REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przegląd cen usług w stacjach szybkiej obługi

części samochodowe filtry Fot. Fotolia
części samochodowe filtry Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowe czynności serwisowe związane z obsługą samochodu można wykonać we własnym zakresie, bądź oddać auto w ręce mechaników z tzw. stacji szybkiej obsługi samochodów. W porównaniu do Autoryzowanych Stacji Obsługi, oferują one znacznie niższe ceny zarówno części jak i robocizny. Która z nich ma najlepszą ofertę?

W zależności od zasobności portfela klient, poszukujący nowej części do swojego auta,  może dobrać zarówno markę danego podzespołu jak i jego jakość (np. lepsze tarcze hamulcowe, wydajniejszy układ wydechowy czy platynowe świece). Na przykładzie trzech popularnych stacji szybkiej obsługi samochodów, przybliżymy koszty ewentualnych napraw z jakimi powinien liczyć się właściciel 5-drzwiowego Golfa V z silnikiem 1.6 102KM i nadwoziem typu hatchback.

Zobacz też: Co zrobić ze starym, zużytym autem? Na czym polega recykling?

Norauto, Fix Auto czy Feu Vert?

Spośród trzech stacji obsługi, których ofertę postanowiliśmy skonfrontować, najkorzystniej pod względem ceny wypada warsztat Fix Auto. O najniższych kosztach robocizny przesądziły spore rabaty udzielane na wymianę podzespołów komplementarnych (tarcze hamulcowe razem z klockami, świece z przewodami zapłonowymi itd.) Fix Auto wyróżnił się także pod względem niskich cen części zamiennych. W stosunku do obu konkurencyjnych firm, warsztat ten oferuje najtańszy zamiennik układu wydechowego. Jeśli jednak zależy nam na wykonaniu konkretnej naprawy danego elementu, wtedy niższych kosztów warto szukać np. w Norauto. Wymiana wszystkich czterech amortyzatorów w Golfie V okazała się tam najtańsza.

Zobacz też: Jak sprawdzić osiągi swojego samochodu?

Brandowane podzespoły

Warto zauważyć, że niektóre warsztaty oferują części sygnowane własnym logiem, ale przygotowane przez duże koncerny (np. Norauto sprzedaje pod swoją marką klocki Ferodo i tarcze Brembo). Dzięki temu, klient otrzymuje markową część za znacznie niższą cenę.

Różni producenci części, różne ceny

Cena konkretnej części różni się także w zależności od jej producenta. W trakcie naprawy może też się okazać, że auto z danego rocznika może mieć podzespoły wykonane wg nowszej specyfikacji (np. większe tarcze hamulcowe) i koszt części może być w takim przypadku inny, niż pierwotnie ustalono z klientem.

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Skąd stacje obsługi samochodów zamawiają części?

Warto zauważyć, że wiele stacji obsługi samochodów zaopatruje się w części w konkretnej hurtowni, która je dystrybuuje. Nie wszystkie podzespoły są zawsze na stanie serwisu, ale większość można sprowadzić w ciągu doby. Jedna z największych tego typu hurtowni, czyli firma Inter Cars oferuje także sprzedaż detaliczną praktycznie wszystkich podzespołów do auta. Dlatego jeśli mamy umiejętności, bądź znamy kogoś kto takie posiada, możemy wykonać naprawę we własnym zakresie.

Podsumowując, nie ma na rynku stacji szybkiej obsługi, która zaoferuje do naszego auta zawsze najtańsze części i niskie koszty robocizny. W zależności od modelu samochodu, rodzaju usterki i miejsca, w którym zlokalizowany jest warsztat, ceny jakie oferuje za konkretne usługi będą różne. Pamiętajmy też, że przy serwisowaniu auta, którego naprawy obejmują więcej niż jedną część, warto zapytać o rabat. Zwłaszcza, że w dobie gorszej koniunktury na rynkach światowych, każdy klient jest dla danej firmy bardzo cenny.

Zobacz też: Pomyłka przy tankowaniu. Co zrobić?

Golf V 1.6 102KM 2005 rok Norauto Fix Auto Feu Vert
Wymiana tarcz hamulcowych części (zł) wymiana (zł) części (zł) wymiana (zł) części (zł) wymiana (zł)
przód 300 (Brembo) 110 450 (Brembo) 110 500 (Bosch) 125 (z klockami)
tył 200 (Brembo) 100 260 (Brembo) 110 389 (Bosch) 125 (z klockami)
Wymiana klocków hamulcowych
przód 170 (Ferodo) 65 170 (Ferodo) 70/ w cenie wym. tarcz 165 (Bosch) razem z tarczami
tył 160 (Ferodo) 70 130 (Ferodo) 65/ w cenie wym. tarcz 126 (Bosch) razem z tarczami
Wymiana oleju i filtra
olej (za litr 5W-30) 168 (42) 17 172 (43) 25 176 (44) 20
filtr 23 17 20 0 20 0
Ustawienie zbieżności kół 91 95 100
Wymiana amortyzatorów
przód (para) 340 159 540 KYB 170 674 (Kayaba) 190
tył (para) 330 92 490 KYB 80 572 (Kayaba) 190
Wymiana tłumika
tylny 900 Bosal 63 250 Asmet 45 650 (Walker) 50
środkowy 411 Bosal 81 150 Asmet 30 250 (Walker) 45
Wymiana świec i przew. zapłonowych
świece (komplet) 45 (NGK) 40 100 (NGK) 40 96 (Beru) 52
przewody zapłonowe 100 39/ w cenie świec 210 (NGK) w cenie świec 250 (Beru) 40/w cenie świec
łączny koszt (zł) 3147 944 2942 705 3868 897

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA