REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda 323 IV: demontaż układu wydechowego

Robert Kuśpiel
Demontaż układu wydechowego w Mazdzie 323 należy wykonywać bardzo ostrożnie.
Demontaż układu wydechowego w Mazdzie 323 należy wykonywać bardzo ostrożnie.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli po kontroli całego układu potrzebny jest jego demontaż, należy go wykonać bardzo ostrożnie. W poradniku tym dowiesz się, jak zdemontować cały układ wydechowy w Mazdzie 323 IV.

Zanim podejmiemy pracę pod Mazdą 323 musimy się upewnić, że samochód jest dobrze zabezpieczony. Możliwe, że będziemy musieli mocno pociągnąć za rurę. W przypadku braku możliwości odkręcenia któregoś z połączeń, należy zerwać śrubę, a w jej miejsce zamontować nową.

REKLAMA

Zaczynamy od przedniej rury wydechowej. Na początku spryskujemy połączenia śrubowe odrdzewiaczem typu WD40. Najlepiej powtórzyć tą operację kilka razy z małymi przerwami. Jeżeli nadal nie da się ich wykręcić, proponujemy uderzyć w nie przecinakiem za pomocą młotka. Po spryskaniu i odczekaniu kilku minut odkręcamy śruby łączące z katalizatorem. Odkręcamy uchwyt rury wydechowej od dołu silnika i wyjmujemy ją. Można również odczepić układ wydechowy z gumowych wieszaków i opuścić.

Zobacz też: Mazda 323 IV: kontrola płynu ATF w automatycznej skrzyni biegów

Przechodzimy do demontażu kolektora wydechowego. Z połączeniami śrubowymi postępujemy tak samo jak wyżej. Następnie odkręcamy przednią rurę wydechową od kolektora. Zdejmujemy układ wydechowy z gumowych zawieszeń i opuszczamy. Teraz odkręcamy osłonę termiczną od kolektora, wykręcamy śruby i zdejmujemy go. Usuwamy resztki uszczelki, które zostały na głowicy cylindrów i kolektora wydechowego. Pamiętajmy żeby zamontować nową uszczelkę podczas montażu.

Pozostałe elementy demontuje się znacznie łatwiej. Zamocowane są tylko na śrubach z uszczelką i gumowych wieszakach. Wystarczy odkręcić połączenia i zdjąć z wieszaków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas montażu należy uważać na ułożenie całego wydechu - nie może być w nim naprężeń. Na początku dokręcamy wszystko delikatnie i podwieszamy układ na gumowych wieszakach. Muszą być one równomiernie obciążone.

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Bardzo ważna jest odległość układu od nadwozia. Nie może być on za blisko. Dokręcamy wszystkie połączenia, udajemy się na jazdę próbną naszą Mazdą i dokładnie nasłuchujemy jak pracuje układ wydechowy. Jeżeli słychać obijanie, należy zdemontować połączenie, dopasować i zamontować ponownie. Trzeba pamiętać, że rury są bardzo gorące. Po zamontowaniu nowego tłumika może być wyczuwalny specyficzny zapach. Nie należy się tym przejmować, po kilku dniach jazdy zniknie.

Pamiętajmy, że krzywo i niepoprawnie zamontowany układ może powodować powstawanie niechcianych dźwięków. W najgorszym wypadku może dojść do pęknięć wywołanych naprężeniami. Wymiany wymagają poważne uszkodzenia, małe nieszczelności na połączeniach śrubowych można zabezpieczyć za pomocą masy uszczelniającej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA