Mercedes W124: wymiana filtra paliwa i powietrza
REKLAMA
REKLAMA
Wymiana t filtrów paliwa i powietrza przewidziana jest co 60 000km. My proponujemy znacznie skrócić ten okres. W przypadku filtra powietrza zalecamy wymianę co roku. Jeśli chodzi o filtr paliwa, co dwa lata. Materiały zamienne nie są drogie i bez problemu możemy pozwolić sobie na tak stosunkowo częste wymiany. Filtr paliwa to wydatek ok. 30 zł, natomiast powietrza ok. 50 zł. Wszystko jest uzależnione od firmy i miejsca zakupu.
REKLAMA
Mercedes zaleca czyszczenie filtru powietrza co 20 000km. Oczywiście możemy to wykonać decydując się na wymianę, co 60 000. My jednak w ramach czyszczenia będziemy wymieniać wkład na nowy. Pierwszy krok to odłączenia przewodu powietrza od pokrywy filtru. Odpinamy zaczepy przy obudowie filtru i wyjmujemy pokrywę wraz z wkładem. Teraz musimy dokładnie wytrzeć wnętrze obudowy. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatki lub odkurzacza.
Zobacz też: Jak zalegalizować użytkowanie paliw alternatywnych?
REKLAMA
Chwytamy za wzmocnienie z perforowanej blachy i wyjmujemy wkład. Dla osób, które decydują się na czyszczenie filtra polecamy sprężone powietrze. Maksymalne dopuszczane ciśnienie to 0.5 MPa. Przedmuchujemy go od wzmacnianej strony. Należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniej odległości. Dyszę sprężonego powietrza należy utrzymywać od 20 cm od filtru.
Zbyt duże ciśnienie lub mała odległość mogą doprowadzić do rozerwania papierowych kieszeni filtra, co skutkuje dopływem nieprzefiltrowanego powietrza w Mercedesie. Montujemy przeczyszczony lub nowy wkład i montujemy pokrywę na obudowie. W przypadku filtra paliwa nie ma możliwe jest jego wyczyszczenie, tylko wymiana. Odkręcamy delikatnie śrubę mocującą, co spowoduje opadnięcie filtru. Dociskamy go w górę i wykręcamy śrubę.
Zobacz też: Jak wymienić filtry paliwa i powietrza?
Odciągamy w bok przewód podciśnienia i wyjmujemy filtr. Jest on wypełniony olejem napędowym. Zaleca się przed wyjęciem usunąć z niego część paliwa. Najlepiej zrobić to za pomocą strzykawki. Ewentualnie możemy podłożyć kilka szmat, w celu zabezpieczenia powierzchni znajdujących się wokół filtra. Odłączamy przewody paliwa od filtru wstępnego i wyjmujemy go.
Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Montujemy nowy filtr wstępny i dokręcamy opaski mocujące przewody. Następnie instalujemy filtr paliwa wypełniony olejem napędowym. Wkręcamy śrubę mocującą wraz z nowym aluminiowym pierścieniem uszczelniającym. Uruchamiamy silnik, odczekujemy chwilę i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie warto sprawdzić czy nie ma żadnych wycieków w okolicach filtru.
REKLAMA
REKLAMA