REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Golf VII: Jak działa system Dynamic Light Assist?

Jakub Tujaka
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Golf może być doposażony w wiele elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podróżowania, które dotąd były dostępne dla większych, droższych i bardziej prestiżowych segmentów aut. Jednym z najciekawszych gadżetów, które zadebiutowały w Golfie VII generacji jest system Dynamic Light Assist. Na czym polega jego działanie?

Nowością w segmencie aut kompaktowych jest dostępny dla Volkswagena Golfa system Dynamic Light Assist. Który za pośrednictwem kamery zamontowanej w przedniej szybie analizuje ruch pojazdów przed Golfem. Przy prędkości powyżej 60 km/h w zależności od sytuacji ocenionej na podstawie danych z kamery, włączają się światła drogowe. Moduły reflektorów bi-ksenonowych z dynamicznym doświetlaniem zakrętów zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których mogłyby powodować oślepianie innych uczestników ruchu. Pod względem technicznym funkcja ta jest realizowana przez obrotową przesłonę między reflektorem a palnikiem ksenonowym oraz soczewkę. W połączeniu z bocznym odchyleniem modułu oraz indywidualnym sterowaniem lewym i prawym reflektorem geometria przesłony pozwala na zasłonięcie źródła światła i ograniczenie oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

REKLAMA

Zobacz też: Jak serwisować układ oświetlenia pojazdu?

W praktyce to wygląda tak, że kierowca jadąc nieoświetloną drogą poza obszarem zabudowanym może mieć cały czas włączone światła drogowe. Pojazdy jadące z przeciwka lub przed Golfem nie zostaną oświetlone, a co za tym idzie nie zajdzie ryzyko oślepienia kierowców tych pojazdów. Z punktu widzenia kierowcy, reflektory Golfa oświetlą drogę i pobocze przed nim najskuteczniej jak się da, a auto jadące z przeciwka będzie przysłonięte ciemną plamą.

Ile kosztuje Dynamic Light Assist dla Volkswagena Golfa?

System DLA nie jest dostępny dla wersji wyposażeniowej Trendline (podstawowy Golf Trendline kosztuje niespełna 60 tysięcy złotych), ani dla wersji Comfortline (Golf Comfortline od 67 590 zł). W przypadku wersji wyposażeniowej Highline, której cena zaczyna się od 74 590 złotych, aby kupić system DLA za 2 910 złotych musimy zamówić biksenonowe reflektory i system Lane Assist za 2 470 zł i czujnik deszczu za 490 zł.

Więc aby mieć Volkswagena Golfa z systemem Dynamic Light Assist musimy wydać w salonie dilerskim 80 460 złotych.

Zobacz też: Lina do wyciągarki. Stalowa, czy syntetyczna?

Gadżet dla tańszych wersji Light Assist

Dla modeli z reflektorami bez funkcji dynamicznego doświetlania zakrętów dostępna jest podstawowa wersja automatycznego załączania świateł drogowych – Light Assist. Kamera tego systemu, wbudowana w stopkę lusterka wewnętrznego, obserwuje ruch pojazdów przed Golfem i odpowiednio włącza lub wyłącza światła drogowe (przy prędkości powyżej 60 km/h). 

Zobacz też: Szyby samochodowe: kiedy naprawić, a kiedy wymienić?

Dla wersji Trendline LA kosztuje 640 zł, ale trzeba dokupić komputer pokładowy "Plus" za 180 zł i pakiet "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1 310 zł).

Dla wersji Comfortline LA kosztuje również 640 zł i trzeba do niego dokupić jedynie "Czujnik Deszczu" za 490 zł (w sumie 1130 zł)

Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen
Działanie reflektorów bixenonowych z systemem Dynamic Light Asist
Fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA