REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym różni się świeca zapłonowa przeznaczona do silników z instalacją LPG od zwykłej?

Jakub Tujaka
świece zapłonowe Fot. Fotolia
świece zapłonowe Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku silników zasilanych gazem LPG układ wtryskowy jest znacznie bardziej obciążony, niż w silnikach zasilanych benzyną. Jak wybrać właściwe świece zapłonowe do silników zasilanych LPG?

Instalatorzy sekwencyjnych układów zasilania gazem LPG zalecają wymiany świec zapłonowych dwa razy częściej niż w przypadku tych samych silników zasilanych benzyną. Producenci świec żarowych nie mogli pozostać obojętni na wzrost popularności takich układów zasilania i stworzyli specjalne produkty, które stosuje się do układów zapłonowych silników przystosowanych do pracy na gazie LPG.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku doboru świec zapłonowych warto zaufać opinii specjalistów, którzy trudnią się instalowanie układów gazowych w autach. Mają oni doświadczenie z silnikami, w których stosuje się różne elementy układu zapłonowego i na podstawie obserwacji mogę doradzić, które świece są godne polecenia.

Zobacz też: Niemieccy offroaderzy pokochali Isuzu D-Max

Nie zawsze zalecają oni stosowanie świec zapłonowych specjalnie przeznaczonych do silników z układem LPG. W niektórych przypadkach wystarczą standardowe świece, których przerwa pomiędzy elektrodami zostanie zmniejszona.

REKLAMA

Doświadczeni gazownicy zalecają także stosowanie świeć o innej wartości cieplnej niż te zalecane przez producentów do silników zasilanych benzyną. Odradzają natomiast stosowanie świec wieloelektrodowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spalanie gazu LPG przebiega w wyższej temperaturze niż w przypadku benzyny, dlatego świeca zapłonowa potrzebuje większego napięcia do wytworzenia iskry. Sama konstrukcja świecy przeznaczonej do układów zasilania LPG nieco różni się od świecy, którą stosuje się w przypadku zwykłych benzyniaków.

Kolejną różnicą po większym napięciu wymaganym do wytworzenia iskry jest fabrycznie ustawiona mniejsza przerwa pomiędzy elektrodami, niż ma to miejsce w przypadku świec zapłonowych do silników benzynowych.

Zobacz też: Polska motoryzacja: rynek samochodów maleje, a rynek części rośnie

Korpus świecy i elektrody zbudowane są także z bardziej wytrzymałych materiałów.

Te różnice w budowie powodują dużą różnicę w cenie świec przeznaczonych do silników zasilanych LPG, w porównaniu do świec zapłonowych przeznaczonych do silników benzynowych.

Jednak nawet jeśli ktoś zdecyduje się na używanie takich świec, równie często należy kontrolować ich stan i niezwłocznie wymieniać w przypadku zużycia. Zaniedbanie tego podzespołu może w skrajnym przypadku spowodować zniszczenie silnika.

Prawidłowo pracująca świeca zapłonowa nabiera rudawo-brązowego koloru wokół elektrody. Jednak nawet jeśli świeca ma prawidłowy kolor, należy ją wymieniać zgodnie z zaleceniami instalatorów układów gazowych.

Zobacz też: Historia motoryzacji: Volkswagena California kończy 25 lat

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA