REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kiedy wymieniać płyny w samochodzie?
Kiedy wymieniać płyny w samochodzie?
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Dziś przyjrzymy się poszczególnych płynom eksploatacyjnym i wskażemy interwał ich wymiany.

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Skąd to wiedzieć?

Każdy kierowca zadaje sobie pytanie o interwał wymiany płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Skąd wiedzieć kiedy należy zalać silnik nowym olejem i układ hamulcowy nowym płynem? Po pierwsze odpowiedź przyniesie książka obsługi pojazdu - producent powinien zapisać w niej interwały poszczególnych wymian płynów w samochodzie. Po drugie warto też poradzić się mechanika. Bo może się okazać, że np. z uwagi na dobro podzespołu lepiej jest skrócić czas wymiany o kilka tysięcy kilometrów.

REKLAMA

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Na początek oleje!

  • olej silnikowy:
    • interwał wymiany to najczęściej 15 tys. km lub rok, ewentualnie 30 tys. km lub 2 lata,
    • ogólnie interwał może wynosić od 10 do 50 tys. km z ograniczeniem czasowym,
  • olej w skrzyni biegów:
    • interwał wymiany to najczęściej 40 - 120 tys. km,
    • interwał ten dotyczy nie tylko przekładni automatycznych, ale i manualnych,
    • w manualu też nie można zapominać o wymianie oleju!
  • olej przekładniowy:
    • tutaj decydują wymogi producenta,
    • czasami interwał wymianu oleju w układzie 4x4 to 30, a czasami 60 tys. km.

Kiedy wymieniać płyny w samochodzie? Co z pozostałymi cieczami?

  • płyn chłodzący:
    • przyjmuje się, że jego wymiany należy dokonywać średnio raz na 3 do 5 lat,
  • płyn hamulcowy:
    • wymiana jest konieczna średnio co 2 lata,
    • płyn hamulcowy wyłapuje wilgoć, przez co traci właściwości,
    • fakt ten sprawia, że po ujawnieniu nieszczelności w układzie płyn również nadaje się do wymiany,
  • płyn w układzie wspomagania kierownicy:
    • płyn w układzie wspomagania zazwyczaj jest kwalifikowany do wymiany po jakiś 100 tys. km,
    • czasami interwał wymiany lepiej skrócić do 60 tys. km,
  • płyn do spryskiwaczy:
    • tutaj sprawa jest oczywista, gdy się skończy, należy go dolać,
  • czynnik chłodzący w układzie klimatyzacji:
    • czynnik częściej się uzupełnia niż wymienia,
    • przegląd klimatyzacji - polega na wymianie filtra przeciwpyłkowego, odgrzybieniu kanałów wentylacyjnych i uzupełnieniu czynnika chłodzącego,
    • przegląd klimatyzacji należy wykonać raz w roku lub raz na dwa lata.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA