REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf VII: Jak działa system Dynamic Light Assist?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Golf może być doposażony w wiele elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podróżowania, które dotąd były dostępne dla większych, droższych i bardziej prestiżowych segmentów aut. Jednym z najciekawszych gadżetów, które zadebiutowały w Golfie VII generacji jest system Dynamic Light Assist. Na czym polega jego działanie?

Nowością w segmencie aut kompaktowych jest dostępny dla Volkswagena Golfa system Dynamic Light Assist. Który za pośrednictwem kamery zamontowanej w przedniej szybie analizuje ruch pojazdów przed Golfem. Przy prędkości powyżej 60 km/h w zależności od sytuacji ocenionej na podstawie danych z kamery, włączają się światła drogowe. Moduły reflektorów bi-ksenonowych z dynamicznym doświetlaniem zakrętów zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których mogłyby powodować oślepianie innych uczestników ruchu. Pod względem technicznym funkcja ta jest realizowana przez obrotową przesłonę między reflektorem a palnikiem ksenonowym oraz soczewkę. W połączeniu z bocznym odchyleniem modułu oraz indywidualnym sterowaniem lewym i prawym reflektorem geometria przesłony pozwala na zasłonięcie źródła światła i ograniczenie oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

REKLAMA

Zobacz też: Jak serwisować układ oświetlenia pojazdu?

W praktyce to wygląda tak, że kierowca jadąc nieoświetloną drogą poza obszarem zabudowanym może mieć cały czas włączone światła drogowe. Pojazdy jadące z przeciwka lub przed Golfem nie zostaną oświetlone, a co za tym idzie nie zajdzie ryzyko oślepienia kierowców tych pojazdów. Z punktu widzenia kierowcy, reflektory Golfa oświetlą drogę i pobocze przed nim najskuteczniej jak się da, a auto jadące z przeciwka będzie przysłonięte ciemną plamą.

Ile kosztuje Dynamic Light Assist dla Volkswagena Golfa?

System DLA nie jest dostępny dla wersji wyposażeniowej Trendline (podstawowy Golf Trendline kosztuje niespełna 60 tysięcy złotych), ani dla wersji Comfortline (Golf Comfortline od 67 590 zł). W przypadku wersji wyposażeniowej Highline, której cena zaczyna się od 74 590 złotych, aby kupić system DLA za 2 910 złotych musimy zamówić biksenonowe reflektory i system Lane Assist za 2 470 zł i czujnik deszczu za 490 zł.

Więc aby mieć Volkswagena Golfa z systemem Dynamic Light Assist musimy wydać w salonie dilerskim 80 460 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Lina do wyciągarki. Stalowa, czy syntetyczna?

Gadżet dla tańszych wersji Light Assist

Dla modeli z reflektorami bez funkcji dynamicznego doświetlania zakrętów dostępna jest podstawowa wersja automatycznego załączania świateł drogowych – Light Assist. Kamera tego systemu, wbudowana w stopkę lusterka wewnętrznego, obserwuje ruch pojazdów przed Golfem i odpowiednio włącza lub wyłącza światła drogowe (przy prędkości powyżej 60 km/h). 

Zobacz też: Szyby samochodowe: kiedy naprawić, a kiedy wymienić?

Dla wersji Trendline LA kosztuje 640 zł, ale trzeba dokupić komputer pokładowy "Plus" za 180 zł i pakiet "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1 310 zł).

Dla wersji Comfortline LA kosztuje również 640 zł i trzeba do niego dokupić jedynie "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1130 zł)

Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA