REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda 323 IV: kontrola pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola pompy paliwa w Maździe 323 IV.
Kontrola pompy paliwa w Maździe 323 IV.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawna pompa paliwa pozwoli nam podróżować bez zbędnych przestojów. W poradniku tym znajdziesz informację jak sprawdzić pompę paliwa w Mazdzie 323 IV-tej generacji.

Większość kierowców interesuję się pompą paliwa dopiero jak ulegnie uszkodzeniu. My przeprowadzimy jej dokładną kontrolę, żeby wiedzieć, w jakim jest stanie i czy czeka nas naprawa. Całą operację proponujemy wykonywać, co 100 000km. Oczywiście można i częściej, jednak po przejechaniu tylu tysięcy kilometrów należy zrobić gruntowny przegląd auta.

REKLAMA

Pompa znajduje się w zbiorniku paliwa i jest chłodzona benzyną. Dzięki temu przy pracy w wysokich temperaturach nie tworzą się bąbelki pary, które powodują przerwy podczas pracy silnika. Zaczynamy od zlokalizowania zakłóceń występujących podczas pracy pompy paliwa. Otwieramy maskę i lokalizujemy wtyczkę diagnostyczną, znajduje się ona w komorze silnika przy lewym gnieździe amortyzatora. Szukamy styków zacisku oznaczonych „F/P” oraz „GND” i mostkujemy je (stykamy ze sobą).

Zobacz też: Mazda 323 IV: kontrola układu wydechowego  

REKLAMA

Wykręcamy nakrętkę wlewu paliwa. Teraz będzie potrzebna nam pomoc drugiej osoby. My zostajemy na swoim miejscu natomiast druga osoba włącza zapłon. Nasłuchujemy przy wlewie paliwa czy słychać pracę pompy. Jeżeli nie będzie nic słychać odpinamy i podnosimy tylne siedzenie. Zobaczymy tam wtyczkę, którą musimy rozłączyć. Pierwszy krok to sprawdzenie czy jest odpowiednie napięcie.

Mierzymy czy pomiędzy stykiem przewodu w kolorze czarno różowym a masą jest napięcie 12V. Oczywiście sprawdzamy to przy włączonym zapłonie. W przypadku jego braku sprawdzamy bezpieczniki i przekaźnik pompy paliwa. W tym drugim przypadku musimy zdjąć poszycie środkowego tunelu po prawej stronie i wykonać pomiar napięcia. Podłączamy woltomierz do masy i Mierzym wejścia na stykach wtyczki. Przy włączonym zapłonie napięcie powinno być na przewodzie jasnozielonym i czerwonym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów     

Jeżeli jest napięcie, należy przeprowadzić pomiar rezystancji między stykiem przewodów czarno różowego i czarnego. Jeżeli będzie ok. 1Ω oznacza to usterkę pompy. W przypadku uszkodzenia pompy można próbować ją naprawić. Jednak polecamy zakup nowej pompy. Jeżeli mamy zamiar pojeździć jeszcze trochę autem warto zainwestować. Chcąc wydłużyć żywotność pompy paliwa należy zwracać uwagę, na jakość paliwa.

W przypadku Mazdy 323 zakup pompy paliwa nie obciąży tak bardzo naszego budżetu jak w przypadku nowych aut. W nich zakup tego elementu jest bardzo kosztowny. Jak widać kontrola pompy paliwa nie jest trudna i warto ją wykonać zanim usterka zaskoczy nas w najmniej oczekiwanym momencie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA