REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Producent zaleca wymianę oleju, co 10 000km a w modelach po czerwcu, 1993 co 15 000 w Mercedesie W124.
Producent zaleca wymianę oleju, co 10 000km a w modelach po czerwcu, 1993 co 15 000 w Mercedesie W124.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić olej silnikowy w Mercedesie W124 s silnikiem Diesla. Cała operacja nie jest trudna i z powodzeniem wykonamy ją we własnym zakresie.

Producent zaleca wymianę oleju, co 10 000km a w modelach Mercedesa W124 po czerwcu 1993- co 15 000. W przypadku bardzo małych przebiegów najlepiej robić to co roku. Razem z olejem wymieniamy filtr. Przed rozpoczęciem tej operacji silnik powinien być odpowiednio rozgrzany. Najlepiej przejść do wymiany po powrocie z trasy lub pokonać odpowiedni odcinek aż do rozgrzania silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Do pracy będzie nam potrzebny kanał, platforma warsztatowa lub tradycyjny podnośnik z „kobyłkami” Unosimy samochód i zdejmujemy osłonę silnika. W tym celu należy odkręcić 8 śrub. Jeżeli używamy podnośnika, opuszczamy samochód i odkręcamy pokrywę filtra oleju. Unosimy ją tak, żeby olej mógł spłynąć z obudowy do miski olejowej pomijając zawór zwrotny.

Zobacz też:  Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów?

Wyjmujemy ją razem ze zużytym wkładem. W modelach Mercedesa W124 po styczniu 1986 zastosowano dwuczęściową pokrywę filtru oleju. W celu jej demontażu, musimy wykręcić rurkę powrotną a dopiero potem odkręcić i zdjąć pokrywę. W silniku 6 cylindrowym produkowanym do stycznia 1986 należy odciągnąć do góry listwę uszczelniającą znajdującą się przy ściance, która dzieli przedział silnika. W przypadku jednolitej uszczelki odkręcamy śrubę w celu wyjęcia. Jeżeli mamy dzieloną, musimy zdjąć klamrę.

REKLAMA

Podkładamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go. Wkręcamy go ponownie używając nowy pierścień uszczelniający. Montujemy nowy filtr. Zakładamy pokrywę pamiętając o użyciu nowej uszczelki. Dokręcamy nakrętkę oraz przewód powrotny, jeśli mamy pokrywę dwuczęściową. Przechodzimy do zalania silnika nowym olejem silnikowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W124: kontrola manualnej skrzyni biegów

Model E200 – do II.1990 – 6.5l od III.1990 6.0l
Model E250 – do II.1990 – 7.0l od III 1990 6.5l
Model E250 z doładowaniem i E300 4Matic – do II 1990 – 7.5l od III 1990 7.0l
Model E300 z doładowaniem 4Matic – do II 1990 – 8l od III 1990 7.5l

Zobacz też:  Po co w silniku jest olej?

Jeśli chodzi o sam olej to wszystko zależy od tego, jakim był zalany przez poprzedniego właściciela. Nie można zmienić mineralnego na syntetyczny. Cena zakupu nowego oleju uzależniona jest od jego rodzaju. Zakup filtru to wydatek ok. 30zł.

Po zalaniu silnika nowym olejem montujemy dolną osłonę silnika. Udajemy się na jazdę próbną i wracamy aż silnik osiągnie swoją normalną temperaturę pracy. Po powrocie oglądamy dokładnie wszystkie elementy silnika szukając ewentualnych wycieków. Sprawdzamy ponownie stan oleju. Jeżeli jest widoczny ubytek uzupełniamy go. Pamiętajmy, że częste wymiany oleju znacznie wydłużą żywotność naszego Mercedesa W124.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

REKLAMA

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA