Jakich płynów eksploatacyjnych potrzebuje auto?
REKLAMA
REKLAMA
Aby samochód był sprawny technicznie wymaga regularnych przeglądów i wymian części eksploatacyjnych. Producenci aut planują przeglądy w serwisach nawet co 35 tysięcy kilometrów, przez co wymagania w stosunku do różnych podzespołów rosną. Aby dłużej zachowywały one sprawność, muszą pracować w jak najlepszym środowisku, które zapewniają oleje i filtry.
REKLAMA
W przypadku serwisowania kilkuletnich samochodów, których podzespoły są o wiele bardziej zużyte, wymiany płynów eksploatacyjnych są równie istotne.
Przy wyborze serwisu, który dokona przeglądu, nie kieruj się ceną
Przed podjęciem decyzji, o wyborze serwisu należy sprawdzić, jakie czynności wchodzą w zakres przeglądu. Pozwoli to uniknąć sytuacji, kiedy przepłacimy za najprostszą usługę, lub zapłacimy jedynie za diagnozę drobnych usterek.
Zobacz też: Jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta po wjechaniu w wyrwę w drodze?
Najczęściej podstawowy przegląd okresowy obejmuje jedynie wymianę oleju silnikowego, filtra oleju i powietrza. Pozostałe płyny eksploatacyjne są pomijane.
Wysoka jakość musi kosztować
Warto też sprawdzić jakość produktów oferowanych przez dany warsztat. Najczęściej promocyjne ceny usług w warsztatach oznaczają używanie tańszych produktów o niskiej jakości. Nieuczciwy właściciele warsztatów wiedzą, że klienci na pierwszy rzut oka nie rozróżnią tanich produktów. Jednak tanie produkty nie dorównują skutecznością ich drogim odpowiednikom i znacznie gorzej chronią podzespoły przed zużyciem.
Warto także pamiętać, że oleje, płyny i filtry zastosowane w aucie muszą być zgodne z zaleceniami producenta auta.
Zobacz też: Jak działa Haldex 5?
Jakich płynów eksploatacyjnych potrzebuje auto?
Różne modele aut, a nawet różne wersje silnikowe wymagają innego osprzętu, a co za tym idzie innych płynów eksploatacyjnych wymienianych w innych momentach.
Jeśli chodzi o olej silnikowy, producenci zalecają wymiany co 15-35 tysięcy kilometrów, jednak nie rzadziej niż raz na rok lub dwa lata.
Oleje przekładniowe w skrzyniach biegów i mostach napędowych powinno się wymieniać co około 100 tysięcy kilometrów. Są jednak przypadki, kiedy producenci nie zalecają wymian wcale.
Płyny chłodnicze mają trwałość od 2 do 5 lat lub od 100 do 250 tysięcy kilometrów.
Płyny hamulcowe powinniśmy wymieniać co dwa lata.
Płyny do układów wspomagania powinniśmy sprawdzić przynajmniej raz na dwa lata.
Zobacz też: Drogi o układzie pasów 2+1. Czy to się sprawdza?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.