REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana płynu chłodzącego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę płynu chłodzącego co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch.
W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę płynu chłodzącego co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu chłodzącego jest wyjątkowo wskazana. Wysoka wydajność układu chłodzenia znacząco wpływa na pracę silnika. Oto opis jak zrobić to samemu w Mercedesie W124.

W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę cieczy co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch lat. Należy pamiętać, że płyn chłodzący jest bardzo szkodliwy i trujący. Nie należy go wylewać w przypadkowe miejsca. Podczas napełniania układu również należy zwrócić uwagę, żeby go nigdzie nie rozlać. Dla bezpieczeństwa przed rozpoczęciem pracy możemy zdjąć klamrę akumulatora, jeżeli mamy kodowane radio będzie nam potrzebny kod.

REKLAMA

Zobacz też:  Czy warto mieszać płyny chłodzące różnych marek?

REKLAMA

Ustawiamy pokrętło nagrzewania na maksymalną wydajność. Odkręcamy powoli korek od zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli usłyszymy charakterystyczne syczenie to znak, że pozbyliśmy się nadciśnienia. Teraz wykręcamy go do końca. W tym punkcie należy zwrócić szczególną uwagę na odkręcanie korka. Jeżeli silnik jest gorący istnieje ryzyko poparzenia. Dlatego zaleca się wykonywanie tego przez szmatę.

Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i przystępujemy do zlewania całego płynu chłodzącego. Najwygodniej będzie wsunąć na króciec chłodnicy odpowiedni przewód elastyczny. Jego drugi koniec wkładamy do naczynia. Z jego lokalizacją nie powinno być żadnych problemów. Znajduje się on po prawej stronie chłodnicy, stojąc przodem do Mercedesa. Czekamy aż spłynie cała ciecz i oceniamy jej stan.

Jeżeli jest widoczny rdzawy kolor najlepiej przepłukać cały układ czystą wodą. Kiedy z korka spustowego zacznie wypływać czysta ciecz, możemy zacząć zalewać układ. Wkręcamy korek spustowy i zdejmujemy przewód do zlewania płynu. Wlewamy płyn chłodzący do momentu do znacznika opisującego maksymalny stan. Podłączamy klemę akumulatora (jeśli była odłączona) i odpalamy samochód. Czekamy aż otworzy się termostat. Ewentualne braki uzupełniamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Jak sprawdzić termostat układu chłodzenia?

REKLAMA

Teraz przechodzimy do sprawdzenia szczelności. Na początku powierzchowne oględziny. Sprawdzamy dokładnie opaski mocujące. Dokładnie przyglądamy się pompie cieczy chłodzącej w Mercedesie W124.  Jeżeli po nagrzaniu wypływa z jej dolnego otworu oznacza to uszkodzenia pierścienia uszczelniającego. Może być to trudne do zauważenia, gdyż otwór ściekowy jest zasłonięty kołem zapasowym.

Bardzo małe wycieki mogą być trudne do zlokalizowania. W takim przypadku zaleca się przeprowadzić próbę ciśnieniową. Niestety jest ona do wykonania w specjalistycznych warsztatach. Najlepiej wybrać taki, który specjalizuje się w układach chłodzenia. Po wymianie płynu chłodzącego zaleca się kontrolowanie jego stanu przez kilka następnych dni.

Zobacz też: Mercedes W124: czyszczenie reflektorów

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA