REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W124: wymiana przednich amortyzatorów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana amortyzatorów Mercedes W124
Wymiana amortyzatorów Mercedes W124

REKLAMA

REKLAMA


Uszkodzone amortyzatory znacznie pogarszają komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie amortyzatory w Mercedesie W124.

REKLAMA

Zakup nowych amortyzatorów to wydatek ok. 200zł za komplet. Oczywiście cena jest uzależniona od producenta amortyzatora i marży sklepu. Całą operację możemy przeprowadzić za pomocą podnośnika typu „żaba” i „kobyłek”. Luzujemy śruby koła, podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Pod tył auta podkładamy kliny zabezpieczające. Za pomocą ściągacza do sprężyn ściskamy sprężynę tak, żeby odciążyć wahacz poprzedni.

Podpieramy go za pomocą drugiego podnośnika lub klocka drewnianego. Przechodzimy do górnych mocować. Odkręcamy górną nakrętkę mocującą kluczem oczkowym jednocześnie podtrzymując tłoczysko kluczem imbusowym 8. Zdejmujemy podkładkę i przechodzimy do dolnych mocowań amortyzatora. Odkręcamy śruby z łbem sześciokątnym i demontujemy go od zwrotnicy.

Zobacz też: Jak zdejmować i zakładać łożyska?

REKLAMA

Amortyzator wyjmujemy do dołu, tak, żeby jednocześnie był skierowany do przodu. Za pomocą drutu mocujemy zwrotnicę w celu uniemożliwienia jej jakiejkolwiek odchyłki. Należy pamiętać, że niedopuszczalne są wszelkie rozciągnięcia przewodów hamulcowych jak i elektrycznych. Przechodzimy do montażu nowego amortyzatora. Na początku za pomocą szczotki drucianej czyścimy na zwrotnicy powierzchnię przylegania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przekładamy wszelkie gumy, osłony i elementy sprężyste zwracając uwagę na ich stan. Jeżeli są widoczne pęknięcia lub uszkodzenia konieczna jest ich wymiana. Montaż zaczynamy od dolnych mocowań. Przykręcamy je delikatnie, tak żeby załapały kilka gwintów. Następnie mocujemy jego górną część. W tym celu należy unieść wahacz poprzeczny za pomocą podnośnika. Zakładamy nową podkładkę i dokręcamy nakrętkę.

Zobacz też: Jak sprawdzić przewody układu chłodniczego?

Zwalniamy ściągacz do sprężyn i montujemy koło. Opuszczamy samochód i dociągamy wszystkie śruby. Identycznie postępujemy w przypadku drugiej strony auta. Mając wymontowany amortyzator możemy dokładnie go obejrzeć w celu poznania przyczyny jego usterki. Na początku oglądamy go szukając uszkodzeń zewnętrznych. Następnie sprawdzamy stan tłoczyska. Opieramy go na desce i wsuwamy je. Jeżeli tłoczysko jest wygięte to zakleszcza się w tulei prowadzącej.

Przeprowadzenie takiego testu ma charakter informacyjny. Nie ma najmniejszego sensu wymontowywać amortyzatorów w celu sprawdzenia. Jeżeli oględziny wzrokowe dają nam podstawę do wymiany amortyzatora powinniśmy zrobić to od razu. Przy corocznym przeglądzie samochodu diagnosta powinien sprawdzać skuteczność tłumienia amortyzatorów. Wynik tego testu jest dla nas bardzo ważną informacją.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA