REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf VII: Jak działa system Dynamic Light Assist?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Golf może być doposażony w wiele elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podróżowania, które dotąd były dostępne dla większych, droższych i bardziej prestiżowych segmentów aut. Jednym z najciekawszych gadżetów, które zadebiutowały w Golfie VII generacji jest system Dynamic Light Assist. Na czym polega jego działanie?

Nowością w segmencie aut kompaktowych jest dostępny dla Volkswagena Golfa system Dynamic Light Assist. Który za pośrednictwem kamery zamontowanej w przedniej szybie analizuje ruch pojazdów przed Golfem. Przy prędkości powyżej 60 km/h w zależności od sytuacji ocenionej na podstawie danych z kamery, włączają się światła drogowe. Moduły reflektorów bi-ksenonowych z dynamicznym doświetlaniem zakrętów zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których mogłyby powodować oślepianie innych uczestników ruchu. Pod względem technicznym funkcja ta jest realizowana przez obrotową przesłonę między reflektorem a palnikiem ksenonowym oraz soczewkę. W połączeniu z bocznym odchyleniem modułu oraz indywidualnym sterowaniem lewym i prawym reflektorem geometria przesłony pozwala na zasłonięcie źródła światła i ograniczenie oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

REKLAMA

Zobacz też: Jak serwisować układ oświetlenia pojazdu?

W praktyce to wygląda tak, że kierowca jadąc nieoświetloną drogą poza obszarem zabudowanym może mieć cały czas włączone światła drogowe. Pojazdy jadące z przeciwka lub przed Golfem nie zostaną oświetlone, a co za tym idzie nie zajdzie ryzyko oślepienia kierowców tych pojazdów. Z punktu widzenia kierowcy, reflektory Golfa oświetlą drogę i pobocze przed nim najskuteczniej jak się da, a auto jadące z przeciwka będzie przysłonięte ciemną plamą.

Ile kosztuje Dynamic Light Assist dla Volkswagena Golfa?

System DLA nie jest dostępny dla wersji wyposażeniowej Trendline (podstawowy Golf Trendline kosztuje niespełna 60 tysięcy złotych), ani dla wersji Comfortline (Golf Comfortline od 67 590 zł). W przypadku wersji wyposażeniowej Highline, której cena zaczyna się od 74 590 złotych, aby kupić system DLA za 2 910 złotych musimy zamówić biksenonowe reflektory i system Lane Assist za 2 470 zł i czujnik deszczu za 490 zł.

Więc aby mieć Volkswagena Golfa z systemem Dynamic Light Assist musimy wydać w salonie dilerskim 80 460 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Lina do wyciągarki. Stalowa, czy syntetyczna?

Gadżet dla tańszych wersji Light Assist

Dla modeli z reflektorami bez funkcji dynamicznego doświetlania zakrętów dostępna jest podstawowa wersja automatycznego załączania świateł drogowych – Light Assist. Kamera tego systemu, wbudowana w stopkę lusterka wewnętrznego, obserwuje ruch pojazdów przed Golfem i odpowiednio włącza lub wyłącza światła drogowe (przy prędkości powyżej 60 km/h). 

Zobacz też: Szyby samochodowe: kiedy naprawić, a kiedy wymienić?

Dla wersji Trendline LA kosztuje 640 zł, ale trzeba dokupić komputer pokładowy "Plus" za 180 zł i pakiet "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1 310 zł).

Dla wersji Comfortline LA kosztuje również 640 zł i trzeba do niego dokupić jedynie "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1130 zł)

Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA