REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda 323 IV: kontrola wtryskiwaczy

Robert Kuśpiel
Kontrola wtryskiwaczy w Maździe 323 IV.
Kontrola wtryskiwaczy w Maździe 323 IV.

REKLAMA

REKLAMA

Jak ważny jest stan wtryskiwaczy nie trzeba nikomu tłumaczyć. W artykule tym pokażemy jak samemu skontrolować wtryskiwacze w Maździe 323. Cała operacja nie jest trudna i warto przeprowadzić ją samemu.

Przegląd kontrolny zaczniemy od wtryskiwaczy. Nie ma określonego przebiegu, przy którym należy przeprowadzić test. Jeżeli nic się nie dzieję można przyjąć kontrolę, co 100 000 km. Jak wiadomo nie jest to tani podzespół. Zakup nowego wtryskiwacza jest bardzo kosztowny, regeneracja wyniesie nas trochę taniej, jednak też nie są to niskie koszta. Chcąc mieć pewność czy nasz wtrysk kwalifikuje się do wymiany należy przeprowadzić kilka prób.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od kontroli napięcia. Wyjmujemy wtyczkę z wtryskiwacza i podłączamy do wtyczki diodowy wskaźnik napięcia. Teraz uruchamiamy silnik i obserwujemy wskaźnik. Diody powinny migać, jeżeli nie widać żadnego efektu najprawdopodobniej jest brak napięcia lub uszkodzenie urządzenia sterującego. Kolejny krok to sprawdzenie rezystancji. W tym celu musimy wyjąć wtyczkę z wtryskiwacza i do obu styków podłączyć omomierz.

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju silnikowego

Gdy silnik jest zimny powinien wskazywać wartości z zakresu od 12 do 16 Ω. Jeżeli jest inaczej wtryskiwacz kwalifikuje się do wymiany. Następny punkt to przeprowadzenie kontroli szczelności. Musimy zdemontować rozdzielacz paliwa wraz z wtryskiwaczami, zostawiając podłączone przewody paliwowe. Wyjmujemy wszystkie wtyczki z wtryskiwaczy.

REKLAMA

Same wtryskiwacze przywiązujemy do rury rozdzielacza za pomocą drutu. We wtyczce diagnostycznej znajdującej się pod maską przy gnieździe amortyzatora łączymy przewodem zaciski „F/PO” i „GND”. Nie zapominajmy o włączeniu zapłonu. Teraz nachylamy wtryskiwacze pod kątem ok. 60˚ i dokładnie obserwujemy, co się z nimi dzieje. Przyjęta jest zasada, że pojedynczy wtryskiwacz nie może tracić więcej jak jedną kroplę na minutę. Jeżeli jest inaczej musimy wymienić wtryskiwacz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ostatni test to kontrola strumienia wtryskiwanego paliwa. W tym celu musi być zdemontowany rozdzielacz paliwa wraz z wtryskiwaczami. Przewody paliwowe pozostawiamy podłączone. Zdejmujemy wtyczki tylko z tych wtryskiwaczy, które mają być sprawdzone. Podstawiamy naczynie pod aktualnie sprawdzany wtryskiwacz. Prosimy drugą osobę, żeby zakręciła rozrusznikiem.

Zobacz też: Mazda 323 IV: smarowanie części

Z wtryskiwacza powinno wydobywać się paliwo w kształcie stożka. W identyczny sposób postępujemy z pozostałymi, które mają być sprawdzone. Uszkodzone wtryskiwacze wymieniamy i składamy wszystko odwrotnej kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA