REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Jak dbać o posiadane już?

Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Jak dbać o posiadane już?
Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Jak dbać o posiadane już?
Suriyo Hmun Kaew EyeEm
Materiały prasowe Würth Polska

REKLAMA

REKLAMA

Jakie wycieraczki samochodowe kupić? To pytanie, które zadaje wielu kierowców. Ważne dotyczy jednak też tego, jak dbać o wycieraczki w aucie.

Wycieraczki samochodowe: zużyte oznaczają dotkliwy mandat!

Wycieraczki samochodowe to tak właściwie kawałek gumowego pióra i często metalowy stelaż. Warto jednak wiedzieć o tym, że choć z konstrukcyjnego puntu widzenia ich znaczenie jest marginalne, mają kolosalny wpływ na bezpieczeństwo. To one gwarantują widoczność w trudnych warunkach drogowych (np. w czasie deszczu). A w efekcie także i im należy się chwila uwagi. Co warto wiedzieć na temat ich zakupu i konserwacji? Zaraz o tym opowiemy.

REKLAMA

REKLAMA

Zużyte wycieraczki skutkują odebraniem dowodu rejestracyjnego i mandatem. Ten może opiewać na kwotę wynoszącą od 50 do 200 zł. Wykroczenie polega bowiem na nienależytym wyposażeniu pojazdu w wymagane urządzenia i przyrządy. W skrajnym przypadku wykroczenie może zostać zakwalifikowane jako naruszenie innych przepisów (art. 97 Kodeksu wykroczeń). W takim przypadku mandat wynosi do 3 tys. zł.

Jakie wycieraczki samochodowe kupić?

Na rynku rozróżniamy przede wszystkim trzy typy wycieraczek. W przypadku każdego z typów można mieć inne porady zakupowe. I tak:

  • wycieraczki szkieletowe (zwane też przegubowymi) – niegdyś najbardziej popularne, mają metalową konstrukcję i klasyczne, gumowe pióro. Podczas ich zakupu warto zapytać o zabezpieczenie antykorozyjne szkieletu. Kluczowy jest też rodzaj mocowania i długość piór – to sprawi, że będą pasować do auta kierowcy.
  • wycieraczki hybrydowe – łączą rozwiązania znane z wycieraczek szkieletowych i bezszkieletowych. Dobrze przylegają do szyby.
  • wycieraczki płaskie (zwane też bezszkieletowymi) – to tak naprawdę płat sztywnej gumy, który bez metalowego szkieletu przylega do szyby i utrzymuje się na niej. Ich zalety? Ograniczają opór powietrza, dokładnie przylegają do szyby w czasie wiatru.

Wśród wycieraczek płaskich poleca się modele z grafitowaną powierzchnią gumy i wzmocnieniem ze stali nierdzewnej, które zapewnia większy ciężar, a co za tym idzie – stabilizuje konstrukcję i ogranicza możliwość powstawania wibracji – tłumaczy Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.

REKLAMA

Jak dbać o wycieraczki samochodowe?

Wpływ na żywotność wycieraczek samochodowych ma nie tylko jakość ich wykonania. Znaczące są też czynniki związane z nawykami eksploatacyjnymi kierowcy, warunkami atmosferycznymi, wysoką temperaturą czy zanieczyszczeniami (żywicą, olejami czy smołą).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Błędem popełnianym przez kierowców jest używanie wycieraczek w zastępstwie szmatki lub skrobaczki do szyb. Nie dotyczy to wyłącznie tłustych zabrudzeń, ale także tych o sztywnej fakturze. Lepiej wyjść z samochodu i usunąć je właściwym narzędziem. Ta kwestia jest szczególnie istotna zimą, gdy na szybie zalega lód. Tym bardziej, że same wycieraczki mogą przymarznąć do jej powierzchni. Uruchomienie ich w takiej sytuacji grozi uszkodzeniem piór – mówi Jacek Wójcik z Würth Polska.

Aby dbać o wycieraczki, trzeba przede wszystkim je czyścić. Wycieraczki można umyć wodą z preparatem czyszczącym przyjaznym gumie (przy czym należy później preparat taki dokładnie spłukać). Poza tym w razie dłuższego postoju pojazdu można wycieraczki podnieść lub np. wymontować je. W ten sposób guma nie przywrze do szyby, a ich konstrukcja nie odkształci się.

Po czym poznać, że wycieraczki nadają się do wymiany?

Zużyte wycieraczki samochodowe przede wszystkim pozostawiają na szybie smugi lub plamy wody. Mogą też ślizgać się, przez co zaczynają hałasować w czasie pracy. "Kierowcy powinni regularnie kontrolować stan wycieraczek. Dotyczy to szczególnie zimy oraz okresów następujących przed i po niej. Ta pora roku stanowi największe wyzwanie dla piór" – wyjaśnia Jacek Wójcik z Würth Polska. Warto też przyjąć, że optymalnym terminem wymiany wycieraczek jest okres roku – nowe pióra najlepiej montować co 12 miesięcy po okresie zimowym.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA