REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E39: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
W BMW E39 producent zaleca wymianę oleju co 20 000 km, jednak nie rzadziej niż raz na rok. Fot. BMW
W BMW E39 producent zaleca wymianę oleju co 20 000 km, jednak nie rzadziej niż raz na rok. Fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju znacząco wydłuża żywotność naszego silnika. W poradniku tym pokażemy, jak samemu wymienić olej silnikowy w BMW serii 5.

W BMW E39 producent zaleca wymianę oleju co 20 000 km, jednak nie rzadziej niż raz na rok. Całą operację najlepiej wykonać przy pomocy kanału lub podnośnika warsztatowego. Można również skorzystać z „żaby” jednak dostęp jest wtedy znacząco utrudniony. Związane jest to również z mniejszym bezpieczeństwem pracy podczas wymiany oleju.

REKLAMA

Zobacz też: BMW E39: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Co będzie nam potrzebne?

Klucz nasadowy 13 lub 36 do wykręcenia środkowej śruby obudowy filtru
• Klucz nasadowy 17 lub 19 do odkręcenia korka spustowego
• Puste naczynie o pojemności ok. 8 litrów
• Filtr oleju – w zależności od producenta wydatek ok. 20 – 50zł
• Olej w zależności od silnik od 6l do 7.5l – cena uzależniona od marki

Zobacz też: Kiedy należy używać olejów przeznaczonych do zużytych silników?    

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać, żeby zastosować ten sam typ oleju silnikowego. Niedopuszczalne jest wymieszanie oleju np. mineralnego z syntetycznym.

Potrzebna ilość oleju do wymiany razem z filtrem
• 520i, 523i, 525i, 528i, 530i – 6.5l
• 535i, 540i – 7.5l
• 520d – 6.0l
• 525tds – 6.75
• 525d, 530d – 6.5l

REKLAMA

Przed rozpoczęciem wymiany należy bardzo dobrze rozgrzać silnik BMW serii 5. Musi on osiągnąć temperaturę roboczą. Unosimy samochód lub wjeżdżamy na kanał. Otwieramy klapę znajdującą się w pod miska olejową. Robimy to za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Podkładamy puste naczynie i odkręcamy korek spustowy. Znajduje się on z boku miski olejowej.

W międzyczasie przyglądamy się czy w oleju nie ma metalowych opiłków. Może to oznaczać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Przechodzimy do wymiany filtra. Zaczynamy od typu ze śrubą środkową. Wykręcamy ją i wyjmujemy pokrywę filtru. Czekamy aż olej wypłynie z obudowy. Wyjmujemy zużyty wkład zastępując go nowym. Czyścimy pokrywę i montujemy nowe pierścienie na swoje miejsce.

Zobacz też: Czy olej ma termin ważności? Jak długo można przechowywać otwarty olej bez utraty jego właściwości? 

W przypadku pokrywy wykręcanej sposób postępowania jest podobny z tą różnicą, że do jej wykręcenia jest potrzebny klucz 36. Nieco inaczej wygląda wymiana w modelu BMW E39 530d. Musimy zdjąć osłonę w górnej części silnika i wyjąć przewód powietrza. Do odkręcenia również będziemy potrzebować klucza 36. Wyjmujemy filtr i odłączamy złącze wtykowe czujnika ciśnienia oleju.

Upewniamy się, że korek spustowy jest zakręcony i rozpoczynamy napełnianie silnika olejem. Wlewamy odpowiednią ilość dla naszego silnika, zakręcamy korek wlewu. Odpalamy nasze BMW i czekamy ok. 3 minuty, po czym wyłączamy go. Sprawdzamy stan oleju, jeżeli jest go za mało, to uzupełniamy brakującą ilość. Na koniec oglądamy dokładnie silnik, patrzymy, czy nie widać żadnych wycieków.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA