REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
części samochodowe filtry Fot. Fotolia
części samochodowe filtry Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowe czynności serwisowe związane z obsługą samochodu można wykonać we własnym zakresie, bądź oddać auto w ręce mechaników z tzw. stacji szybkiej obsługi samochodów. W porównaniu do Autoryzowanych Stacji Obsługi, oferują one znacznie niższe ceny zarówno części jak i robocizny. Która z nich ma najlepszą ofertę?

W zależności od zasobności portfela klient, poszukujący nowej części do swojego auta,  może dobrać zarówno markę danego podzespołu jak i jego jakość (np. lepsze tarcze hamulcowe, wydajniejszy układ wydechowy czy platynowe świece). Na przykładzie trzech popularnych stacji szybkiej obsługi samochodów, przybliżymy koszty ewentualnych napraw z jakimi powinien liczyć się właściciel 5-drzwiowego Golfa V z silnikiem 1.6 102KM i nadwoziem typu hatchback.

Zobacz też: Co zrobić ze starym, zużytym autem? Na czym polega recykling?

Norauto, Fix Auto czy Feu Vert?

Spośród trzech stacji obsługi, których ofertę postanowiliśmy skonfrontować, najkorzystniej pod względem ceny wypada warsztat Fix Auto. O najniższych kosztach robocizny przesądziły spore rabaty udzielane na wymianę podzespołów komplementarnych (tarcze hamulcowe razem z klockami, świece z przewodami zapłonowymi itd.) Fix Auto wyróżnił się także pod względem niskich cen części zamiennych. W stosunku do obu konkurencyjnych firm, warsztat ten oferuje najtańszy zamiennik układu wydechowego. Jeśli jednak zależy nam na wykonaniu konkretnej naprawy danego elementu, wtedy niższych kosztów warto szukać np. w Norauto. Wymiana wszystkich czterech amortyzatorów w Golfie V okazała się tam najtańsza.

Zobacz też: Jak sprawdzić osiągi swojego samochodu?

Brandowane podzespoły

Warto zauważyć, że niektóre warsztaty oferują części sygnowane własnym logiem, ale przygotowane przez duże koncerny (np. Norauto sprzedaje pod swoją marką klocki Ferodo i tarcze Brembo). Dzięki temu, klient otrzymuje markową część za znacznie niższą cenę.

Różni producenci części, różne ceny

Cena konkretnej części różni się także w zależności od jej producenta. W trakcie naprawy może też się okazać, że auto z danego rocznika może mieć podzespoły wykonane wg nowszej specyfikacji (np. większe tarcze hamulcowe) i koszt części może być w takim przypadku inny, niż pierwotnie ustalono z klientem.

Zobacz też: Dorabianie kluczyka nie w autoryzowanym serwisie – wady zalety, na co uważać?

Skąd stacje obsługi samochodów zamawiają części?

Warto zauważyć, że wiele stacji obsługi samochodów zaopatruje się w części w konkretnej hurtowni, która je dystrybuuje. Nie wszystkie podzespoły są zawsze na stanie serwisu, ale większość można sprowadzić w ciągu doby. Jedna z największych tego typu hurtowni, czyli firma Inter Cars oferuje także sprzedaż detaliczną praktycznie wszystkich podzespołów do auta. Dlatego jeśli mamy umiejętności, bądź znamy kogoś kto takie posiada, możemy wykonać naprawę we własnym zakresie.

Podsumowując, nie ma na rynku stacji szybkiej obsługi, która zaoferuje do naszego auta zawsze najtańsze części i niskie koszty robocizny. W zależności od modelu samochodu, rodzaju usterki i miejsca, w którym zlokalizowany jest warsztat, ceny jakie oferuje za konkretne usługi będą różne. Pamiętajmy też, że przy serwisowaniu auta, którego naprawy obejmują więcej niż jedną część, warto zapytać o rabat. Zwłaszcza, że w dobie gorszej koniunktury na rynkach światowych, każdy klient jest dla danej firmy bardzo cenny.

Zobacz też: Pomyłka przy tankowaniu. Co zrobić?

Golf V 1.6 102KM 2005 rok Norauto Fix Auto Feu Vert
Wymiana tarcz hamulcowych części (zł) wymiana (zł) części (zł) wymiana (zł) części (zł) wymiana (zł)
przód 300 (Brembo) 110 450 (Brembo) 110 500 (Bosch) 125 (z klockami)
tył 200 (Brembo) 100 260 (Brembo) 110 389 (Bosch) 125 (z klockami)
Wymiana klocków hamulcowych
przód 170 (Ferodo) 65 170 (Ferodo) 70/ w cenie wym. tarcz 165 (Bosch) razem z tarczami
tył 160 (Ferodo) 70 130 (Ferodo) 65/ w cenie wym. tarcz 126 (Bosch) razem z tarczami
Wymiana oleju i filtra
olej (za litr 5W-30) 168 (42) 17 172 (43) 25 176 (44) 20
filtr 23 17 20 0 20 0
Ustawienie zbieżności kół 91 95 100
Wymiana amortyzatorów
przód (para) 340 159 540 KYB 170 674 (Kayaba) 190
tył (para) 330 92 490 KYB 80 572 (Kayaba) 190
Wymiana tłumika
tylny 900 Bosal 63 250 Asmet 45 650 (Walker) 50
środkowy 411 Bosal 81 150 Asmet 30 250 (Walker) 45
Wymiana świec i przew. zapłonowych
świece (komplet) 45 (NGK) 40 100 (NGK) 40 96 (Beru) 52
przewody zapłonowe 100 39/ w cenie świec 210 (NGK) w cenie świec 250 (Beru) 40/w cenie świec
łączny koszt (zł) 3147 944 2942 705 3868 897

REKLAMA

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA