REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana płynu chłodzącego

Robert Kuśpiel
W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę płynu chłodzącego co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch.
W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę płynu chłodzącego co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu chłodzącego jest wyjątkowo wskazana. Wysoka wydajność układu chłodzenia znacząco wpływa na pracę silnika. Oto opis jak zrobić to samemu w Mercedesie W124.

W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę cieczy co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch lat. Należy pamiętać, że płyn chłodzący jest bardzo szkodliwy i trujący. Nie należy go wylewać w przypadkowe miejsca. Podczas napełniania układu również należy zwrócić uwagę, żeby go nigdzie nie rozlać. Dla bezpieczeństwa przed rozpoczęciem pracy możemy zdjąć klamrę akumulatora, jeżeli mamy kodowane radio będzie nam potrzebny kod.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też:  Czy warto mieszać płyny chłodzące różnych marek?

Ustawiamy pokrętło nagrzewania na maksymalną wydajność. Odkręcamy powoli korek od zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli usłyszymy charakterystyczne syczenie to znak, że pozbyliśmy się nadciśnienia. Teraz wykręcamy go do końca. W tym punkcie należy zwrócić szczególną uwagę na odkręcanie korka. Jeżeli silnik jest gorący istnieje ryzyko poparzenia. Dlatego zaleca się wykonywanie tego przez szmatę.

Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i przystępujemy do zlewania całego płynu chłodzącego. Najwygodniej będzie wsunąć na króciec chłodnicy odpowiedni przewód elastyczny. Jego drugi koniec wkładamy do naczynia. Z jego lokalizacją nie powinno być żadnych problemów. Znajduje się on po prawej stronie chłodnicy, stojąc przodem do Mercedesa. Czekamy aż spłynie cała ciecz i oceniamy jej stan.

REKLAMA

Jeżeli jest widoczny rdzawy kolor najlepiej przepłukać cały układ czystą wodą. Kiedy z korka spustowego zacznie wypływać czysta ciecz, możemy zacząć zalewać układ. Wkręcamy korek spustowy i zdejmujemy przewód do zlewania płynu. Wlewamy płyn chłodzący do momentu do znacznika opisującego maksymalny stan. Podłączamy klemę akumulatora (jeśli była odłączona) i odpalamy samochód. Czekamy aż otworzy się termostat. Ewentualne braki uzupełniamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Jak sprawdzić termostat układu chłodzenia?

Teraz przechodzimy do sprawdzenia szczelności. Na początku powierzchowne oględziny. Sprawdzamy dokładnie opaski mocujące. Dokładnie przyglądamy się pompie cieczy chłodzącej w Mercedesie W124.  Jeżeli po nagrzaniu wypływa z jej dolnego otworu oznacza to uszkodzenia pierścienia uszczelniającego. Może być to trudne do zauważenia, gdyż otwór ściekowy jest zasłonięty kołem zapasowym.

Bardzo małe wycieki mogą być trudne do zlokalizowania. W takim przypadku zaleca się przeprowadzić próbę ciśnieniową. Niestety jest ona do wykonania w specjalistycznych warsztatach. Najlepiej wybrać taki, który specjalizuje się w układach chłodzenia. Po wymianie płynu chłodzącego zaleca się kontrolowanie jego stanu przez kilka następnych dni.

Zobacz też: Mercedes W124: czyszczenie reflektorów

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA