REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Odpowiedni poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów w Mercedesie W124 jest bardzo ważny dla prawidłowej i płynnej pracy przekładni.
Odpowiedni poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów w Mercedesie W124 jest bardzo ważny dla prawidłowej i płynnej pracy przekładni.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku automatycznej skrzyni biegów stan oleju jest bardzo ważny dla jej prawidłowego funkcjonowania. W poradniku tym dowiesz się jak samemu sprawdzić i wymienić olej w automatycznej przekładni Mercedesa W124.

Odpowiedni poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów jest bardzo ważny dla prawidłowej i płynnej pracy przekładni. Ma ona specjalny bagnet w przedziale silnika, którym dokonujemy kontroli oleju jak i uzupełnienia jego poziomu. Kontrolę przeprowadzamy na rozgrzanym silniku. Temperatura oleju powinna wynosić ok. 80 stopni. W przypadku niższych lub wyższych wartości odczyt może nie być poprawny.

REKLAMA

Ustawiamy samochód na równej powierzchni i pozostawiamy go na biegu jałowym przez ok. 2 minuty. Zaciągamy hamulec awaryjny i przystępujemy do kontroli automatycznej skrzyni biegów.  Wszystko wykonujemy na pracującym silniku. Wyjmujemy bagnet i odczytujemy stan. Poziom oleju powinien znajdować się obok znaku „Max” na wskaźniku. Do przecierania bagnetu używamy szmatek, które nie pozostawiają żadnych włókien.

Zobacz też:  Jak dbać o automatyczną skrzynię biegów?  

REKLAMA

W przypadku konieczności uzupełnienia poziomu oleju pamiętamy, aby użyć tego samego rodzaju ATF. Różnica pomiędzy poziomem „Min” a „Max” wynosi 0.3l. Przekroczenie górnego wskaźnika może doprowadzić do wadliwej pracy automatycznej przekładni Mercedesa W124. Zabrania się uruchamiania silnika i holowania bez napełnionej skrzyni biegów. Po dolewce wciskamy pedał hamulca i przełączamy dźwignię biegów we wszystkie możliwe położenia.

Wymianę oleju należy przeprowadzać co 60 000km. Eksploatacja samochodu w trudnych warunkach skraca ten dystans o połowę. Najwięcej oleju potrzeba dla silnika 8 cylindrowego wysokoprężnego – 7.7l. Silnik 6 cylindrowy wysokoprężny oraz modele 230E, 250E i 250 wysokoprężny doładowany – 6l. Modele Mercedesa 6 cylindrowe benzynowe – 6.2l, natomiast 4 i 5 cylindrowe – 5.5l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawiamy dźwignię w pozycji „P” unosimy samochód i demontujemy dolną osłonę silnika. Ułatwi nam to znacznie całą operację. Podstawiamy pod skrzynię biegów puste naczynie na przepracowany olej. Wykręcamy korek spustowy z miski olejowej i zlewamy olej. Następnie obracamy wałem korbowym za koło pasowe do momentu, aż korek spustowy przy sprzęgle hydrokinetycznym znajdzie się nad otworem w kratce wentylacyjnej (kratka jest widoczna bez problemu) i również zlewamy olej.

Zobacz też:  Jak działa zautomatyzowana skrzynia biegów?  

Odkręcamy miskę olejową i wymontowujemy filtr oleju. Wkładamy nowy wkład, i przykręcamy miskę olejową stosując nową uszczelkę. Wyjmujemy bagnet i nalewamy przez lejek ok. 4l oleju. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na biegu jałowym. Po chwili wlewamy brakującą ilość w zależności od typu silnika. Na postoju przełączamy skrzynię biegów w każde możliwe położenie. Udajemy się na jazdę próbną do momentu aż olej się dobrze rozgrzeje. Po powrocie sprawdzamy jego stan, ewentualne braki uzupełniamy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA