REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mycie auta latem. O czym pamiętać?
Mycie auta latem. O czym pamiętać?
Materiały prasowe Würth Polska

REKLAMA

REKLAMA

Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
rozwiń >

Letnie wyzwania dla lakieru. Czyli co grozi autu?

Na początek warto powiedzieć czemu mycie samochodu latem różni się od mycia zimą. I odpowiedź jest prosta. Choć latem kierujący na drodze może spotkać mniejszą ilość zanieczyszczeń, są inne wyzwania, które okazują się niemniej ważne. A warto pamiętać o tym, że powłoka lakiernicza pojazdu stanowi jego wizytówkę i jest pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy przy oglądaniu samochodu. Stąd dbanie o nią jest tak ważne.

REKLAMA

REKLAMA

Żywica i soki z drzew na nadwoziu. Jak je usunąć?

Pierwszym z wyzwań podczas mycia pojazdu latem jest żywica i soki z drzew. Mogą pojawić się na nadwoziu po zaparkowaniu pod drzewem. Aby usunąć je łatwo i bez tworzenia rys na lakierze, kierujący będzie potrzebował specjalistycznych preparatów, w tym chociażby środka do usuwania żywicy naturalnej. Żywica i soki z drzew to problem? Tak, to prawda. Jeszcze trudniejszym scenariuszem staje się jednak pojawienie się na nadwoziu smoły czy asfaltu po jeździe remontowanym odcinkiem drogi. Tu również zadziałają specjalne preparaty.

Szczątki owadów są trudne do usunięcia z lakieru...

O tym, że mycie auta latem może być trudne, decyduje jeszcze jeden czynnik. A są nim szczątki owadów rozbitych na zderzaku, masce i przedniej szybie. Owady przysychają na słońcu i stają się naprawdę trudne do usunięcia. To raz. Dwa pozostawione owady mogą uszkodzić lakier lub nawet zainicjować punktowe procesy korozyjne.

Nie wszyscy kierowcy wiedzą, że na rynku dostępne są specjalistyczne środki do usuwania owadów. Te produkty należą do wyposażenia wielu salonów auto detailingu. Zwykle producenci polecają, by nałożyć tego typu preparat bezpośrednio na zabrudzenia, a następnie zaczekać zgodnie z czasem podanym w instrukcji. Chodzi o to, żeby substancje czynne zawarte w specyfiku zaczęły działać, ale jednocześnie środek nie zdążył wyschnąć na czyszczonej powierzchni. Potem preparat wystarczy dokładnie spłukać. Pamiętajmy, żeby nie stosować go w pełnym słońcu ani na rozgrzany lakier – wyjaśnia Krzysztof Wyszyński, Product Manager firmy Würth Polska.

REKLAMA

Nie myj auta latem w słońcu lub w czasie upałów

No dobrze, zatem jak myć auto latem? Przede wszystkim nie w sytuacji, w której lakier jest gorący, a na dworze świeci mocne słońce. Wizytę na myjni najlepiej odłożyć na wieczór, a do tego lepiej nie myć samochodu np. po dalszej podróży. Czemu? Specyfiki nakładane na pojazd bardzo szybko wysychają, pozostawiając brzydkie plamy. lakier nie lubi też hartowania, czyli polewania zimną wodą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak umyś samochód latem? Opis krok po kroku

Jak umyć samochód latem? Recepta jest prosta i składa się z kilku punktów. Oto one:

  • nałóż aktywną pianę – zacznij od dołu nadwozia i idź ku górze,
  • odczekaj chwilę i zacznij pianę spłukiwać – tu kolejność jest dokładnie ta sama, spłukiwanie od góry sprawia, że brud spływający z wyższych partii samochodu, nie zatrzymuje się na większych i niespłukanych zanieczyszczeniach z dolnej części auta,
  • umyj nadwozia przy pomocy szamponu samochodowego,
  • korzystaj z metody dwa wiadra – w jednym płucz brudną np. rękawicę z mikrofibry, a w drugim spieniaj ją,
  • spłucz dokładnie samochód.

Nie pozostawaj wyłącznie na etapie piany aktywnej. Ma ona silni zasadowy odczyn, który pozostaje nawet po spłukaniu. Dopiero szampon go neutralizuje.

Mycie lakieru latem to jedno. Zabezpiecz go po myciu!

Na koniec pomyśl o zabezpieczeniu lakieru. Nałożenie wosku zabezpieczy go na wypadek pojawienia się letnich przypadłości, o których wspominaliśmy powyżej. Co ważne, wosk można nałożyć samodzielnie lub korzystając z dedykowanych programów np. na myjni bezdotykowej.

Kierowcy często wybierają zabezpieczenie za pomocą wosków. To rozwiązanie łączące wysoką skuteczność z przystępną ceną. Profesjonaliści cenią szczególnie te, które w składzie zawierają olejki jojoba i woski Carnauba. Dzięki nim produkt długotrwale utrzymuje się na pojeździe. Dobry wosk nie tylko zapewnia karoserii połysk, ale i skutecznie zabezpiecza lakier pojazdu przed drobniejszymi uszkodzeniami mechanicznymi oraz niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi – tłumaczy Krzysztof Wyszyński z Würth Polska.

Korzystając z tak przygotowanej instrukcji może być pewien dwóch rzeczy. Twój samochód odzyska blask i będzie po prostu ładnie wyglądał. Poza tym zabezpieczysz jego lakier, a dzięki temu zachowa dobry wygląd na dłuższy czas. To z kolei odwdzięczy się w czasie odsprzedaży samochodu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA