REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E39: wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie paska wieloklinowego

Robert Kuśpiel
Wymiana świec zapłonowych i paska wieloklinowego w BMW E39.
Wymiana świec zapłonowych i paska wieloklinowego w BMW E39.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie paska wieloklinowego i wymiana świec zapłonowych to jedne z wielu czynności, które warto wykonać samemu. Oto opis krok po kroku jak wykonać taki przegląd i wymianę w BMW E39

Producent zaleca wymianę świec zapłonowych oraz przegląd paska wieloklinowego co 20 000km. Oczywiście można zachować pewną tolerancję i trochę wydłużyć ten okres np. o 5 tys. km.

REKLAMA

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Klucz do świec zapłonowych 16 (powinien być w wyposażeniu samochodu)
• Klucz nasadowy 10
• Komplet świec

Jeśli chodzi o zakup świec do BMW E39- mamy duży wybór. Ceny zaczynają się już od 12 zł w górę. Jak widać częste wymiany nie obciążą znacząco naszego budżetu. Całą operację należy przeprowadzać na zimnym silniku BMW. Najłatwiejszy sposób na sprawdzenie czy warunki są już odpowiednie to dotknięcie go ręką. Jeżeli nie ma ryzyka poparzenia, przystępujemy do pracy.

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo?  

REKLAMA

Zaczynamy od wymontowania cewek zapłonowych. Wyłączamy zapłon i otwieramy maskę. Podważamy i wyjmujemy pokrywki śrub mocujących pokrywę. Odkręcamy dwie śruby i zdejmujemy pokrywę wlewu oleju i osłonę głowicy cylindrów. Ściągamy złącze ze wszystkich cewek i odkręcamy dwie śruby mocujące przy każdej cewce. Teraz możemy swobodnie je wyjąć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać, że przy cewkach zapłonowych cylindra 1 i 6 znajdują się przewody masy pokrywy głowicy cylindrów. W silniku z metalową pokrywą głowicy cylindrów przewód masy jest między 2 i 3 cylindrem. Czyścimy dokładnie miejsce wokół świec zapłonowych i przystępujemy do wykręcenia. Robimy to tylko i wyłącznie przeznaczonym do tego kluczem.

Po demontażu dokładnie oglądamy ich stan. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać kondycję naszego silnika. Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy, świadczy to o dużym zużyciu silnika BMW. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika.

Zobacz też: Co zrobić z ukręconą świecą żarową?

Nowe świece zaczynamy wkręcać ręcznie, następnie dokręcamy momentem 25 Nm.
Przy okazji warto sprawdzić stan paska wieloklinowego. Warto wiedzieć, że naciąg jego realizowany jest przez samoczynny napinacz, przez co nie ma konieczności sprawdzania naciągu. Pozostaje nam wzrokowe sprawdzenie. Szukamy ewentualnych przetarć, pęknięć, ukruszeń bocznych na pasku wieloklinowym.

W przypadku stwierdzenia takich defektów musimy jak najszybciej wymienić pasek wieloklinowy. Kontrolując jego stan co 20 000 km, jesteśmy w stanie ograniczyć do minimum prawdopodobieństwo jego awarii.

Zobacz też: BMW E39: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA