REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana płynu chłodzącego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę płynu chłodzącego co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch.
W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę płynu chłodzącego co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu chłodzącego jest wyjątkowo wskazana. Wysoka wydajność układu chłodzenia znacząco wpływa na pracę silnika. Oto opis jak zrobić to samemu w Mercedesie W124.

W Mercedesie W124 producent zaleca wymianę cieczy co 3 lata, jednak możemy skrócić ten okres do dwóch lat. Należy pamiętać, że płyn chłodzący jest bardzo szkodliwy i trujący. Nie należy go wylewać w przypadkowe miejsca. Podczas napełniania układu również należy zwrócić uwagę, żeby go nigdzie nie rozlać. Dla bezpieczeństwa przed rozpoczęciem pracy możemy zdjąć klamrę akumulatora, jeżeli mamy kodowane radio będzie nam potrzebny kod.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też:  Czy warto mieszać płyny chłodzące różnych marek?

Ustawiamy pokrętło nagrzewania na maksymalną wydajność. Odkręcamy powoli korek od zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli usłyszymy charakterystyczne syczenie to znak, że pozbyliśmy się nadciśnienia. Teraz wykręcamy go do końca. W tym punkcie należy zwrócić szczególną uwagę na odkręcanie korka. Jeżeli silnik jest gorący istnieje ryzyko poparzenia. Dlatego zaleca się wykonywanie tego przez szmatę.

Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i przystępujemy do zlewania całego płynu chłodzącego. Najwygodniej będzie wsunąć na króciec chłodnicy odpowiedni przewód elastyczny. Jego drugi koniec wkładamy do naczynia. Z jego lokalizacją nie powinno być żadnych problemów. Znajduje się on po prawej stronie chłodnicy, stojąc przodem do Mercedesa. Czekamy aż spłynie cała ciecz i oceniamy jej stan.

REKLAMA

Jeżeli jest widoczny rdzawy kolor najlepiej przepłukać cały układ czystą wodą. Kiedy z korka spustowego zacznie wypływać czysta ciecz, możemy zacząć zalewać układ. Wkręcamy korek spustowy i zdejmujemy przewód do zlewania płynu. Wlewamy płyn chłodzący do momentu do znacznika opisującego maksymalny stan. Podłączamy klemę akumulatora (jeśli była odłączona) i odpalamy samochód. Czekamy aż otworzy się termostat. Ewentualne braki uzupełniamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Jak sprawdzić termostat układu chłodzenia?

Teraz przechodzimy do sprawdzenia szczelności. Na początku powierzchowne oględziny. Sprawdzamy dokładnie opaski mocujące. Dokładnie przyglądamy się pompie cieczy chłodzącej w Mercedesie W124.  Jeżeli po nagrzaniu wypływa z jej dolnego otworu oznacza to uszkodzenia pierścienia uszczelniającego. Może być to trudne do zauważenia, gdyż otwór ściekowy jest zasłonięty kołem zapasowym.

Bardzo małe wycieki mogą być trudne do zlokalizowania. W takim przypadku zaleca się przeprowadzić próbę ciśnieniową. Niestety jest ona do wykonania w specjalistycznych warsztatach. Najlepiej wybrać taki, który specjalizuje się w układach chłodzenia. Po wymianie płynu chłodzącego zaleca się kontrolowanie jego stanu przez kilka następnych dni.

Zobacz też: Mercedes W124: czyszczenie reflektorów

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA