Naprawa świateł awaryjnych w Audi A4 B5 – jak to zrobić?
REKLAMA
REKLAMA
W danym modelu A4 przerywacz został zespolony z włącznikiem świateł awaryjnych, a więc wydostanie go i naprawienie nie sprawi nikomu większego problemu. Dostanie się do przerywacza jest możliwe przez wcześniejsze zdemontowanie ramki obudowy panelu centralnego, która zamocowana jest na kilka plastikowych zatrzasków.
REKLAMA
Zobacz również: Audi 80 B4.
Jeśli otworzymy popielniczkę będziemy mogli wyciągnąć ramkę bez użycia narzędzi. Niestety musi być jakaś równowaga i wyjęcie przerywacza nie należy już do najprostszych. Trzeba najpierw wyciągnąć czerwoną obudowę przycisku, a następnie najlepiej za pomocą szczypiec lub mniejszych kombinerek wyciągnąć cały przerywacz i odpiąć kość z przewodami.
Obudowę przerywacza otworzymy tylko za pomocą dwóch płaskich narzędzi takich jak nóż czy śrubokręt.
REKLAMA
Na płytce zobaczymy dwa przerywacze. Pierwszy służy do kierunkowskazów, a drugi, uszkodzony, do świateł awaryjnych. Oba są obok siebie i, aby sprawdzić, musimy rozebrany przełącznik ponownie, na chwilę, podłączyć do kabli. Za pomocą śrubokręta musimy nacisnąć kotwice otwierającą obieg, co pozwoli nam stwierdzić, który przerywacz działa.
W niedziałającym przerywaczu należy tylko delikatnie przeczyścić styki i odgiąć sprężynkę odbijającą kotwicę, która pod wpływem zmęczenia materiału straciła swoja sprężystość. Jeśli przerywacz z powrotem zaczął nam działać, możemy złożyć wszystko w odwrotnej kolejności.
Zobacz również: Jak zamontować oświetlenie LED?
REKLAMA
REKLAMA