REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E39: plan czynności obsługowych co 20 000 km

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wszystkie przedstawione przez nas czynności względem BMW E39 są możliwe do wykonania we własnym zakresie. Fot. BMW
Wszystkie przedstawione przez nas czynności względem BMW E39 są możliwe do wykonania we własnym zakresie. Fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA

Regularne wykonywanie podstawowych czynności obsługowych zapewni naszemu BMW E39 długą i bezawaryjną eksploatację. W poradniku tym przedstawimy plan czynności obsługowych.

Jeżeli ktoś pokonuje 20 000 km rocznie, przegląd ten można nazwać corocznym. W poradniku tym przedstawimy standardowy plan działania. Wszystkie przedstawione przez nas czynności względem BMW E39 są możliwe do wykonania we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: BMW E39: kontrola wyposażenia elektrycznego

Silnik

Przegląd zaczynamy od silnika i układu wylotowego. Jeżeli mamy taką możliwość to podłączamy się pod komputer diagnostyczny w celu odczytania błędów.
Wymieniamy olej silnikowy wraz z filtrem. W silniku BMW sprawdzamy świece zapłonowe lub żarowe w zależności od typu silnika. Wymieniamy filtr powietrza. Kontrolujemy dokładnie pasek klinowy, szukamy ewentualnych uszkodzeń. Przechodzimy do układu chłodzenia. Tutaj sprawdzamy czy nie ma wycieków oraz czy stan płynu jest prawidłowy. Na koniec oglądamy dokładnie cały silnik szukając ewentualnych śladów oleju.

Zobacz też: Kiedy należy używać olejów przeznaczonych do zużytych silników?    

REKLAMA

Skrzynia biegów, sprzęgło

W tym punkcie przeglądu opieramy się głównie na kontroli wzrokowej. Zaczynamy od sprzęgła, sprawdzamy szczelność wszystkich przewodów (giętkich i sztywnych). Oglądamy dokładnie skrzynię biegów pod kątem ewentualnych wycieków. Na koniec poddajemy kontroli półosie naszego BMW serii 5. Sprawdzamy osłony pod względem uszkodzeń i szczelności. Wszystkie te czynności najlepiej wykonywać przy uniesionym samochodzie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie wraz z układem kierowniczym

Zaczynamy od sprawdzenia przegubów drążków kierowniczych i wahaczy przyglądając się dokładnie osłonom ochronnym. Oglądamy amortyzatory, dociskamy narożnik auta kilka razy i obserwujemy czy wróci na swoje położenie. Sprawdzamy poziom oleju w zbiorniku od wspomagania układu kierowniczego. Kontrolujemy pod względem wycieków: przekładnię, pompę oraz przewody BMW.

Nadwozie

Zaczynamy od przesmarowania i skontrolowania wszystkich zawiasów drzwi, maski, klapy bagażnika. Następnie prowadzimy oględziny całej karoserii pod względem korozji. Małe ogniska jesteśmy w stanie usunąć we własnym zakresie. Z większymi uszkodzeniami jesteśmy zmuszeni udać się do lakiernika. Na sam koniec wymieniamy wkład filtra przeciwpyłkowego.

Zobacz też: Jak skutecznie woskować auto?  

Hamulce i koła

Zaczynamy od układu hamulcowego. Sprawdzamy poziom płynu w zbiorniczku, grubość klocków oraz tarcz. Zaciągamy hamulec ręczny i kontrolujemy skok dźwigni. Jeżeli jest taka potrzeba regulujemy ją. Następnie sprawdzamy wszystkie przewody hamulcowe. Na koniec oglądamy każde koło z osobna. Sprawdzamy, czy nie widać uszkodzeń na felgach i oponach. Kontrolujemy stan bieżnika i sprawdzamy ciśnienie.

Ostatni punkt to sprawdzenie całego oświetlenia. Wykonując taki przegląd jesteśmy w stanie przewidzieć konieczność wymiany danego podzespołu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA