REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E39: wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie paska wieloklinowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana świec zapłonowych i paska wieloklinowego w BMW E39.
Wymiana świec zapłonowych i paska wieloklinowego w BMW E39.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie paska wieloklinowego i wymiana świec zapłonowych to jedne z wielu czynności, które warto wykonać samemu. Oto opis krok po kroku jak wykonać taki przegląd i wymianę w BMW E39

Producent zaleca wymianę świec zapłonowych oraz przegląd paska wieloklinowego co 20 000km. Oczywiście można zachować pewną tolerancję i trochę wydłużyć ten okres np. o 5 tys. km.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Klucz do świec zapłonowych 16 (powinien być w wyposażeniu samochodu)
• Klucz nasadowy 10
• Komplet świec

Jeśli chodzi o zakup świec do BMW E39- mamy duży wybór. Ceny zaczynają się już od 12 zł w górę. Jak widać częste wymiany nie obciążą znacząco naszego budżetu. Całą operację należy przeprowadzać na zimnym silniku BMW. Najłatwiejszy sposób na sprawdzenie czy warunki są już odpowiednie to dotknięcie go ręką. Jeżeli nie ma ryzyka poparzenia, przystępujemy do pracy.

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo?  

REKLAMA

Zaczynamy od wymontowania cewek zapłonowych. Wyłączamy zapłon i otwieramy maskę. Podważamy i wyjmujemy pokrywki śrub mocujących pokrywę. Odkręcamy dwie śruby i zdejmujemy pokrywę wlewu oleju i osłonę głowicy cylindrów. Ściągamy złącze ze wszystkich cewek i odkręcamy dwie śruby mocujące przy każdej cewce. Teraz możemy swobodnie je wyjąć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać, że przy cewkach zapłonowych cylindra 1 i 6 znajdują się przewody masy pokrywy głowicy cylindrów. W silniku z metalową pokrywą głowicy cylindrów przewód masy jest między 2 i 3 cylindrem. Czyścimy dokładnie miejsce wokół świec zapłonowych i przystępujemy do wykręcenia. Robimy to tylko i wyłącznie przeznaczonym do tego kluczem.

Po demontażu dokładnie oglądamy ich stan. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać kondycję naszego silnika. Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy, świadczy to o dużym zużyciu silnika BMW. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika.

Zobacz też: Co zrobić z ukręconą świecą żarową?

REKLAMA

Nowe świece zaczynamy wkręcać ręcznie, następnie dokręcamy momentem 25 Nm.
Przy okazji warto sprawdzić stan paska wieloklinowego. Warto wiedzieć, że naciąg jego realizowany jest przez samoczynny napinacz, przez co nie ma konieczności sprawdzania naciągu. Pozostaje nam wzrokowe sprawdzenie. Szukamy ewentualnych przetarć, pęknięć, ukruszeń bocznych na pasku wieloklinowym.

W przypadku stwierdzenia takich defektów musimy jak najszybciej wymienić pasek wieloklinowy. Kontrolując jego stan co 20 000 km, jesteśmy w stanie ograniczyć do minimum prawdopodobieństwo jego awarii.

Zobacz też: BMW E39: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA