REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mycie auta latem. O czym pamiętać?
Mycie auta latem. O czym pamiętać?
Materiały prasowe Würth Polska

REKLAMA

REKLAMA

Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
rozwiń >

Letnie wyzwania dla lakieru. Czyli co grozi autu?

Na początek warto powiedzieć czemu mycie samochodu latem różni się od mycia zimą. I odpowiedź jest prosta. Choć latem kierujący na drodze może spotkać mniejszą ilość zanieczyszczeń, są inne wyzwania, które okazują się niemniej ważne. A warto pamiętać o tym, że powłoka lakiernicza pojazdu stanowi jego wizytówkę i jest pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy przy oglądaniu samochodu. Stąd dbanie o nią jest tak ważne.

REKLAMA

Żywica i soki z drzew na nadwoziu. Jak je usunąć?

Pierwszym z wyzwań podczas mycia pojazdu latem jest żywica i soki z drzew. Mogą pojawić się na nadwoziu po zaparkowaniu pod drzewem. Aby usunąć je łatwo i bez tworzenia rys na lakierze, kierujący będzie potrzebował specjalistycznych preparatów, w tym chociażby środka do usuwania żywicy naturalnej. Żywica i soki z drzew to problem? Tak, to prawda. Jeszcze trudniejszym scenariuszem staje się jednak pojawienie się na nadwoziu smoły czy asfaltu po jeździe remontowanym odcinkiem drogi. Tu również zadziałają specjalne preparaty.

Szczątki owadów są trudne do usunięcia z lakieru...

REKLAMA

O tym, że mycie auta latem może być trudne, decyduje jeszcze jeden czynnik. A są nim szczątki owadów rozbitych na zderzaku, masce i przedniej szybie. Owady przysychają na słońcu i stają się naprawdę trudne do usunięcia. To raz. Dwa pozostawione owady mogą uszkodzić lakier lub nawet zainicjować punktowe procesy korozyjne.

Nie wszyscy kierowcy wiedzą, że na rynku dostępne są specjalistyczne środki do usuwania owadów. Te produkty należą do wyposażenia wielu salonów auto detailingu. Zwykle producenci polecają, by nałożyć tego typu preparat bezpośrednio na zabrudzenia, a następnie zaczekać zgodnie z czasem podanym w instrukcji. Chodzi o to, żeby substancje czynne zawarte w specyfiku zaczęły działać, ale jednocześnie środek nie zdążył wyschnąć na czyszczonej powierzchni. Potem preparat wystarczy dokładnie spłukać. Pamiętajmy, żeby nie stosować go w pełnym słońcu ani na rozgrzany lakier – wyjaśnia Krzysztof Wyszyński, Product Manager firmy Würth Polska.

Nie myj auta latem w słońcu lub w czasie upałów

No dobrze, zatem jak myć auto latem? Przede wszystkim nie w sytuacji, w której lakier jest gorący, a na dworze świeci mocne słońce. Wizytę na myjni najlepiej odłożyć na wieczór, a do tego lepiej nie myć samochodu np. po dalszej podróży. Czemu? Specyfiki nakładane na pojazd bardzo szybko wysychają, pozostawiając brzydkie plamy. lakier nie lubi też hartowania, czyli polewania zimną wodą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak umyś samochód latem? Opis krok po kroku

Jak umyć samochód latem? Recepta jest prosta i składa się z kilku punktów. Oto one:

  • nałóż aktywną pianę – zacznij od dołu nadwozia i idź ku górze,
  • odczekaj chwilę i zacznij pianę spłukiwać – tu kolejność jest dokładnie ta sama, spłukiwanie od góry sprawia, że brud spływający z wyższych partii samochodu, nie zatrzymuje się na większych i niespłukanych zanieczyszczeniach z dolnej części auta,
  • umyj nadwozia przy pomocy szamponu samochodowego,
  • korzystaj z metody dwa wiadra – w jednym płucz brudną np. rękawicę z mikrofibry, a w drugim spieniaj ją,
  • spłucz dokładnie samochód.

Nie pozostawaj wyłącznie na etapie piany aktywnej. Ma ona silni zasadowy odczyn, który pozostaje nawet po spłukaniu. Dopiero szampon go neutralizuje.

Mycie lakieru latem to jedno. Zabezpiecz go po myciu!

REKLAMA

Na koniec pomyśl o zabezpieczeniu lakieru. Nałożenie wosku zabezpieczy go na wypadek pojawienia się letnich przypadłości, o których wspominaliśmy powyżej. Co ważne, wosk można nałożyć samodzielnie lub korzystając z dedykowanych programów np. na myjni bezdotykowej.

Kierowcy często wybierają zabezpieczenie za pomocą wosków. To rozwiązanie łączące wysoką skuteczność z przystępną ceną. Profesjonaliści cenią szczególnie te, które w składzie zawierają olejki jojoba i woski Carnauba. Dzięki nim produkt długotrwale utrzymuje się na pojeździe. Dobry wosk nie tylko zapewnia karoserii połysk, ale i skutecznie zabezpiecza lakier pojazdu przed drobniejszymi uszkodzeniami mechanicznymi oraz niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi – tłumaczy Krzysztof Wyszyński z Würth Polska.

Korzystając z tak przygotowanej instrukcji może być pewien dwóch rzeczy. Twój samochód odzyska blask i będzie po prostu ładnie wyglądał. Poza tym zabezpieczysz jego lakier, a dzięki temu zachowa dobry wygląd na dłuższy czas. To z kolei odwdzięczy się w czasie odsprzedaży samochodu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA