BMW E39: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku benzynowym
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od wymiany wkładu filtra powietrza. Koszt nowego waha się od 50 do ponad 100 zł. Wymianę przeprowadzamy co 20 000 km. Wszystko jest uzależnione od producenta, którego wybierzemy. Zdecydowanie polecamy marki wyżej usytuowane. Do przeprowadzenia tej wymiany nie potrzebujemy żadnych specjalnych narzędzi. Zaczynamy od wciśnięcia zaczepów mocujących z prawej i lewej strony zasuwy wkładu filtru powietrza.
REKLAMA
Wyjmujemy stary wkład, wycieramy obudowę za pomocą czystej szmatki. Następnie w naszym BMW E39 montujemy nowy filtr i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Mycie zabrudzonego wkładu w benzynie lub nasycanie olejem jest absolutnie niedopuszczalne.
Zobacz też: Naprawa samochodu
Przechodzimy do wymiany filtra paliwa w BMW serii 5
REKLAMA
Tutaj wymianę przeprowadza się znacznie rzadziej. W przypadku silnika benzynowego co 80 000 km lub co dwa lata. Koszt to ok. 80 zł wzwyż. Wydłużanie tego okresu nie jest dobre dla silnika benzynowego.
Zaczynamy właśnie od silnika benzynowego. Do przeprowadzenia tej operacji będą nam potrzebne następujące narzędzia i materiały eksploatacyjne
• Podnośnik
• Zaciski do wężyków
• Puste naczynie
• Filtr paliwa (odpowiedni do naszego typu silnika)
• Opaski do mocowania przewodów paliwa
Filtr paliwa umiejscowiony jest w BMW E39 przy lewej podłużnicy pod siedzeniem kierowcy. Dostęp do niego jest tylko i wyłącznie od dołu auta. Podczas tej pracy nie powinno być wokół nas żadnych źródeł ognia. Unosimy BMW i demontujemy dolną osłonę silnika. Odkręcamy pokrycie obok filtra i ściskamy za pomocą zacisków przewód przed i za nim. Wszystko po to, żeby po wymontowaniu filtra nie było wycieku paliwa.
Zobacz też: Jakie są zalety i wady paliw alternatywnych?
Odłączamy od niego przewody paliwa, odkręcamy i rozsuwamy taśmę mocującą przy filtrze i wyjmujemy go. Zalecamy mieć przy sobie puste naczynie na paliwo, które będzie wyciekać podczas tej wymiany. Montujemy filtr paliwa i przykręcamy wspornik. Należy zwrócić uwagę na jego prawidłowe położenie. Na jego obudowie znajduje się strzałka, która informuje nas o kierunku przepływu w stronę silnika.
Naciągamy giętkie przewody paliwa na króćce filtru i mocujemy je opaskami. Pozostało nam zdjąć zaciski i odpalić samochód. Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym, zaciągamy hamulec ręczny i uruchamiamy samochód. Na początku mogę być problemy z rozruchem. Sprawdzamy szczelność wszystkich połączeń. Jeżeli nie widać żadnych wycieków montujemy osłony i opuszczamy auto.
Udajemy się na jazdę próbną, obserwując pracę naszego silnika benzynowego. Nie powinny wystąpić żadne problemy.
REKLAMA
REKLAMA