Jak wymienić regulator świateł w BMW E39?
REKLAMA
REKLAMA
Jeśli pękł dłuższy, na szczęście, będziemy musieli tylko odkręcić sami reflektor i wyciągnąć regulator. Niestety, w przypadku tego krótszego, jego wydostanie będzie możliwe tylko po odklejeniu klosza od lampy.
REKLAMA
Dostępność regulatorów uzależniona jest rocznikiem. Jeśli dany model wyprodukowany był pomiędzy rokiem 1995 a 2000 to dostaniemy je na pewno w każdym serwisie ASO, lecz w przypadku wersji po Face Liftingu regulatory znajdziemy jedynie w internecie. Koszt samej wymiany w ASO to około 200 złotych za 1 lampę. Po poświęconych 2-3 godzinach pracy mamy zaoszczędzone około 400 złotych w kieszeni, które są równowartością pełnego baku, z dobrym uszlachetnionym paliwem.
Zobacz również: Czy wolno przyciemniać szyby i klosze lamp?
REKLAMA
Po odkręceniu czterech śrub mocujących reflektor kluczem 13mm musimy jeszcze tylko odchylić jeden zaczep i możemy już ostrożnie wyjąć lampę. W pierwszej kolejności musimy, za pomocą opalarki lub suszarki do włosów, odkleić przezroczystą pokrywę lampy.
Przedtem musimy jeszcze tylko odkręcić 2 śruby, umieszczane w rogach lampy. Następnie nagrzewając powoli fragment po fragmencie sklejoną uszczelkę i, za pomocą małego płaskiego śrubokręta, należy odchylać plastikowy klosz. Uważajmy przy tym, aby nie połamać plastikowych zaczepów. Niestety jest to żmudne zadanie, ale okazana cierpliwość owocuje bezproblemowym przebiegiem działań. Następnie zdejmujemy plastikową ramkę, która osadzona jest na plastikowych bolcach i wciśnięta w silikonową uszczelkę.
Po zdjęciu ramki od razu ujrzymy pęknięty regulator ustawienia góra/dół. Usunięcie starego regulatora, a właściwie jego resztek, będzie możliwe jedynie za pośrednictwem cienkiego śrubokręta ponieważ jego kulowe zakończenie jest zablokowane przez wtyczkę. Podważając ją musimy uważać aby nie uszkodzić innych plastikowych elementów.
Zobacz również: Wymiana przednich piast w BMW E34 – Jak to zrobić?
Nowy regulator należy wkręcić gdyż jest on mocowany na gwincie, który obracamy kluczem imbusowym 6. Następnie z powrotem osadzamy plastikową ramkę na plastikowych bolcach i dobrze dociskamy do silikonowej uszczelki. Opalarką lub suszarką ponownie nagrzewamy całą uszczelkę aż zmięknie. Przyciskamy plastikowy klosz do reflektora i przykręcamy 2 śruby mocujące klosz. Po kilku minutach możemy sprawdzić czy klej dobrze połączył we wszystkich miejscach.
Teraz pozostaje tylko zamontować lampę i sprawdzić czy wszystko działa jak należy.
REKLAMA
REKLAMA