REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autokalibracja w systemach gazodieslowych?

Subskrybuj nas na Youtube
W Solaris Diesel Dual Fuel został opracowany system automatycznego dopasowywania się diesla i LPG, czyli autokalibracja.
W Solaris Diesel Dual Fuel został opracowany system automatycznego dopasowywania się diesla i LPG, czyli autokalibracja.
CARGAZ Bis

REKLAMA

REKLAMA

Znaczna część użytkowników samochodów z silnikiem Diesla zasilanym gazem, zwraca uwagę na kłopot z manualną kalibracją. Pojawiają się już systemy z autokalibracją.

Według zapewnień CARGAZ Bis z Poznania, producenta systemu podwójnego zasilania Solaris Diesel, firma opatentowała rozwiązanie pod nazwą Solaris Diesel Dual Fuel, które według zapewnień producenta, stało się odpowiedzią na istotne błędy w systemie gazodiesla.

REKLAMA

Zobacz też: Uruchamianie silnika na gazie

Problemy Diesli z instalacjami gazowymi

Wielu właścicieli samochodów  z silnikami wysokoprężnymi i zasilaniem gazowym wskazywało, że manualna kalibracja to główny minus systemów gazodieslowych. To jednak tylko szczyt góry błędów, z jakimi każdego dnia spotykają się posiadacze podwójnego zasilania.

Zobacz też: Montaż instalacji LPG - czy warto?

Autokalibracja rozwiązaniem problemów właścicieli silników Diesla zasilanych LPG?

Wielu specjalistów montujących systemy gazodieslowe bazuje na „wyczuciu”. Regulacja systemu jest zależna od wielu czynników, m.in. czy podczas testów był przewożony ładunek, obciążenia silnika lub umiejętności kierowców. Koniecznością bywa także dojazd do warsztatu w celu skalibrowania systemu. – Problem dotychczas był skomplikowany. W Solaris Diesel Dual Fuel został opracowany system automatycznego dopasowywania się diesla i LPG, czyli autokalibracja. Stanowi to patent naszej firmy. – mówi Henryk Rewers, przedstawiciel firmy CARGAZ Bis. Jak dodaje, system zapisuje parametry pracy silnika na dieslu i oblicza dawki dla gazu, na który się następnie przełącza. Kolejnym rozwiązaniem, niespotykanym w istniejących instalacjach, a zastosowanym w Solaris Diesel Dual Fuel, jest autoadaptacja systemu. Autoadaptacja polega na ciągłej samoregulacji. Do tej pory wszystkie istniejące na rynku instalacje wymagają kalibracji manualnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej - zalety, wady i cena

Nowoczesna instalacja pozwala na zdalną kontrolę stanu ON i LPG

REKLAMA

Innym błędem, który notorycznie irytował właścicieli gazodiesli, był brak możliwości monitorowania wyników pracy i ekonomii pojazdu. To szczególny zwrot poznańskiej marki w kierunku właścicieli wielkich flot. Choć nadal to temat tabu, wielu kierowców pozwalało sobie na manipulacje związane z ilością zużytego paliwa. Henryk Rewers deklaruje, że to proceder, który odbywa się na masową skalę, a wielu właścicieli flot wciąż zastanawia się, jak skutecznie kontrolować to zjawisko. W przypadku produktu Solaris Diesel Dual Fuel możliwe jest nadzorowanie w czasie rzeczywistym, za pomocą przeglądarki internetowej, stanu paliw (ON i LPG), wybranych parametrów instalacji, pozycji pojazdu czy zdalne diagnozowanie i ustawianie systemu. Wszystkie te informacje są archiwizowane i dostępne w każdej chwili w postaci precyzyjnych raportów.

Jednym z ciekawszych rozwiązań zaproponowanych w systemie  Solaris Diesel Dual Fuel są także czujniki otwarcia zaworów tankowania gazu, które sygnalizują datę oraz czas tankowania paliwa, dzięki czemu istnieje możliwość sporządzenia raportu. Dotychczas nie było możliwość weryfikacji tankowania LPG w innych instalacjach.

Zobacz też: Silniki MutiAir a LPG

Raport z techniki jazdy kierowców

Innowacją wśród systemów z gazodieslem jest również opcja Asystenta Kierowcy. System tworzy raporty z techniki jazdy kierowców oraz wysyła alarmy w postaci smsów lub e-maili w przypadku przekraczania określonych parametrów. – Celem tej opcji jest ukrócenie sytuacji, podczas których kierowca jest szkolony, a podczas eksploatacji nie stosuje się do żadnych reguł i działa na niekorzyść swojego szefa. – dodaje Henryk Rewers.

Produkt Solaris Diesel Dual Fuel jest innowacyjny. Ciekawe rozwiązania tego produktu pozwalają na odbudowanie zaufania i zainteresowania gazodieslem na polskim rynku. Choć instalacja jest stworzona w pełni z polskich komponentów, a firma działa w Poznaniu, to głównym rynkiem zbytu są Stany Zjednoczone, Malta, Czechy i kraje za wschodnią granicą, m.in. Białoruś czy Kazachstan.

Źródło: Materiały prasowe CARGAZ Bis

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA