REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia po zimie - krok po kroku

Aby ograniczyć bądź całkowicie wyeliminować korozję podwozia warto wykonać jego gruntowne zabezpieczenie. Fot. Fotolia
Aby ograniczyć bądź całkowicie wyeliminować korozję podwozia warto wykonać jego gruntowne zabezpieczenie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W jaki sposób solidnie zabezpieczyć auto przed niszczącym działaniem soli i wody? Przede wszystkim warto wykonać antykorozyjne zabezpieczenie jego podwozia. Pozwoli to wydłużyć żywotność pojazdu i zachować blachy pojazdu w dobrym stanie.

Zima w tym roku jest wyjątkowo długa i z pewnymi przerwami trwa już od początku października. Duże opady śniegu w połączeniu z niskimi temperaturami spowodowały, że polskie drogi zostały obficie zasypane setkami ton soli. A ta, jak powszechnie wiadomo, mocno daje się we znaki metalowym elementom samochodu, zwłaszcza jego podwoziu. Dlatego po tak srogiej zimie, warto wykonać gruntowne jego zabezpieczenie pod kątem wystąpienia ognisk korozji.

REKLAMA

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – mycie podwozia

Pierwsze co należy wykonać to dokładnie umyć podwozie wykorzystując do tego celu myjkę wysokociśnieniową, która dobrze sobie poradzi z wypłukaniem soli i brudu z nawet trudno dostępnych miejsc.

Zobacz też: Jakie auta mają problemy z korozją?

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – suszenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy wykorzystaniu garażu oraz grzejnika czy dmuchawy należy dokładnie wysuszyć całe podwozie. Etap suszenia powinien trwać ok. 12 godzin. Należy pamiętać, że najlepsze rezultaty osiągniemy, gdy temperatura na zewnątrz przekroczy 20 ⁰ C.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – nałożenie podkładu

Gdy podwozie jest oczyszczone z soli  i brudu, a na jego powierzchni nie zalega woda możemy przystąpić do nakładania specjalnego podkładu (zalegającą rdzę należy mechanicznie usunąć). W tym celu warto skorzystać z dobrej jakości podkładu reaktywnego (tzw. wash primery), który zabezpieczy powierzchnię przed rdzą. Dzięki zawartego w nim utwardzaczu, który zawiera niewielkie ilości kwasu fosforowego, zapewni doskonałą przyczepność do podłoża.

Zobacz też: Czy warto zabezpieczać nowe auto przed korozją?

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – wypełnienie profili zamkniętych

Jeśli dysponować będziemy pistoletem podłączonym do kompresora warto zabezpieczyć także profile zamknięte takie jak np. progi, aby nie korodowały od wewnątrz. W tym celu należy użyć dobrego preparatu na bazie wosku zawierającego inhibitory korozji. Nadmiar środka wypłynie specjalnymi otworami ściekowymi profili.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – zabezpieczenie płyty podwozia

Na oczyszczoną i zabezpieczoną podkładem reaktywnym płytę podłogową należy nanieść ochronną warstwę bitumiczną (tzw. baranka). Ma ona zabezpieczyć nie tyle przed rdzą, co przed mechanicznymi odpryskami podkładu wywołanymi uderzeniem kamienia czy obtarciem o krawężnik. Warstwę tę należy nakładać pod dużym ciśnieniem rzędu 100-300 atmosfer, dlatego lepiej wykonać to w pomieszczeniu „roboczym”. Suszenie w pomieszczeniu powinno trwać od 6-12 godzin w zależności od zewnętrznych warunków pogodowych.

Pamiętajmy o tym, że nie zabezpieczamy elementów auta wchodzących w skład układu wydechowego czy zawieszenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA