REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: kontrola rozdzielacza zapłonu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie MK II. fot. Newspress
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie MK II. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest bardzo ważna. Jest to element odpowiedzialny za doprowadzanie napięcia do świec. Poniżej opis przeprowadzenia kontroli w Golfie MK2.

Funkcją rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest doprowadzanie do świec wysokiego napięcia. Musi on zachowywać przy tym odpowiednią kolejność 1-3-4-2. Oczywiście musi to nastąpić w odpowiedniej chwili, czyli z prawidłowym wyprzedzeniem. Znajduje się on przy głowicy – silnik 16V oraz w kadłubie silnika – pozostałe.

REKLAMA

Zaczynamy od kopułki rozdzielacza. Wymaga ona regularnego czyszczenia z pyłów elektrody węglowej, wilgoci oraz kurzu. Najlepszym środkiem jest benzyna. Bierzemy czystą szmatkę i nasączamy ją w niej. Czyścimy dokładnie całą powierzchnie i kontrolujemy jej stan. Nie może być nigdzie popękana. W podobny sposób postępujemy z palcem rozdzielacza. Jeżeli widzimy, że styk palca jest wytarty to wymieniamy na nowy. Pamiętajmy, żeby nowe oznaczenia pokrywały się ze starymi.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Utrzymywanie w czystości przewodów zapłonowych biegnących od rozdzielacza zapłonu do świec i od rozdzielacza zapłonu do cewki zapłonowej to podstawa. Co jakiś czas warto je wyjąć i oczyścić ich końce. Nie dopuszcza się skracania przewodów. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę, najlepiej wybrać te oryginalne. Poniżej przedstawimy sposób na wymontowanie rozdzielacza zapłonu.

Zaczynamy od odłączenia przewodów zapłonowych lub zdejmujemy kopułkę. Teraz przyglądamy się dokładnie rozdzielaczowi. Na jego boku znajduje się czujnik Halla (czujnik prędkości obrotowej silnika. Za pomocą klucza nasadowego obracamy koło pasowe tak, żeby tłok pierwszego cylindra ustawił się w zwrocie zewnętrznym suwu sprężania (zwane również górnym położeniem zwrotnym, górnym martwym punkt. Tłok znajduje się najdalej od wału korbowego a najbliżej głowicy cylindra). Teraz zaznaczamy na obudowie rozdzielacza położenie ostrego końca palca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W silniku 16-zaworowym odkręcamy dwie śruby i usuwamy podłożoną blaszkę. Następnie wysuwamy (poziomo) rozdzielacz zapłonu z głowicy. W silniku 8 zaworowym odkręcamy jedną śrubę i zdejmujemy płytkę mocującą. Rozdzielacz wyjmujemy prosto, ruchem ku górze. W obydwu wersjach pamiętamy o zdjęciu uszczelki. Przy montażu warto użyć nowej.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: kontrola układu chłodzenia

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jeżeli podczas wszystkich prac wał korbowy nie był obracany i nie wykonywaliśmy żadnych napraw rozdzielacza to montujemy go w początkowym położeniu. Po skończonej pracy odpalamy samochód i oceniamy jego pracę. Powinna być równomierna i bez zakłóceń. Jeżeli nie mamy żadnych wątpliwości to pozostało nam wykonać jazdę próbną. Pamiętajmy również o regularnej wymianie świec.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

REKLAMA