REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: sprawdzenie paska klinowego i wycieków oleju

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzanie wycieków oleju i kontrola paska klinowego w Mercedesie W124.
Sprawdzanie wycieków oleju i kontrola paska klinowego w Mercedesie W124.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie wycieków oleju oraz paska klinowego to dwie czynności, które warto regularnie przeprowadzać. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić taki przegląd w Mercedesie W124.

Co 20 000 km zaleca się sprawdzenie ewentualnych wycieków oraz stan paska klinowego. Są to dwie czynności, które można łatwo i szybko wykonać, jeśli chodzi o obsługę silnika. Zaczynamy od sprawdzenia ewentualnych wycieków. Jeżeli zobaczymy zanieczyszczenia silnika olejem, czego wynikiem będzie jego zbyt duży ubytek, świadczy to o wycieku. W takim przypadku musimy dokładnie go zlokalizować.

REKLAMA

Zaczynamy od zewnętrznych oględzin. Sprawdzamy korek wlewu oleju. Uszczelka nie powinna być porowata ani uszkodzona. Oglądamy dokładnie cały korpus silnika, jest możliwość, że przepuszcza jedna z uszczelek. Przechodzimy do filtru oleju. Pomiędzy jego kołnierzem i kadłubem silnika nie powinno być oleju. To samo tyczy się miejsca pomiędzy pokrywą i obudową filtru w Mercedesie W124.

Zobacz też:  Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów? 

REKLAMA

W dalszej części prac będzie nam potrzebny kanał, podnośnik warsztatowy lub typu „żaba” wraz z „kobyłkami”. Najlepiej skorzystać z kanału mamy wtedy większą swobodę ruchu i możemy dokładnie przyjrzeć się wszystkim elementom Mercedesa. Zaczynamy od sprawdzenia korka spustowego. Może być wyciek spod pierścienia uszczelniającego. Sprawdzamy uszczelkę miski olejowej. Na koniec oglądamy miejsce łączenia pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów.

Bardzo prawdopodobne, że nie uda nam się nic znaleźć. Olej rozlewa się na dużej powierzchni i ciężko jest zlokalizować wyciek. Demontujemy dolną osłonę silnika i przechodzimy do jego mycia. Będzie nam potrzebny specjalny preparat do mycia silników. Koszt ok. 20zł. Pamiętajmy o przykryciu alternatora torebką foliową, zbyt duża ilość wody może mu poważnie zaszkodzić. Miejsca uszczelnień i połączeń pokrywamy białą kredą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Udajemy się na jazdę próbną na ok. 30km. Wtedy olej będzie dostatecznie rozgrzany i łatwiej przeniknie w szczeliny. Po powrocie wyciek oleju nie powinien być trudny do zlokalizowania.

Zobacz też:  Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów i mechanizmie różnicowym?  

Przechodzimy do pasków klinowych Mercedesa W124. Tutaj również zaczynamy od zewnętrznych oględzin. Sprawdzamy czy pasek nie ma mocnych wytarć, czy nie widać ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to wszystko zobaczymy w danym położeniu paska. W celu dokładnego sprawdzenia musimy zacząć obracać wałem korbowym. Do tego będzie potrzebny klucz nasadowy 27.

Podczas kręcenia oglądamy dokładnie pasek klinowy, wszelkie załamania, ukruszenia bądź stwardniałe zanieczyszczenia kwalifikują pasek do wymiany. Koszt nowego paska to wydatek ok. 50 – 70zł w zależności od miejsca zakupu.

Zobacz też: Mercedes W124: wymiana płynu chłodzącego

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA