REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: sprawdzenie paska klinowego i wycieków oleju

Robert Kuśpiel
Sprawdzanie wycieków oleju i kontrola paska klinowego w Mercedesie W124.
Sprawdzanie wycieków oleju i kontrola paska klinowego w Mercedesie W124.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie wycieków oleju oraz paska klinowego to dwie czynności, które warto regularnie przeprowadzać. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić taki przegląd w Mercedesie W124.

Co 20 000 km zaleca się sprawdzenie ewentualnych wycieków oraz stan paska klinowego. Są to dwie czynności, które można łatwo i szybko wykonać, jeśli chodzi o obsługę silnika. Zaczynamy od sprawdzenia ewentualnych wycieków. Jeżeli zobaczymy zanieczyszczenia silnika olejem, czego wynikiem będzie jego zbyt duży ubytek, świadczy to o wycieku. W takim przypadku musimy dokładnie go zlokalizować.

REKLAMA

Zaczynamy od zewnętrznych oględzin. Sprawdzamy korek wlewu oleju. Uszczelka nie powinna być porowata ani uszkodzona. Oglądamy dokładnie cały korpus silnika, jest możliwość, że przepuszcza jedna z uszczelek. Przechodzimy do filtru oleju. Pomiędzy jego kołnierzem i kadłubem silnika nie powinno być oleju. To samo tyczy się miejsca pomiędzy pokrywą i obudową filtru w Mercedesie W124.

Zobacz też:  Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów? 

REKLAMA

W dalszej części prac będzie nam potrzebny kanał, podnośnik warsztatowy lub typu „żaba” wraz z „kobyłkami”. Najlepiej skorzystać z kanału mamy wtedy większą swobodę ruchu i możemy dokładnie przyjrzeć się wszystkim elementom Mercedesa. Zaczynamy od sprawdzenia korka spustowego. Może być wyciek spod pierścienia uszczelniającego. Sprawdzamy uszczelkę miski olejowej. Na koniec oglądamy miejsce łączenia pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów.

Bardzo prawdopodobne, że nie uda nam się nic znaleźć. Olej rozlewa się na dużej powierzchni i ciężko jest zlokalizować wyciek. Demontujemy dolną osłonę silnika i przechodzimy do jego mycia. Będzie nam potrzebny specjalny preparat do mycia silników. Koszt ok. 20zł. Pamiętajmy o przykryciu alternatora torebką foliową, zbyt duża ilość wody może mu poważnie zaszkodzić. Miejsca uszczelnień i połączeń pokrywamy białą kredą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Udajemy się na jazdę próbną na ok. 30km. Wtedy olej będzie dostatecznie rozgrzany i łatwiej przeniknie w szczeliny. Po powrocie wyciek oleju nie powinien być trudny do zlokalizowania.

Zobacz też:  Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów i mechanizmie różnicowym?  

Przechodzimy do pasków klinowych Mercedesa W124. Tutaj również zaczynamy od zewnętrznych oględzin. Sprawdzamy czy pasek nie ma mocnych wytarć, czy nie widać ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to wszystko zobaczymy w danym położeniu paska. W celu dokładnego sprawdzenia musimy zacząć obracać wałem korbowym. Do tego będzie potrzebny klucz nasadowy 27.

Podczas kręcenia oglądamy dokładnie pasek klinowy, wszelkie załamania, ukruszenia bądź stwardniałe zanieczyszczenia kwalifikują pasek do wymiany. Koszt nowego paska to wydatek ok. 50 – 70zł w zależności od miejsca zakupu.

Zobacz też: Mercedes W124: wymiana płynu chłodzącego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA