REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym różni się świeca zapłonowa przeznaczona do silników z instalacją LPG od zwykłej?

Jakub Tujaka
świece zapłonowe Fot. Fotolia
świece zapłonowe Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku silników zasilanych gazem LPG układ wtryskowy jest znacznie bardziej obciążony, niż w silnikach zasilanych benzyną. Jak wybrać właściwe świece zapłonowe do silników zasilanych LPG?

Instalatorzy sekwencyjnych układów zasilania gazem LPG zalecają wymiany świec zapłonowych dwa razy częściej niż w przypadku tych samych silników zasilanych benzyną. Producenci świec żarowych nie mogli pozostać obojętni na wzrost popularności takich układów zasilania i stworzyli specjalne produkty, które stosuje się do układów zapłonowych silników przystosowanych do pracy na gazie LPG.

REKLAMA

W przypadku doboru świec zapłonowych warto zaufać opinii specjalistów, którzy trudnią się instalowanie układów gazowych w autach. Mają oni doświadczenie z silnikami, w których stosuje się różne elementy układu zapłonowego i na podstawie obserwacji mogę doradzić, które świece są godne polecenia.

Zobacz też: Niemieccy offroaderzy pokochali Isuzu D-Max

Nie zawsze zalecają oni stosowanie świec zapłonowych specjalnie przeznaczonych do silników z układem LPG. W niektórych przypadkach wystarczą standardowe świece, których przerwa pomiędzy elektrodami zostanie zmniejszona.

Doświadczeni gazownicy zalecają także stosowanie świeć o innej wartości cieplnej niż te zalecane przez producentów do silników zasilanych benzyną. Odradzają natomiast stosowanie świec wieloelektrodowych.

REKLAMA

Spalanie gazu LPG przebiega w wyższej temperaturze niż w przypadku benzyny, dlatego świeca zapłonowa potrzebuje większego napięcia do wytworzenia iskry. Sama konstrukcja świecy przeznaczonej do układów zasilania LPG nieco różni się od świecy, którą stosuje się w przypadku zwykłych benzyniaków.

Kolejną różnicą po większym napięciu wymaganym do wytworzenia iskry jest fabrycznie ustawiona mniejsza przerwa pomiędzy elektrodami, niż ma to miejsce w przypadku świec zapłonowych do silników benzynowych.

Zobacz też: Polska motoryzacja: rynek samochodów maleje, a rynek części rośnie

Korpus świecy i elektrody zbudowane są także z bardziej wytrzymałych materiałów.

Te różnice w budowie powodują dużą różnicę w cenie świec przeznaczonych do silników zasilanych LPG, w porównaniu do świec zapłonowych przeznaczonych do silników benzynowych.

Jednak nawet jeśli ktoś zdecyduje się na używanie takich świec, równie często należy kontrolować ich stan i niezwłocznie wymieniać w przypadku zużycia. Zaniedbanie tego podzespołu może w skrajnym przypadku spowodować zniszczenie silnika.

Prawidłowo pracująca świeca zapłonowa nabiera rudawo-brązowego koloru wokół elektrody. Jednak nawet jeśli świeca ma prawidłowy kolor, należy ją wymieniać zgodnie z zaleceniami instalatorów układów gazowych.

Zobacz też: Historia motoryzacji: Volkswagena California kończy 25 lat

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA