REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E39: wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie paska wieloklinowego

Robert Kuśpiel
Wymiana świec zapłonowych i paska wieloklinowego w BMW E39.
Wymiana świec zapłonowych i paska wieloklinowego w BMW E39.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie paska wieloklinowego i wymiana świec zapłonowych to jedne z wielu czynności, które warto wykonać samemu. Oto opis krok po kroku jak wykonać taki przegląd i wymianę w BMW E39

Producent zaleca wymianę świec zapłonowych oraz przegląd paska wieloklinowego co 20 000km. Oczywiście można zachować pewną tolerancję i trochę wydłużyć ten okres np. o 5 tys. km.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Klucz do świec zapłonowych 16 (powinien być w wyposażeniu samochodu)
• Klucz nasadowy 10
• Komplet świec

Jeśli chodzi o zakup świec do BMW E39- mamy duży wybór. Ceny zaczynają się już od 12 zł w górę. Jak widać częste wymiany nie obciążą znacząco naszego budżetu. Całą operację należy przeprowadzać na zimnym silniku BMW. Najłatwiejszy sposób na sprawdzenie czy warunki są już odpowiednie to dotknięcie go ręką. Jeżeli nie ma ryzyka poparzenia, przystępujemy do pracy.

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo?  

REKLAMA

Zaczynamy od wymontowania cewek zapłonowych. Wyłączamy zapłon i otwieramy maskę. Podważamy i wyjmujemy pokrywki śrub mocujących pokrywę. Odkręcamy dwie śruby i zdejmujemy pokrywę wlewu oleju i osłonę głowicy cylindrów. Ściągamy złącze ze wszystkich cewek i odkręcamy dwie śruby mocujące przy każdej cewce. Teraz możemy swobodnie je wyjąć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać, że przy cewkach zapłonowych cylindra 1 i 6 znajdują się przewody masy pokrywy głowicy cylindrów. W silniku z metalową pokrywą głowicy cylindrów przewód masy jest między 2 i 3 cylindrem. Czyścimy dokładnie miejsce wokół świec zapłonowych i przystępujemy do wykręcenia. Robimy to tylko i wyłącznie przeznaczonym do tego kluczem.

Po demontażu dokładnie oglądamy ich stan. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać kondycję naszego silnika. Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy, świadczy to o dużym zużyciu silnika BMW. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika.

Zobacz też: Co zrobić z ukręconą świecą żarową?

REKLAMA

Nowe świece zaczynamy wkręcać ręcznie, następnie dokręcamy momentem 25 Nm.
Przy okazji warto sprawdzić stan paska wieloklinowego. Warto wiedzieć, że naciąg jego realizowany jest przez samoczynny napinacz, przez co nie ma konieczności sprawdzania naciągu. Pozostaje nam wzrokowe sprawdzenie. Szukamy ewentualnych przetarć, pęknięć, ukruszeń bocznych na pasku wieloklinowym.

W przypadku stwierdzenia takich defektów musimy jak najszybciej wymienić pasek wieloklinowy. Kontrolując jego stan co 20 000 km, jesteśmy w stanie ograniczyć do minimum prawdopodobieństwo jego awarii.

Zobacz też: BMW E39: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA