REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić regulator świateł w BMW E39?

Rafał Sztoner
Jak wymienić regulator świateł w BMW E39? fot. Newspress
Jak wymienić regulator świateł w BMW E39? fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Doradzamy jak wymienić regulator świateł w BMW serii 5 E39.

Jeśli pękł dłuższy, na szczęście, będziemy musieli tylko odkręcić sami reflektor i wyciągnąć regulator. Niestety, w przypadku tego krótszego, jego wydostanie będzie możliwe tylko po odklejeniu klosza od lampy.

REKLAMA

REKLAMA

Dostępność regulatorów uzależniona jest rocznikiem. Jeśli dany model wyprodukowany był pomiędzy rokiem 1995 a 2000 to dostaniemy je na pewno w każdym serwisie ASO, lecz w przypadku wersji po Face Liftingu regulatory znajdziemy jedynie w internecie. Koszt samej wymiany w ASO to około 200 złotych za 1 lampę. Po poświęconych 2-3 godzinach pracy mamy zaoszczędzone około 400 złotych w kieszeni, które są równowartością pełnego baku, z dobrym uszlachetnionym paliwem.

Zobacz również: Czy wolno przyciemniać szyby i klosze lamp?

Po odkręceniu czterech śrub mocujących reflektor kluczem 13mm musimy jeszcze tylko odchylić jeden zaczep i możemy już ostrożnie wyjąć lampę. W pierwszej kolejności musimy, za pomocą opalarki lub suszarki do włosów, odkleić przezroczystą pokrywę lampy.

REKLAMA

Przedtem musimy jeszcze tylko odkręcić 2 śruby, umieszczane w rogach lampy. Następnie nagrzewając powoli fragment po fragmencie sklejoną uszczelkę i, za pomocą małego płaskiego śrubokręta, należy odchylać plastikowy klosz. Uważajmy przy tym, aby nie połamać plastikowych zaczepów. Niestety jest to żmudne zadanie, ale okazana cierpliwość owocuje bezproblemowym przebiegiem działań. Następnie zdejmujemy plastikową ramkę, która osadzona jest na plastikowych bolcach i wciśnięta w silikonową uszczelkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zdjęciu ramki od razu ujrzymy pęknięty regulator ustawienia góra/dół. Usunięcie starego regulatora, a właściwie jego resztek, będzie możliwe jedynie za pośrednictwem cienkiego śrubokręta ponieważ jego kulowe zakończenie jest zablokowane przez wtyczkę. Podważając ją musimy uważać aby nie uszkodzić innych plastikowych elementów.

Zobacz również: Wymiana przednich piast w BMW E34 – Jak to zrobić?

Nowy regulator należy wkręcić gdyż jest on mocowany na gwincie, który obracamy kluczem imbusowym 6. Następnie z powrotem osadzamy plastikową ramkę na plastikowych bolcach i dobrze dociskamy do silikonowej uszczelki. Opalarką lub suszarką ponownie nagrzewamy całą uszczelkę aż zmięknie. Przyciskamy plastikowy klosz do reflektora i przykręcamy 2 śruby mocujące klosz. Po kilku minutach możemy sprawdzić czy klej dobrze połączył we wszystkich miejscach.

Teraz pozostaje tylko zamontować lampę i sprawdzić czy wszystko działa jak należy.



Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA