REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia po zimie - krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Aby ograniczyć bądź całkowicie wyeliminować korozję podwozia warto wykonać jego gruntowne zabezpieczenie. Fot. Fotolia
Aby ograniczyć bądź całkowicie wyeliminować korozję podwozia warto wykonać jego gruntowne zabezpieczenie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W jaki sposób solidnie zabezpieczyć auto przed niszczącym działaniem soli i wody? Przede wszystkim warto wykonać antykorozyjne zabezpieczenie jego podwozia. Pozwoli to wydłużyć żywotność pojazdu i zachować blachy pojazdu w dobrym stanie.

Zima w tym roku jest wyjątkowo długa i z pewnymi przerwami trwa już od początku października. Duże opady śniegu w połączeniu z niskimi temperaturami spowodowały, że polskie drogi zostały obficie zasypane setkami ton soli. A ta, jak powszechnie wiadomo, mocno daje się we znaki metalowym elementom samochodu, zwłaszcza jego podwoziu. Dlatego po tak srogiej zimie, warto wykonać gruntowne jego zabezpieczenie pod kątem wystąpienia ognisk korozji.

REKLAMA

REKLAMA

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – mycie podwozia

Pierwsze co należy wykonać to dokładnie umyć podwozie wykorzystując do tego celu myjkę wysokociśnieniową, która dobrze sobie poradzi z wypłukaniem soli i brudu z nawet trudno dostępnych miejsc.

Zobacz też: Jakie auta mają problemy z korozją?

REKLAMA

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – suszenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy wykorzystaniu garażu oraz grzejnika czy dmuchawy należy dokładnie wysuszyć całe podwozie. Etap suszenia powinien trwać ok. 12 godzin. Należy pamiętać, że najlepsze rezultaty osiągniemy, gdy temperatura na zewnątrz przekroczy 20 ⁰ C.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – nałożenie podkładu

Gdy podwozie jest oczyszczone z soli  i brudu, a na jego powierzchni nie zalega woda możemy przystąpić do nakładania specjalnego podkładu (zalegającą rdzę należy mechanicznie usunąć). W tym celu warto skorzystać z dobrej jakości podkładu reaktywnego (tzw. wash primery), który zabezpieczy powierzchnię przed rdzą. Dzięki zawartego w nim utwardzaczu, który zawiera niewielkie ilości kwasu fosforowego, zapewni doskonałą przyczepność do podłoża.

Zobacz też: Czy warto zabezpieczać nowe auto przed korozją?

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – wypełnienie profili zamkniętych

Jeśli dysponować będziemy pistoletem podłączonym do kompresora warto zabezpieczyć także profile zamknięte takie jak np. progi, aby nie korodowały od wewnątrz. W tym celu należy użyć dobrego preparatu na bazie wosku zawierającego inhibitory korozji. Nadmiar środka wypłynie specjalnymi otworami ściekowymi profili.

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – zabezpieczenie płyty podwozia

Na oczyszczoną i zabezpieczoną podkładem reaktywnym płytę podłogową należy nanieść ochronną warstwę bitumiczną (tzw. baranka). Ma ona zabezpieczyć nie tyle przed rdzą, co przed mechanicznymi odpryskami podkładu wywołanymi uderzeniem kamienia czy obtarciem o krawężnik. Warstwę tę należy nakładać pod dużym ciśnieniem rzędu 100-300 atmosfer, dlatego lepiej wykonać to w pomieszczeniu „roboczym”. Suszenie w pomieszczeniu powinno trwać od 6-12 godzin w zależności od zewnętrznych warunków pogodowych.

Pamiętajmy o tym, że nie zabezpieczamy elementów auta wchodzących w skład układu wydechowego czy zawieszenia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA