REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: przegląd wstępnego układu podgrzewania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Warto wiedzieć, że ustawiając zapłon w położenie podgrzewania jest ono utrzymywane przez ok. 20 – 25 sekund, jeśli silnik Mercedesa nie zostanie uruchomiony.
Warto wiedzieć, że ustawiając zapłon w położenie podgrzewania jest ono utrzymywane przez ok. 20 – 25 sekund, jeśli silnik Mercedesa nie zostanie uruchomiony.

REKLAMA

REKLAMA

Układ wstępnego podgrzewania silnika jest bardzo ważny w modelach z silnikiem Diesla. W poradniku tym pokażemy jak dokonać przeglądu układu podgrzewania w Mercedesie W124.

Zalecamy przeprowadzić kontrolę wstępnego układu podgrzewania przed okresem zimowym. Nie ma tutaj żadnego limitu kilometrów. Sprawne podgrzewanie jest potrzebne zwłaszcza zimą. Polecamy poświęcić trochę czasu na sprawdzenie, nieplanowany postój może być dużym zaskoczeniem.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W124: sprawdzanie ciśnienia sprężania w silniku diesla

REKLAMA

Na samym początku warto przedstawić zasadę działania podgrzewania wstępnego silnika. Zaczynamy od zapoznania się z elementami składowymi wchodzącymi w taki układ. Składa się on z przekaźnika czasowego wraz z czujnikiem temperatury, bezpiecznika 80A, świec żarowych ( w zależności od silnika od 4 do 6) oraz kontrolki podgrzewania wstępnego. Znajduje się ona na tablicy rozdzielczej naszego auta.

Podgrzewanie wstępne silnika daje o sobie znać zwłaszcza w zimne dni. Temperatura samoczynnego zapłonu nie jest osiągnięta i dlatego powietrze w komorze spalania należy podgrzać. Od tego jak niska jest temperatura otoczenia zależy czas nagrzewania. Odpowiedzialny jest za to przekaźnik podgrzewania. Wyłącza on podgrzewanie w przypadku uszkodzenia świec żarowych lub przewodów zasilających. Świece podłączone są równolegle do źródła zasilania napięciem.

Zobacz też:  Wymiana świec zapłonowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto wiedzieć, że ustawiając zapłon w położenie podgrzewania jest ono utrzymywane przez ok. 20 – 25 sekund, jeśli silnik Mercedesa W 124 nie zostanie uruchomiony. Po tym czasie obwód zabezpieczający w przekaźniku wyłącza je. Ponowne podgrzewanie następuje, gdy ustawimy zapłon w pozycji „0” i ponownie przekręcimy kluczyk. Jeśli lampka nie zapala się, czekamy ok. 20 sekund i odpalamy silnik. W przypadku braku problemów, sprawdzamy przede wszystkim lampkę, świece i przewody zasilające.

Jeżeli auto nie odpala musimy sprawdzić czy nie ma przerw w głównym obwodzie prądowym układu podgrzewającego. Kontrolujemy również świece żarowe. Polecamy zajrzeć również do przekaźnika czasowego podgrzewania. Znajduje się on w lewym nadkolu. Do przeprowadzenia sprawdzenia głównego obwodu prądowego będzie nam potrzebny woltomierz.

Zobacz też:  Co zrobić, gdy spod maski wydobywa się dym? 

Podłączamy go między zacisk 30 (przy prawej dolnej śrubce) przekaźnika czasowego podgrzewania i masę. Woltomierz powinien wskazywać 12V. W innym przypadku należy skontrolować przewody łączące. Sprawdzamy bezpiecznik, który się znajduje u góry na przedniej stronie przekaźnika czasowego podgrzewania. Często spotykana jest też usterka samego modułu. W takim wypadku konieczna jest jego wymiana.

Sprawdzając świece żarowe, warto być przygotowanym na ich wymianę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA