Mercedes W124: sprawdzenie paska klinowego i wycieków oleju
REKLAMA
REKLAMA
Co 20 000 km zaleca się sprawdzenie ewentualnych wycieków oraz stan paska klinowego. Są to dwie czynności, które można łatwo i szybko wykonać, jeśli chodzi o obsługę silnika. Zaczynamy od sprawdzenia ewentualnych wycieków. Jeżeli zobaczymy zanieczyszczenia silnika olejem, czego wynikiem będzie jego zbyt duży ubytek, świadczy to o wycieku. W takim przypadku musimy dokładnie go zlokalizować.
REKLAMA
Zaczynamy od zewnętrznych oględzin. Sprawdzamy korek wlewu oleju. Uszczelka nie powinna być porowata ani uszkodzona. Oglądamy dokładnie cały korpus silnika, jest możliwość, że przepuszcza jedna z uszczelek. Przechodzimy do filtru oleju. Pomiędzy jego kołnierzem i kadłubem silnika nie powinno być oleju. To samo tyczy się miejsca pomiędzy pokrywą i obudową filtru w Mercedesie W124.
Zobacz też: Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów?
REKLAMA
W dalszej części prac będzie nam potrzebny kanał, podnośnik warsztatowy lub typu „żaba” wraz z „kobyłkami”. Najlepiej skorzystać z kanału mamy wtedy większą swobodę ruchu i możemy dokładnie przyjrzeć się wszystkim elementom Mercedesa. Zaczynamy od sprawdzenia korka spustowego. Może być wyciek spod pierścienia uszczelniającego. Sprawdzamy uszczelkę miski olejowej. Na koniec oglądamy miejsce łączenia pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów.
Bardzo prawdopodobne, że nie uda nam się nic znaleźć. Olej rozlewa się na dużej powierzchni i ciężko jest zlokalizować wyciek. Demontujemy dolną osłonę silnika i przechodzimy do jego mycia. Będzie nam potrzebny specjalny preparat do mycia silników. Koszt ok. 20zł. Pamiętajmy o przykryciu alternatora torebką foliową, zbyt duża ilość wody może mu poważnie zaszkodzić. Miejsca uszczelnień i połączeń pokrywamy białą kredą.
Udajemy się na jazdę próbną na ok. 30km. Wtedy olej będzie dostatecznie rozgrzany i łatwiej przeniknie w szczeliny. Po powrocie wyciek oleju nie powinien być trudny do zlokalizowania.
Zobacz też: Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów i mechanizmie różnicowym?
Przechodzimy do pasków klinowych Mercedesa W124. Tutaj również zaczynamy od zewnętrznych oględzin. Sprawdzamy czy pasek nie ma mocnych wytarć, czy nie widać ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to wszystko zobaczymy w danym położeniu paska. W celu dokładnego sprawdzenia musimy zacząć obracać wałem korbowym. Do tego będzie potrzebny klucz nasadowy 27.
Podczas kręcenia oglądamy dokładnie pasek klinowy, wszelkie załamania, ukruszenia bądź stwardniałe zanieczyszczenia kwalifikują pasek do wymiany. Koszt nowego paska to wydatek ok. 50 – 70zł w zależności od miejsca zakupu.
Zobacz też: Mercedes W124: wymiana płynu chłodzącego
REKLAMA
REKLAMA