REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym różni się świeca zapłonowa przeznaczona do silników z instalacją LPG od zwykłej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
świece zapłonowe Fot. Fotolia
świece zapłonowe Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku silników zasilanych gazem LPG układ wtryskowy jest znacznie bardziej obciążony, niż w silnikach zasilanych benzyną. Jak wybrać właściwe świece zapłonowe do silników zasilanych LPG?

Instalatorzy sekwencyjnych układów zasilania gazem LPG zalecają wymiany świec zapłonowych dwa razy częściej niż w przypadku tych samych silników zasilanych benzyną. Producenci świec żarowych nie mogli pozostać obojętni na wzrost popularności takich układów zasilania i stworzyli specjalne produkty, które stosuje się do układów zapłonowych silników przystosowanych do pracy na gazie LPG.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku doboru świec zapłonowych warto zaufać opinii specjalistów, którzy trudnią się instalowanie układów gazowych w autach. Mają oni doświadczenie z silnikami, w których stosuje się różne elementy układu zapłonowego i na podstawie obserwacji mogę doradzić, które świece są godne polecenia.

Zobacz też: Niemieccy offroaderzy pokochali Isuzu D-Max

Nie zawsze zalecają oni stosowanie świec zapłonowych specjalnie przeznaczonych do silników z układem LPG. W niektórych przypadkach wystarczą standardowe świece, których przerwa pomiędzy elektrodami zostanie zmniejszona.

REKLAMA

Doświadczeni gazownicy zalecają także stosowanie świeć o innej wartości cieplnej niż te zalecane przez producentów do silników zasilanych benzyną. Odradzają natomiast stosowanie świec wieloelektrodowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spalanie gazu LPG przebiega w wyższej temperaturze niż w przypadku benzyny, dlatego świeca zapłonowa potrzebuje większego napięcia do wytworzenia iskry. Sama konstrukcja świecy przeznaczonej do układów zasilania LPG nieco różni się od świecy, którą stosuje się w przypadku zwykłych benzyniaków.

Kolejną różnicą po większym napięciu wymaganym do wytworzenia iskry jest fabrycznie ustawiona mniejsza przerwa pomiędzy elektrodami, niż ma to miejsce w przypadku świec zapłonowych do silników benzynowych.

Zobacz też: Polska motoryzacja: rynek samochodów maleje, a rynek części rośnie

Korpus świecy i elektrody zbudowane są także z bardziej wytrzymałych materiałów.

Te różnice w budowie powodują dużą różnicę w cenie świec przeznaczonych do silników zasilanych LPG, w porównaniu do świec zapłonowych przeznaczonych do silników benzynowych.

Jednak nawet jeśli ktoś zdecyduje się na używanie takich świec, równie często należy kontrolować ich stan i niezwłocznie wymieniać w przypadku zużycia. Zaniedbanie tego podzespołu może w skrajnym przypadku spowodować zniszczenie silnika.

Prawidłowo pracująca świeca zapłonowa nabiera rudawo-brązowego koloru wokół elektrody. Jednak nawet jeśli świeca ma prawidłowy kolor, należy ją wymieniać zgodnie z zaleceniami instalatorów układów gazowych.

Zobacz też: Historia motoryzacji: Volkswagena California kończy 25 lat

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA