REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf VII: Jak działa system Dynamic Light Assist?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Golf może być doposażony w wiele elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podróżowania, które dotąd były dostępne dla większych, droższych i bardziej prestiżowych segmentów aut. Jednym z najciekawszych gadżetów, które zadebiutowały w Golfie VII generacji jest system Dynamic Light Assist. Na czym polega jego działanie?

Nowością w segmencie aut kompaktowych jest dostępny dla Volkswagena Golfa system Dynamic Light Assist. Który za pośrednictwem kamery zamontowanej w przedniej szybie analizuje ruch pojazdów przed Golfem. Przy prędkości powyżej 60 km/h w zależności od sytuacji ocenionej na podstawie danych z kamery, włączają się światła drogowe. Moduły reflektorów bi-ksenonowych z dynamicznym doświetlaniem zakrętów zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których mogłyby powodować oślepianie innych uczestników ruchu. Pod względem technicznym funkcja ta jest realizowana przez obrotową przesłonę między reflektorem a palnikiem ksenonowym oraz soczewkę. W połączeniu z bocznym odchyleniem modułu oraz indywidualnym sterowaniem lewym i prawym reflektorem geometria przesłony pozwala na zasłonięcie źródła światła i ograniczenie oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak serwisować układ oświetlenia pojazdu?

W praktyce to wygląda tak, że kierowca jadąc nieoświetloną drogą poza obszarem zabudowanym może mieć cały czas włączone światła drogowe. Pojazdy jadące z przeciwka lub przed Golfem nie zostaną oświetlone, a co za tym idzie nie zajdzie ryzyko oślepienia kierowców tych pojazdów. Z punktu widzenia kierowcy, reflektory Golfa oświetlą drogę i pobocze przed nim najskuteczniej jak się da, a auto jadące z przeciwka będzie przysłonięte ciemną plamą.

Ile kosztuje Dynamic Light Assist dla Volkswagena Golfa?

System DLA nie jest dostępny dla wersji wyposażeniowej Trendline (podstawowy Golf Trendline kosztuje niespełna 60 tysięcy złotych), ani dla wersji Comfortline (Golf Comfortline od 67 590 zł). W przypadku wersji wyposażeniowej Highline, której cena zaczyna się od 74 590 złotych, aby kupić system DLA za 2 910 złotych musimy zamówić biksenonowe reflektory i system Lane Assist za 2 470 zł i czujnik deszczu za 490 zł.

REKLAMA

Więc aby mieć Volkswagena Golfa z systemem Dynamic Light Assist musimy wydać w salonie dilerskim 80 460 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Lina do wyciągarki. Stalowa, czy syntetyczna?

Gadżet dla tańszych wersji Light Assist

Dla modeli z reflektorami bez funkcji dynamicznego doświetlania zakrętów dostępna jest podstawowa wersja automatycznego załączania świateł drogowych – Light Assist. Kamera tego systemu, wbudowana w stopkę lusterka wewnętrznego, obserwuje ruch pojazdów przed Golfem i odpowiednio włącza lub wyłącza światła drogowe (przy prędkości powyżej 60 km/h). 

Zobacz też: Szyby samochodowe: kiedy naprawić, a kiedy wymienić?

Dla wersji Trendline LA kosztuje 640 zł, ale trzeba dokupić komputer pokładowy "Plus" za 180 zł i pakiet "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1 310 zł).

Dla wersji Comfortline LA kosztuje również 640 zł i trzeba do niego dokupić jedynie "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1130 zł)

Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA