REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Emisja CO2 i samochody. Można ograniczyć szkodliwość aut?

Subskrybuj nas na Youtube
Emisja CO2 samochody
Emisja CO2 samochody

REKLAMA

REKLAMA

Emisja CO2: samochody mają w niej spory udział. Czy można coś z tym zrobić? Mamy kilka wskazówek eksploatacyjnych poprawiających jakość spalin.

Mniejsza emisja CO2? Łagodnie i hamuj, i przyspieszaj!

Pierwszy punkt poradnika odnosi się do podstawowej zasady eco-drivingu. Ta mówi o planowaniu manewrów oraz minimalizowaniu dynamicznego przyspieszania i mocnego hamowania. Płynna jazda i delikatne traktowanie pedału gazu sprawiają, że z rury wydechowej pojazdu wydobywają się mniej toksyczne spaliny. A to nie jedyny skutek! Bo mniejsza emisja CO2 wiąże się też z niższym spalaniem.

REKLAMA

Emisja CO2: samochody wymagają dobrych opon

Emisja CO2 samochodu jest zależna nie tylko od stylu, ale też warunków jazdy. I tu kluczową rolę odgrywają... opony. Ogumienie to nie tylko żywotność, ale i opory toczenia. Obydwa te czynniki mają wpływ na ilość generowanych przez pojazd szkodliwych związków. W kwestii opon i emisji CO2 liczy się jednak nie tylko aspekt technologiczny, ale i stan. Jak dbać o stan ogumienia? Kierowca powinien kontrolować ciśnienie powietrza. Zbyt niskie pogarsza sterowność pojazdu oraz odbija się na wynikach spalania i emisji szkodliwych związków za pośrednictwem wydechu.

Samochód a emisja CO2? Uważaj na... wagę!

Wpływ na emisję CO2 samochodu mają wszystkie te czynniki, które odbijają się na obciążeniu dla pojazdu i silnika. A jednym z wrogów jest nadmierna masa! W pojeździe osobowym warto uważniej przejrzeć bagażnik i usunąć z niego zbędne przedmioty. Kierowca nie musi wozić przy sobie np. dodatkowej bańki płynu do spryskiwaczy czy ciężkich zestawów narzędzi.

Dbaj o emisję CO2. Używaj tempomatu i zamknij szyby.

Masa to jedno. Opór aerodynamiczny to drugie. Aby emisja CO2 samochodu była maksymalnie niska, warto pamiętać o zamykaniu szyb. Opuszczona szyba działa na zasadzie żagla - wyhamowuje pojazd i sprawia, że silnik musi mocniej pracować, aby przełamać dodatkowy opór. A to w naturalny sposób odbija się na spalaniu i emisji CO2.

Kierowca w czasie jazdy powinien zamykać szyby i... włączyć tempomat. To ekologiczny zestaw idealny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Emisja CO2 samochodu to dbanie o jego stan!

Ani zasady eco-drivingu, ani redukcja obciążenia, ani nawet domknięcie szyb nie pomogą w sytuacji, w której auto ma poważne usterki. Problemy z silnikiem oznaczają nie tylko wyższe spalanie, ale np. spalanie cząstek oleju. Skutkiem są toksyczne spaliny, które homologowany wskaźnik emisji CO2 wyliczony dla danego modelu wysyłają do lamusa. Warto o tym pamiętać!

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA