REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dodatkowe bagażniki w kabrioletach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Kowieski
Bagażnik na klapę coupe lub kabrioletu
Bagażnik na klapę coupe lub kabrioletu
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na kupno małego, dwuosobowego kabrioletu nie kierujemy się rozumem czy funkcjonalnością. Szukając małych roadsterów typu Mazda MX-5 czy Fiat Barchetta priorytetem jest przyjemność z jazdy i wygląd auta. Często taki pojazd jest drugim lub nawet trzecim w rodzinie.

Jednak nawet w przypadku posiadania większego samochodu, może się zdarzyć, że będziemy chcieli naszym kabrioletem pojechać gdzieś dalej. Zabrać drugą osobę i wyjechać, powiedzmy na 2-3 dni urlopu, ciesząc się przy tym otwartą kabiną. Tutaj powstaje problem, bo bagażnik w tego typu pojazdach jest raczej mikroskopijny, może zmieścić jedną walizkę lub większą torbę. Rozwiązaniem jest ułożenie bagaży na siedzeniu pasażera, lecz w przypadku podróży we dwoje pomysł ten odpada z przyczyn technicznych.

REKLAMA

Zobacz też: Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012

Alternatywą dla tej nieciekawej sytuacji, może być stelaż montowany na tylnej klapie. Jest to coś w rodzaju bagażnika dachowego umiejscowionego po prostu w innym miejscu. Takie rozwiązanie pozwoli nam przetransportować dodatkową walizkę lub inne przedmioty o zbliżonych gabarytach. W skrajnych przypadkach może to być nawet snowboard.

Zobacz też: Renault Nepta: czterosobowy Gullwing... kabriolet?

Konstrukcja jest instalowana na klapie bagażnika specjalnymi „łapami” lub uchwytami. Są to metalowe elementy wyłożone z reguły gumą (aby zapobiec uszkodzeniu lakieru). Jeśli ktoś i do tego nie jest przekonany, może dokupić specjalne podkładki z materiału. Będziemy mieli wtedy stuprocentową pewność, że powłoka lakiernicza na ukochanym samochodzie się nie uszkodzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kabriolety za 40 000 zł

Niestety, tego typu dodatki mają też wady. Bagaż jest przywiązany jedynie pasami i w momencie pozostawienia auta na parkingu ryzykujemy jego kradzież. Również podczas deszczu rozwiązanie raczej się nie sprawdzi (chyba, że do bagażnika dokupimy odpowiednią, aluminiową walizkę, która może podnieść atrakcyjność samochodu). Samo zdobycie stelażu też nie należy do łatwych i tanich. Nie jest to element powszechnie używany i stosowany w wielu modelach (w Polsce to głównie starsze modele Mazdy - MX-5, Toyoty - MR2 i Fiata – Barchetta). Znalezienie elementu nowego poza ASO (cena w Polsce to prawie 2000 zł w przypadku Mazdy!) graniczy z cudem. W grę wchodzi jedynie sprowadzenie z innego kraju. Łatwiej wyszukać używane części, jednak trzeba na to zarezerwować trochę czasu i również pieniędzy. Przeszukując oferty na portalu aukcyjnym eBay trafimy na kilkanaście aukcji dotyczących sprzedaży takich bagażników. Wszystkie znajdują się w Wielkiej Brytanii, ceny zaczynają się od niecałych 130 funtów (dedykowane pasy do zamocowania ok. 50 funtów) i kończą na prawie 400 w przypadku MX-5. Koszt stelażu do Fiata Barchetta to ok. 500 euro

Zobacz też: Jak prawidłowo dbać o dach w kabriolecie?

Gdy już zdobędziemy poszukiwany element, pamiętajmy, że ma on ograniczenie obciążenia. Nie pakujmy na niego ciężkich pakunków, bo mimo sporej wytrzymałości samej konstrukcji (ok. 80kg) może nie wytrzymać klapa w samochodzie. Duże obciążenia spowoduje zniszczenie uszczelek i wgięcie się blachy. Sam montaż nie należy do skomplikowanych ani czasochłonnych. Stosować się trzeba jedynie do zasady, że wyższe ramię bagażnika powinno znajdować się bliżej kabiny auta. Może się wydawać, że zamontowana walizka wypadnie podczas gwałtownego ruszania, ale to nie prawda. Dobrze przypięta pozostanie na swoim miejscu. Natomiast w razie wypadku, może to uchronić nas przed ewentualnym wpadnięciem bagażu do środka samochodu. Taki układ pozwoli też przewieźć chociażby snowboard, który nie zahaczy o dach.

Dodatkowy bagażnik na klapę kabrioletu
fot. Fotolia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA