REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda 323 IV: kontrola wtryskiwaczy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola wtryskiwaczy w Maździe 323 IV.
Kontrola wtryskiwaczy w Maździe 323 IV.

REKLAMA

REKLAMA

Jak ważny jest stan wtryskiwaczy nie trzeba nikomu tłumaczyć. W artykule tym pokażemy jak samemu skontrolować wtryskiwacze w Maździe 323. Cała operacja nie jest trudna i warto przeprowadzić ją samemu.

Przegląd kontrolny zaczniemy od wtryskiwaczy. Nie ma określonego przebiegu, przy którym należy przeprowadzić test. Jeżeli nic się nie dzieję można przyjąć kontrolę, co 100 000 km. Jak wiadomo nie jest to tani podzespół. Zakup nowego wtryskiwacza jest bardzo kosztowny, regeneracja wyniesie nas trochę taniej, jednak też nie są to niskie koszta. Chcąc mieć pewność czy nasz wtrysk kwalifikuje się do wymiany należy przeprowadzić kilka prób.

REKLAMA

Zaczynamy od kontroli napięcia. Wyjmujemy wtyczkę z wtryskiwacza i podłączamy do wtyczki diodowy wskaźnik napięcia. Teraz uruchamiamy silnik i obserwujemy wskaźnik. Diody powinny migać, jeżeli nie widać żadnego efektu najprawdopodobniej jest brak napięcia lub uszkodzenie urządzenia sterującego. Kolejny krok to sprawdzenie rezystancji. W tym celu musimy wyjąć wtyczkę z wtryskiwacza i do obu styków podłączyć omomierz.

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Gdy silnik jest zimny powinien wskazywać wartości z zakresu od 12 do 16 Ω. Jeżeli jest inaczej wtryskiwacz kwalifikuje się do wymiany. Następny punkt to przeprowadzenie kontroli szczelności. Musimy zdemontować rozdzielacz paliwa wraz z wtryskiwaczami, zostawiając podłączone przewody paliwowe. Wyjmujemy wszystkie wtyczki z wtryskiwaczy.

Same wtryskiwacze przywiązujemy do rury rozdzielacza za pomocą drutu. We wtyczce diagnostycznej znajdującej się pod maską przy gnieździe amortyzatora łączymy przewodem zaciski „F/PO” i „GND”. Nie zapominajmy o włączeniu zapłonu. Teraz nachylamy wtryskiwacze pod kątem ok. 60˚ i dokładnie obserwujemy, co się z nimi dzieje. Przyjęta jest zasada, że pojedynczy wtryskiwacz nie może tracić więcej jak jedną kroplę na minutę. Jeżeli jest inaczej musimy wymienić wtryskiwacz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ostatni test to kontrola strumienia wtryskiwanego paliwa. W tym celu musi być zdemontowany rozdzielacz paliwa wraz z wtryskiwaczami. Przewody paliwowe pozostawiamy podłączone. Zdejmujemy wtyczki tylko z tych wtryskiwaczy, które mają być sprawdzone. Podstawiamy naczynie pod aktualnie sprawdzany wtryskiwacz. Prosimy drugą osobę, żeby zakręciła rozrusznikiem.

Zobacz też: Mazda 323 IV: smarowanie części

Z wtryskiwacza powinno wydobywać się paliwo w kształcie stożka. W identyczny sposób postępujemy z pozostałymi, które mają być sprawdzone. Uszkodzone wtryskiwacze wymieniamy i składamy wszystko odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA