REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana i sprawdzenie wtryskiwaczy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Jeżeli nie widzimy żadnych problemów podczas jazdy Mercedesem W124, można przeprowadzić kontrolę wtryskiwaczy co 50 000km.
Jeżeli nie widzimy żadnych problemów podczas jazdy Mercedesem W124, można przeprowadzić kontrolę wtryskiwaczy co 50 000km.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak dokonać sprawdzenia i wymiany wtryskiwaczy paliwa w Mercedesie W124. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak wykonać całą operację.

Zaczynamy od przeprowadzenia kontroli wtryskiwaczy. Jest to bardzo szybka operacja. Jeżeli nie widzimy żadnych problemów podczas jazdy Mercedesem  W124, można przeprowadzić taką kontrolę co 50 000 km. Zaczynamy od odkręcenia nakrętek przewodów wysokiego ciśnienia, podczas kiedy silnik ma przyspieszoną prędkość biegu jałowego. Teraz dokładnie obserwujemy pracę silnika. Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, oznacza to uszkodzenie wtryskiwacza paliwa.

REKLAMA

Można je również sprawdzić na wyspecjalizowanej stacji kontroli pojazdów. Jest tam możliwość sprawdzenia kształtu rozpylanego paliwa oraz ciśnienie otwarcia. Powinno ono się znajdować w przedziale od 10 do 14,5 MPa. Jak rozpoznać uszkodzenie wtryskiwacza? Wbrew pozorom nie jest trudno. W 124 „wysyła” nam odpowiednie znaki mówiące o zakłóceniu ich pracy.

Zobacz też: Układ wtryskowy 

REKLAMA

Niebieski dym podczas uruchamiania zimnego silnika, stukanie w jednym lub kilku cylindrach, duże zużycie paliwa, przegrzewanie się silnika, brak mocy to jedne z podstawowych objawów. Cała operacja wymontowania znajduje zastosowanie we wszystkich silnikach Diesla z wyjątkiem modeli E250 i E300 wyprodukowanych od Czerwca 1993r. Zaczynamy od dokładnego wyczyszczenia przewodów wysokiego ciśnienia.

Odkręcamy je od wtryskiwacza i pompy wtryskowej. Odkładamy na bok, pamiętając, żeby nie zmieniać jego kształtu. Odłączamy przewód powrotny paliwa od wtryskiwacza i wyjmujemy górną zaślepkę wtryskiwacza. Wykręcamy wtryskiwacz za pomocą długiej nasadki 27. W przypadku wystąpienia tulejki uszczelniającej musimy ją wyjąć. Na samym końcu zdejmujemy podkładkę wtryskiwacza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  W jaki sposób przebiega sterowanie wtryskiem LPG w instalacjach czwartej generacji?

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętając o nowych podkładkach. W silniku bez doładowania dokręcamy je momentem 75Nm a w silniku doładowanym 40Nm. W modelach, które zostały pominięte, czyli E250 i E300 po czerwcu 1993 wymiana wygląda trochę inaczej. Na początku demontujemy przewód poprzeczny filtru powietrza. Jeżeli mamy silnik 6 cylindrowy należy wymontować kolektor dolotowy.

Odczepiamy cięgno sterowania pompą wtryskową a następnie zdejmujemy pokrywę głowicy cylindrów w naszym Mercedesie. Demontujemy przewody powrotne paliwa z wtryskiwaczy i dalej postępujemy identycznie jak w przypadku pozostałych modeli. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Tak jak widać, w drugim przypadku jest wymagany większy demontaż. Świece dokręcamy ostrożnie i równo, łatwo je uszkodzić lub ukręcić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA