REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Producent zaleca wymianę oleju, co 10 000km a w modelach po czerwcu, 1993 co 15 000 w Mercedesie W124.
Producent zaleca wymianę oleju, co 10 000km a w modelach po czerwcu, 1993 co 15 000 w Mercedesie W124.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić olej silnikowy w Mercedesie W124 s silnikiem Diesla. Cała operacja nie jest trudna i z powodzeniem wykonamy ją we własnym zakresie.

Producent zaleca wymianę oleju, co 10 000km a w modelach Mercedesa W124 po czerwcu 1993- co 15 000. W przypadku bardzo małych przebiegów najlepiej robić to co roku. Razem z olejem wymieniamy filtr. Przed rozpoczęciem tej operacji silnik powinien być odpowiednio rozgrzany. Najlepiej przejść do wymiany po powrocie z trasy lub pokonać odpowiedni odcinek aż do rozgrzania silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Do pracy będzie nam potrzebny kanał, platforma warsztatowa lub tradycyjny podnośnik z „kobyłkami” Unosimy samochód i zdejmujemy osłonę silnika. W tym celu należy odkręcić 8 śrub. Jeżeli używamy podnośnika, opuszczamy samochód i odkręcamy pokrywę filtra oleju. Unosimy ją tak, żeby olej mógł spłynąć z obudowy do miski olejowej pomijając zawór zwrotny.

Zobacz też:  Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów?

Wyjmujemy ją razem ze zużytym wkładem. W modelach Mercedesa W124 po styczniu 1986 zastosowano dwuczęściową pokrywę filtru oleju. W celu jej demontażu, musimy wykręcić rurkę powrotną a dopiero potem odkręcić i zdjąć pokrywę. W silniku 6 cylindrowym produkowanym do stycznia 1986 należy odciągnąć do góry listwę uszczelniającą znajdującą się przy ściance, która dzieli przedział silnika. W przypadku jednolitej uszczelki odkręcamy śrubę w celu wyjęcia. Jeżeli mamy dzieloną, musimy zdjąć klamrę.

REKLAMA

Podkładamy puste naczynie pod korek spustowy i wykręcamy go. Wkręcamy go ponownie używając nowy pierścień uszczelniający. Montujemy nowy filtr. Zakładamy pokrywę pamiętając o użyciu nowej uszczelki. Dokręcamy nakrętkę oraz przewód powrotny, jeśli mamy pokrywę dwuczęściową. Przechodzimy do zalania silnika nowym olejem silnikowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W124: kontrola manualnej skrzyni biegów

Model E200 – do II.1990 – 6.5l od III.1990 6.0l
Model E250 – do II.1990 – 7.0l od III 1990 6.5l
Model E250 z doładowaniem i E300 4Matic – do II 1990 – 7.5l od III 1990 7.0l
Model E300 z doładowaniem 4Matic – do II 1990 – 8l od III 1990 7.5l

Zobacz też:  Po co w silniku jest olej?

Jeśli chodzi o sam olej to wszystko zależy od tego, jakim był zalany przez poprzedniego właściciela. Nie można zmienić mineralnego na syntetyczny. Cena zakupu nowego oleju uzależniona jest od jego rodzaju. Zakup filtru to wydatek ok. 30zł.

Po zalaniu silnika nowym olejem montujemy dolną osłonę silnika. Udajemy się na jazdę próbną i wracamy aż silnik osiągnie swoją normalną temperaturę pracy. Po powrocie oglądamy dokładnie wszystkie elementy silnika szukając ewentualnych wycieków. Sprawdzamy ponownie stan oleju. Jeżeli jest widoczny ubytek uzupełniamy go. Pamiętajmy, że częste wymiany oleju znacznie wydłużą żywotność naszego Mercedesa W124.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA