REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana płynu chłodzącego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę płynu chłodzącego co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch.
W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę płynu chłodzącego co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu chłodzącego jest wyjątkowo wskazana. Wysoka wydajność układu chłodzenia znacząco wpływa na pracę silnika. Oto opis jak zrobić to samemu w Mercedesie W124.

W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę cieczy co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch lat. Należy pamiętać, że płyn chłodzący jest bardzo szkodliwy i trujący. Nie należy go wylewać w przypadkowe miejsca. Podczas napełniania układu również należy zwrócić uwagę, żeby go nigdzie nie rozlać. Dla bezpieczeństwa przed rozpoczęciem pracy możemy zdjąć klamrę akumulatora, jeżeli mamy kodowane radio będzie nam potrzebny kod.

REKLAMA

Zobacz też:  Czy warto mieszać płyny chłodzące różnych marek?

REKLAMA

Ustawiamy pokrętło nagrzewania na maksymalną wydajność. Odkręcamy powoli korek od zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli usłyszymy charakterystyczne syczenie to znak, że pozbyliśmy się nadciśnienia. Teraz wykręcamy go do końca. W tym punkcie należy zwrócić szczególną uwagę na odkręcanie korka. Jeżeli silnik jest gorący istnieje ryzyko poparzenia. Dlatego zaleca się wykonywanie tego przez szmatę.

Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i przystępujemy do zlewania całego płynu chłodzącego. Najwygodniej będzie wsunąć na króciec chłodnicy odpowiedni przewód elastyczny. Jego drugi koniec wkładamy do naczynia. Z jego lokalizacją nie powinno być żadnych problemów. Znajduje się on po prawej stronie chłodnicy, stojąc przodem do Mercedesa. Czekamy aż spłynie cała ciecz i oceniamy jej stan.

Jeżeli jest widoczny rdzawy kolor najlepiej przepłukać cały układ czystą wodą. Kiedy z korka spustowego zacznie wypływać czysta ciecz, możemy zacząć zalewać układ. Wkręcamy korek spustowy i zdejmujemy przewód do zlewania płynu. Wlewamy płyn chłodzący do momentu do znacznika opisującego maksymalny stan. Podłączamy klemę akumulatora (jeśli była odłączona) i odpalamy samochód. Czekamy aż otworzy się termostat. Ewentualne braki uzupełniamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Jak sprawdzić termostat układu chłodzenia?

REKLAMA

Teraz przechodzimy do sprawdzenia szczelności. Na początku powierzchowne oględziny. Sprawdzamy dokładnie opaski mocujące. Dokładnie przyglądamy się pompie cieczy chłodzącej w Mercedesie W124.  Jeżeli po nagrzaniu wypływa z jej dolnego otworu oznacza to uszkodzenia pierścienia uszczelniającego. Może być to trudne do zauważenia, gdyż otwór ściekowy jest zasłonięty kołem zapasowym.

Bardzo małe wycieki mogą być trudne do zlokalizowania. W takim przypadku zaleca się przeprowadzić próbę ciśnieniową. Niestety jest ona do wykonania w specjalistycznych warsztatach. Najlepiej wybrać taki, który specjalizuje się w układach chłodzenia. Po wymianie płynu chłodzącego zaleca się kontrolowanie jego stanu przez kilka następnych dni.

Zobacz też: Mercedes W124: czyszczenie reflektorów

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA