REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia po zimie - krok po kroku

Aby ograniczyć bądź całkowicie wyeliminować korozję podwozia warto wykonać jego gruntowne zabezpieczenie. Fot. Fotolia
Aby ograniczyć bądź całkowicie wyeliminować korozję podwozia warto wykonać jego gruntowne zabezpieczenie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W jaki sposób solidnie zabezpieczyć auto przed niszczącym działaniem soli i wody? Przede wszystkim warto wykonać antykorozyjne zabezpieczenie jego podwozia. Pozwoli to wydłużyć żywotność pojazdu i zachować blachy pojazdu w dobrym stanie.

Zima w tym roku jest wyjątkowo długa i z pewnymi przerwami trwa już od początku października. Duże opady śniegu w połączeniu z niskimi temperaturami spowodowały, że polskie drogi zostały obficie zasypane setkami ton soli. A ta, jak powszechnie wiadomo, mocno daje się we znaki metalowym elementom samochodu, zwłaszcza jego podwoziu. Dlatego po tak srogiej zimie, warto wykonać gruntowne jego zabezpieczenie pod kątem wystąpienia ognisk korozji.

REKLAMA

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – mycie podwozia

Pierwsze co należy wykonać to dokładnie umyć podwozie wykorzystując do tego celu myjkę wysokociśnieniową, która dobrze sobie poradzi z wypłukaniem soli i brudu z nawet trudno dostępnych miejsc.

Zobacz też: Jakie auta mają problemy z korozją?

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – suszenie

Przy wykorzystaniu garażu oraz grzejnika czy dmuchawy należy dokładnie wysuszyć całe podwozie. Etap suszenia powinien trwać ok. 12 godzin. Należy pamiętać, że najlepsze rezultaty osiągniemy, gdy temperatura na zewnątrz przekroczy 20 ⁰ C.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – nałożenie podkładu

Gdy podwozie jest oczyszczone z soli  i brudu, a na jego powierzchni nie zalega woda możemy przystąpić do nakładania specjalnego podkładu (zalegającą rdzę należy mechanicznie usunąć). W tym celu warto skorzystać z dobrej jakości podkładu reaktywnego (tzw. wash primery), który zabezpieczy powierzchnię przed rdzą. Dzięki zawartego w nim utwardzaczu, który zawiera niewielkie ilości kwasu fosforowego, zapewni doskonałą przyczepność do podłoża.

Zobacz też: Czy warto zabezpieczać nowe auto przed korozją?

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – wypełnienie profili zamkniętych

Jeśli dysponować będziemy pistoletem podłączonym do kompresora warto zabezpieczyć także profile zamknięte takie jak np. progi, aby nie korodowały od wewnątrz. W tym celu należy użyć dobrego preparatu na bazie wosku zawierającego inhibitory korozji. Nadmiar środka wypłynie specjalnymi otworami ściekowymi profili.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – zabezpieczenie płyty podwozia

Na oczyszczoną i zabezpieczoną podkładem reaktywnym płytę podłogową należy nanieść ochronną warstwę bitumiczną (tzw. baranka). Ma ona zabezpieczyć nie tyle przed rdzą, co przed mechanicznymi odpryskami podkładu wywołanymi uderzeniem kamienia czy obtarciem o krawężnik. Warstwę tę należy nakładać pod dużym ciśnieniem rzędu 100-300 atmosfer, dlatego lepiej wykonać to w pomieszczeniu „roboczym”. Suszenie w pomieszczeniu powinno trwać od 6-12 godzin w zależności od zewnętrznych warunków pogodowych.

Pamiętajmy o tym, że nie zabezpieczamy elementów auta wchodzących w skład układu wydechowego czy zawieszenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA