REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda 323 IV: kontrola wtryskiwaczy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola wtryskiwaczy w Maździe 323 IV.
Kontrola wtryskiwaczy w Maździe 323 IV.

REKLAMA

REKLAMA

Jak ważny jest stan wtryskiwaczy nie trzeba nikomu tłumaczyć. W artykule tym pokażemy jak samemu skontrolować wtryskiwacze w Maździe 323. Cała operacja nie jest trudna i warto przeprowadzić ją samemu.

Przegląd kontrolny zaczniemy od wtryskiwaczy. Nie ma określonego przebiegu, przy którym należy przeprowadzić test. Jeżeli nic się nie dzieję można przyjąć kontrolę, co 100 000 km. Jak wiadomo nie jest to tani podzespół. Zakup nowego wtryskiwacza jest bardzo kosztowny, regeneracja wyniesie nas trochę taniej, jednak też nie są to niskie koszta. Chcąc mieć pewność czy nasz wtrysk kwalifikuje się do wymiany należy przeprowadzić kilka prób.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od kontroli napięcia. Wyjmujemy wtyczkę z wtryskiwacza i podłączamy do wtyczki diodowy wskaźnik napięcia. Teraz uruchamiamy silnik i obserwujemy wskaźnik. Diody powinny migać, jeżeli nie widać żadnego efektu najprawdopodobniej jest brak napięcia lub uszkodzenie urządzenia sterującego. Kolejny krok to sprawdzenie rezystancji. W tym celu musimy wyjąć wtyczkę z wtryskiwacza i do obu styków podłączyć omomierz.

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju silnikowego

Gdy silnik jest zimny powinien wskazywać wartości z zakresu od 12 do 16 Ω. Jeżeli jest inaczej wtryskiwacz kwalifikuje się do wymiany. Następny punkt to przeprowadzenie kontroli szczelności. Musimy zdemontować rozdzielacz paliwa wraz z wtryskiwaczami, zostawiając podłączone przewody paliwowe. Wyjmujemy wszystkie wtyczki z wtryskiwaczy.

REKLAMA

Same wtryskiwacze przywiązujemy do rury rozdzielacza za pomocą drutu. We wtyczce diagnostycznej znajdującej się pod maską przy gnieździe amortyzatora łączymy przewodem zaciski „F/PO” i „GND”. Nie zapominajmy o włączeniu zapłonu. Teraz nachylamy wtryskiwacze pod kątem ok. 60˚ i dokładnie obserwujemy, co się z nimi dzieje. Przyjęta jest zasada, że pojedynczy wtryskiwacz nie może tracić więcej jak jedną kroplę na minutę. Jeżeli jest inaczej musimy wymienić wtryskiwacz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ostatni test to kontrola strumienia wtryskiwanego paliwa. W tym celu musi być zdemontowany rozdzielacz paliwa wraz z wtryskiwaczami. Przewody paliwowe pozostawiamy podłączone. Zdejmujemy wtyczki tylko z tych wtryskiwaczy, które mają być sprawdzone. Podstawiamy naczynie pod aktualnie sprawdzany wtryskiwacz. Prosimy drugą osobę, żeby zakręciła rozrusznikiem.

Zobacz też: Mazda 323 IV: smarowanie części

Z wtryskiwacza powinno wydobywać się paliwo w kształcie stożka. W identyczny sposób postępujemy z pozostałymi, które mają być sprawdzone. Uszkodzone wtryskiwacze wymieniamy i składamy wszystko odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA