REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Bagażnik na klapę coupe lub kabrioletu
Bagażnik na klapę coupe lub kabrioletu
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na kupno małego, dwuosobowego kabrioletu nie kierujemy się rozumem czy funkcjonalnością. Szukając małych roadsterów typu Mazda MX-5 czy Fiat Barchetta priorytetem jest przyjemność z jazdy i wygląd auta. Często taki pojazd jest drugim lub nawet trzecim w rodzinie.

Jednak nawet w przypadku posiadania większego samochodu, może się zdarzyć, że będziemy chcieli naszym kabrioletem pojechać gdzieś dalej. Zabrać drugą osobę i wyjechać, powiedzmy na 2-3 dni urlopu, ciesząc się przy tym otwartą kabiną. Tutaj powstaje problem, bo bagażnik w tego typu pojazdach jest raczej mikroskopijny, może zmieścić jedną walizkę lub większą torbę. Rozwiązaniem jest ułożenie bagaży na siedzeniu pasażera, lecz w przypadku podróży we dwoje pomysł ten odpada z przyczyn technicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012

Alternatywą dla tej nieciekawej sytuacji, może być stelaż montowany na tylnej klapie. Jest to coś w rodzaju bagażnika dachowego umiejscowionego po prostu w innym miejscu. Takie rozwiązanie pozwoli nam przetransportować dodatkową walizkę lub inne przedmioty o zbliżonych gabarytach. W skrajnych przypadkach może to być nawet snowboard.

Zobacz też: Renault Nepta: czterosobowy Gullwing... kabriolet?

REKLAMA

Konstrukcja jest instalowana na klapie bagażnika specjalnymi „łapami” lub uchwytami. Są to metalowe elementy wyłożone z reguły gumą (aby zapobiec uszkodzeniu lakieru). Jeśli ktoś i do tego nie jest przekonany, może dokupić specjalne podkładki z materiału. Będziemy mieli wtedy stuprocentową pewność, że powłoka lakiernicza na ukochanym samochodzie się nie uszkodzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kabriolety za 40 000 zł

Niestety, tego typu dodatki mają też wady. Bagaż jest przywiązany jedynie pasami i w momencie pozostawienia auta na parkingu ryzykujemy jego kradzież. Również podczas deszczu rozwiązanie raczej się nie sprawdzi (chyba, że do bagażnika dokupimy odpowiednią, aluminiową walizkę, która może podnieść atrakcyjność samochodu). Samo zdobycie stelażu też nie należy do łatwych i tanich. Nie jest to element powszechnie używany i stosowany w wielu modelach (w Polsce to głównie starsze modele Mazdy - MX-5, Toyoty - MR2 i Fiata – Barchetta). Znalezienie elementu nowego poza ASO (cena w Polsce to prawie 2000 zł w przypadku Mazdy!) graniczy z cudem. W grę wchodzi jedynie sprowadzenie z innego kraju. Łatwiej wyszukać używane części, jednak trzeba na to zarezerwować trochę czasu i również pieniędzy. Przeszukując oferty na portalu aukcyjnym eBay trafimy na kilkanaście aukcji dotyczących sprzedaży takich bagażników. Wszystkie znajdują się w Wielkiej Brytanii, ceny zaczynają się od niecałych 130 funtów (dedykowane pasy do zamocowania ok. 50 funtów) i kończą na prawie 400 w przypadku MX-5. Koszt stelażu do Fiata Barchetta to ok. 500 euro

Zobacz też: Jak prawidłowo dbać o dach w kabriolecie?

Gdy już zdobędziemy poszukiwany element, pamiętajmy, że ma on ograniczenie obciążenia. Nie pakujmy na niego ciężkich pakunków, bo mimo sporej wytrzymałości samej konstrukcji (ok. 80kg) może nie wytrzymać klapa w samochodzie. Duże obciążenia spowoduje zniszczenie uszczelek i wgięcie się blachy. Sam montaż nie należy do skomplikowanych ani czasochłonnych. Stosować się trzeba jedynie do zasady, że wyższe ramię bagażnika powinno znajdować się bliżej kabiny auta. Może się wydawać, że zamontowana walizka wypadnie podczas gwałtownego ruszania, ale to nie prawda. Dobrze przypięta pozostanie na swoim miejscu. Natomiast w razie wypadku, może to uchronić nas przed ewentualnym wpadnięciem bagażu do środka samochodu. Taki układ pozwoli też przewieźć chociażby snowboard, który nie zahaczy o dach.

Dodatkowy bagażnik na klapę kabrioletu
fot. Fotolia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA