REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mazda 323 IV: demontaż układu wydechowego

Robert Kuśpiel
Demontaż układu wydechowego w Mazdzie 323 należy wykonywać bardzo ostrożnie.
Demontaż układu wydechowego w Mazdzie 323 należy wykonywać bardzo ostrożnie.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli po kontroli całego układu potrzebny jest jego demontaż, należy go wykonać bardzo ostrożnie. W poradniku tym dowiesz się, jak zdemontować cały układ wydechowy w Mazdzie 323 IV.

Zanim podejmiemy pracę pod Mazdą 323 musimy się upewnić, że samochód jest dobrze zabezpieczony. Możliwe, że będziemy musieli mocno pociągnąć za rurę. W przypadku braku możliwości odkręcenia któregoś z połączeń, należy zerwać śrubę, a w jej miejsce zamontować nową.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od przedniej rury wydechowej. Na początku spryskujemy połączenia śrubowe odrdzewiaczem typu WD40. Najlepiej powtórzyć tą operację kilka razy z małymi przerwami. Jeżeli nadal nie da się ich wykręcić, proponujemy uderzyć w nie przecinakiem za pomocą młotka. Po spryskaniu i odczekaniu kilku minut odkręcamy śruby łączące z katalizatorem. Odkręcamy uchwyt rury wydechowej od dołu silnika i wyjmujemy ją. Można również odczepić układ wydechowy z gumowych wieszaków i opuścić.

Zobacz też: Mazda 323 IV: kontrola płynu ATF w automatycznej skrzyni biegów

Przechodzimy do demontażu kolektora wydechowego. Z połączeniami śrubowymi postępujemy tak samo jak wyżej. Następnie odkręcamy przednią rurę wydechową od kolektora. Zdejmujemy układ wydechowy z gumowych zawieszeń i opuszczamy. Teraz odkręcamy osłonę termiczną od kolektora, wykręcamy śruby i zdejmujemy go. Usuwamy resztki uszczelki, które zostały na głowicy cylindrów i kolektora wydechowego. Pamiętajmy żeby zamontować nową uszczelkę podczas montażu.

REKLAMA

Pozostałe elementy demontuje się znacznie łatwiej. Zamocowane są tylko na śrubach z uszczelką i gumowych wieszakach. Wystarczy odkręcić połączenia i zdjąć z wieszaków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas montażu należy uważać na ułożenie całego wydechu - nie może być w nim naprężeń. Na początku dokręcamy wszystko delikatnie i podwieszamy układ na gumowych wieszakach. Muszą być one równomiernie obciążone.

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju silnikowego

Bardzo ważna jest odległość układu od nadwozia. Nie może być on za blisko. Dokręcamy wszystkie połączenia, udajemy się na jazdę próbną naszą Mazdą i dokładnie nasłuchujemy jak pracuje układ wydechowy. Jeżeli słychać obijanie, należy zdemontować połączenie, dopasować i zamontować ponownie. Trzeba pamiętać, że rury są bardzo gorące. Po zamontowaniu nowego tłumika może być wyczuwalny specyficzny zapach. Nie należy się tym przejmować, po kilku dniach jazdy zniknie.

Pamiętajmy, że krzywo i niepoprawnie zamontowany układ może powodować powstawanie niechcianych dźwięków. W najgorszym wypadku może dojść do pęknięć wywołanych naprężeniami. Wymiany wymagają poważne uszkodzenia, małe nieszczelności na połączeniach śrubowych można zabezpieczyć za pomocą masy uszczelniającej.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA