REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana przednich amortyzatorów

Robert Kuśpiel
Wymiana amortyzatorów Mercedes W124
Wymiana amortyzatorów Mercedes W124

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone amortyzatory znacznie pogarszają komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie amortyzatory w Mercedesie W124.

REKLAMA

Zakup nowych amortyzatorów to wydatek ok. 200zł za komplet. Oczywiście cena jest uzależniona od producenta amortyzatora i marży sklepu. Całą operację możemy przeprowadzić za pomocą podnośnika typu „żaba” i „kobyłek”. Luzujemy śruby koła, podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Pod tył auta podkładamy kliny zabezpieczające. Za pomocą ściągacza do sprężyn ściskamy sprężynę tak, żeby odciążyć wahacz poprzedni.

Podpieramy go za pomocą drugiego podnośnika lub klocka drewnianego. Przechodzimy do górnych mocować. Odkręcamy górną nakrętkę mocującą kluczem oczkowym jednocześnie podtrzymując tłoczysko kluczem imbusowym 8. Zdejmujemy podkładkę i przechodzimy do dolnych mocowań amortyzatora. Odkręcamy śruby z łbem sześciokątnym i demontujemy go od zwrotnicy.

Zobacz też: Jak zdejmować i zakładać łożyska?

REKLAMA

Amortyzator wyjmujemy do dołu, tak, żeby jednocześnie był skierowany do przodu. Za pomocą drutu mocujemy zwrotnicę w celu uniemożliwienia jej jakiejkolwiek odchyłki. Należy pamiętać, że niedopuszczalne są wszelkie rozciągnięcia przewodów hamulcowych jak i elektrycznych. Przechodzimy do montażu nowego amortyzatora. Na początku za pomocą szczotki drucianej czyścimy na zwrotnicy powierzchnię przylegania.

Przekładamy wszelkie gumy, osłony i elementy sprężyste zwracając uwagę na ich stan. Jeżeli są widoczne pęknięcia lub uszkodzenia konieczna jest ich wymiana. Montaż zaczynamy od dolnych mocowań. Przykręcamy je delikatnie, tak żeby załapały kilka gwintów. Następnie mocujemy jego górną część. W tym celu należy unieść wahacz poprzeczny za pomocą podnośnika. Zakładamy nową podkładkę i dokręcamy nakrętkę.

Zobacz też: Jak sprawdzić przewody układu chłodniczego?

Zwalniamy ściągacz do sprężyn i montujemy koło. Opuszczamy samochód i dociągamy wszystkie śruby. Identycznie postępujemy w przypadku drugiej strony auta. Mając wymontowany amortyzator możemy dokładnie go obejrzeć w celu poznania przyczyny jego usterki. Na początku oglądamy go szukając uszkodzeń zewnętrznych. Następnie sprawdzamy stan tłoczyska. Opieramy go na desce i wsuwamy je. Jeżeli tłoczysko jest wygięte to zakleszcza się w tulei prowadzącej.

Przeprowadzenie takiego testu ma charakter informacyjny. Nie ma najmniejszego sensu wymontowywać amortyzatorów w celu sprawdzenia. Jeżeli oględziny wzrokowe dają nam podstawę do wymiany amortyzatora powinniśmy zrobić to od razu. Przy corocznym przeglądzie samochodu diagnosta powinien sprawdzać skuteczność tłumienia amortyzatorów. Wynik tego testu jest dla nas bardzo ważną informacją.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA