REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana i sprawdzenie wtryskiwaczy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Jeżeli nie widzimy żadnych problemów podczas jazdy Mercedesem W124, można przeprowadzić kontrolę wtryskiwaczy co 50 000km.
Jeżeli nie widzimy żadnych problemów podczas jazdy Mercedesem W124, można przeprowadzić kontrolę wtryskiwaczy co 50 000km.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak dokonać sprawdzenia i wymiany wtryskiwaczy paliwa w Mercedesie W124. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak wykonać całą operację.

Zaczynamy od przeprowadzenia kontroli wtryskiwaczy. Jest to bardzo szybka operacja. Jeżeli nie widzimy żadnych problemów podczas jazdy Mercedesem  W124, można przeprowadzić taką kontrolę co 50 000 km. Zaczynamy od odkręcenia nakrętek przewodów wysokiego ciśnienia, podczas kiedy silnik ma przyspieszoną prędkość biegu jałowego. Teraz dokładnie obserwujemy pracę silnika. Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, oznacza to uszkodzenie wtryskiwacza paliwa.

REKLAMA

Można je również sprawdzić na wyspecjalizowanej stacji kontroli pojazdów. Jest tam możliwość sprawdzenia kształtu rozpylanego paliwa oraz ciśnienie otwarcia. Powinno ono się znajdować w przedziale od 10 do 14,5 MPa. Jak rozpoznać uszkodzenie wtryskiwacza? Wbrew pozorom nie jest trudno. W 124 „wysyła” nam odpowiednie znaki mówiące o zakłóceniu ich pracy.

Zobacz też: Układ wtryskowy 

REKLAMA

Niebieski dym podczas uruchamiania zimnego silnika, stukanie w jednym lub kilku cylindrach, duże zużycie paliwa, przegrzewanie się silnika, brak mocy to jedne z podstawowych objawów. Cała operacja wymontowania znajduje zastosowanie we wszystkich silnikach Diesla z wyjątkiem modeli E250 i E300 wyprodukowanych od Czerwca 1993r. Zaczynamy od dokładnego wyczyszczenia przewodów wysokiego ciśnienia.

Odkręcamy je od wtryskiwacza i pompy wtryskowej. Odkładamy na bok, pamiętając, żeby nie zmieniać jego kształtu. Odłączamy przewód powrotny paliwa od wtryskiwacza i wyjmujemy górną zaślepkę wtryskiwacza. Wykręcamy wtryskiwacz za pomocą długiej nasadki 27. W przypadku wystąpienia tulejki uszczelniającej musimy ją wyjąć. Na samym końcu zdejmujemy podkładkę wtryskiwacza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  W jaki sposób przebiega sterowanie wtryskiem LPG w instalacjach czwartej generacji?

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętając o nowych podkładkach. W silniku bez doładowania dokręcamy je momentem 75Nm a w silniku doładowanym 40Nm. W modelach, które zostały pominięte, czyli E250 i E300 po czerwcu 1993 wymiana wygląda trochę inaczej. Na początku demontujemy przewód poprzeczny filtru powietrza. Jeżeli mamy silnik 6 cylindrowy należy wymontować kolektor dolotowy.

Odczepiamy cięgno sterowania pompą wtryskową a następnie zdejmujemy pokrywę głowicy cylindrów w naszym Mercedesie. Demontujemy przewody powrotne paliwa z wtryskiwaczy i dalej postępujemy identycznie jak w przypadku pozostałych modeli. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Tak jak widać, w drugim przypadku jest wymagany większy demontaż. Świece dokręcamy ostrożnie i równo, łatwo je uszkodzić lub ukręcić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA