REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E39: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzanie ciśnienia sprężania w BMW E39.
Sprawdzanie ciśnienia sprężania w BMW E39.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie ciśnienia sprężania pozwala nam na realną ocenę stanu technicznego silnika. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo sprawdzić ciśnienie sprężania w BMW E39

Przeprowadzając test ciśnienia sprężania możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory. Od wyniku takiej kontroli zależy dalszy „los” serca naszego BMW.  Jeżeli wszystko będzie dobrze, nie podejmujemy żadnych działań. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru ciśnienia sprężania będzie nam potrzebny ciśnieniomierz. W przypadku silnika wysokoprężnego, jego zakres musi być znacznie większy niż do benzynowego.

REKLAMA

Nasza uwaga powinna być skupiona na odczycie różnic w poszczególnych cylindrach BMW. Nie powinna ona przekraczać 0.15 MPa. W przypadku przekroczenia wartości tej różnicy jednym lub kilku cylindrach oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów. W silniku benzynowym do przeprowadzenia pomiaru musimy wykręcić świece zapłonowe. W Dieslu wykręcamy świece żarowe.

Zobacz też: Jak dbać o silnik wyposażony w turbosprężarkę? 

REKLAMA

Odczytana wartość ma mniejsze znaczenie. Wszystko zależy od urządzenia, jakie zostało wykorzystane. W silnikach benzynowych wartość ciśnienia powinna wynosić minimum 1 MPa, w modelach z wysokoprężnym silnikiem wartość ta powinna być dwukrotnie wyższa, czyli dokładnie 2 MPa. Zanim podejmiemy próbę sprawdzenia musimy się upewnić, że mamy dobrze naładowany akumulator. Silnik benzynowy powinien być rozgrzany do nominalnej temperatury pracy, Diesel musi być zimny.

Zaczynamy od silnika benzynowego znajdującego się pod maska BMW. Kiedy mamy odpowiednio nagrzany silnik (normalna praca), gasimy go i wyłączamy zapłon. Demontujemy obudowę filtru powietrza w celu zapewnienia sobie dobrego dostępu do skrzynki z elementami elektronicznymi. Odkręcamy śruby i zdejmujemy z niej pokrywę. Wyjmujemy główny przekaźnik systemu sterowania zapłonem i wtryskiem benzyny DME. Wszystko po to, żeby nie było wtryskiwane paliwo podczas testu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Demontujemy świece zapłonowe. Do tego będzie nam potrzebny klucz do świec 16mm, klucz nasadowy 10. Demontujemy cewki zapłonowe i odkręcamy je za pomocą specjalnego klucza. Ustawiamy skrzynię biegów na luz, zaciągamy hamulec ręczny i obracamy kilka razy rozrusznikiem w celu usunięcia zanieczyszczeń. Wciskamy lub wkręcamy ciśnieniomierz, druga osoba wciska pedał gazu i kręci rozrusznikiem do momentu aż przyrząd nie będzie wskazywał wzrostu ciśnienia. W taki sposób postępujemy z każdym cylindrem.

Zobacz też: Co może popsuć się w rozruszniku?   

W silniku Diesla wygląda to podobnie, z tą różnicą, że tutaj musimy mieć zimny silnik. W modelach BMW E39 520d i BMW E39 530d odłączamy złącze od czujnika indukcyjnego wałka rozrządu, żeby nie uruchomił się silnik. W BMW 525tds wyjmujemy przekaźnik podgrzewania silnika (za skrzynką bezpieczników).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA