteśmy pewni co do swoich umiejętności należy poprosić o pomoc osobę, która podejmowała się tego typu czynności. Jak widać nie jest to łatwa praca. Bardo ważna jest kolejność montowanych elementów. Pominięcie któregoś z nich może doprowadzić do uszkodzenia.

Przechodzimy do regulacji gaźnika Keihin. Zaczynamy od sprawdzenia wydatku pompy przyśpieszającej. Do tej czynności będzie nam potrzebny lejek wraz z menzurką. Na początku musimy zdemontować gaźnik jak zostało to pokazane z znajdującym się wyżej opisie. Następnie zdejmujemy pokrywę gaźnika i napełniamy komorę pływaka paliwem. Teraz montujemy ponownie pokrywę i zamykamy przepustnicę przelotu za pomocą wkrętu regulacyjnego.

Teraz podsuwamy menzurkę razem z lejkiem pod dół gaźnika. Otwieramy ręcznie przepustnicę i obracamy dźwignią około 10 razy. Jeśli chodzi o długość obrotu to jeden powinien trwać 3 sekundy. Po tym zabiegu sprawdzamy ilość paliwa w naczyniu pomiarowym – menzurka. Interesuje nas dokładnie, jaka jest objętość na jeden obrót. Nominalnie jest to 0.78cm3. oczywiście jest na to pewna tolerancja wynosząca 0.15cm. Oczywiście takie położenie można sterować za pomocą zderzaka. Ustawiając go ku górze zwiększamy wydatek, do dołu zmniejszamy. Ułożenie wtryskiwacza pompki nie jest regulowane.

Dodatkową pracą, którą możemy wykonać jest sprawdzenie i regulacja biegu jałowego. Pierwszy krok to prawidłowe nagrzanie silnika. Najlepiej wykonać jazdę próbną w celu osiągnięcia nominalnej temperatury pracy. Teraz sprawdzamy czy przepustnica rozruchowa jest w całości otwarta. Cięgno ssania powinno być wepchnięte do oporu. Przy filtrze powietrza zdejmujemy przewód odpowietrzania skrzyni korbowej (ściągamy z króćca). Pamiętajmy o zabezpieczeniu wylotu.

Zobacz również: Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?

Przechodzimy do sprawdzenia prędkości obrotowej biegu jałowego. Powinno ona oscylować na poziomie ok. 950 obr/min. Dodatkową opcją jest sprawdzenie stężenie tlenku węgla w spalinach. Potrzebny jest do tego specjalny analizator spalin (dostępny w serwisach aukcyjnych). Stężenie tlenku węgla powinno być ok. 1 do 1.5%. Prędkość obrotowa biegu jałowego jest mocno związana z zawartością tlenku węgla w spoinach. Dlatego warto się postarać, żeby dokonać pomiaru na analizatorze spalin.

Jak widać obsługa gaźnika Keihin w niektórych punktach jest zupełnie inna od Pierburg 2E2. Należy mieć na uwadze, ze rodzaj gaźnika opisywanego w tym poradniku dotyczy aut dedykowanych na rynek Szwajcarski. Oczywiście na naszym rynku będą one występować w zdecydowanej mniejszości. Czy to w przypadku Pierburga 2E2 lub Keihina, wymagane są pewne umiejętności manualne oraz podstawy budowy gaźnika.

Chcąc dowiedzieć się czy mamy auto ze Szwajcarii wystarczy rozkodować numer nadwozia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA