REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dodatkowe bagażniki w kabrioletach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Kowieski
Bagażnik na klapę coupe lub kabrioletu
Bagażnik na klapę coupe lub kabrioletu
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na kupno małego, dwuosobowego kabrioletu nie kierujemy się rozumem czy funkcjonalnością. Szukając małych roadsterów typu Mazda MX-5 czy Fiat Barchetta priorytetem jest przyjemność z jazdy i wygląd auta. Często taki pojazd jest drugim lub nawet trzecim w rodzinie.

Jednak nawet w przypadku posiadania większego samochodu, może się zdarzyć, że będziemy chcieli naszym kabrioletem pojechać gdzieś dalej. Zabrać drugą osobę i wyjechać, powiedzmy na 2-3 dni urlopu, ciesząc się przy tym otwartą kabiną. Tutaj powstaje problem, bo bagażnik w tego typu pojazdach jest raczej mikroskopijny, może zmieścić jedną walizkę lub większą torbę. Rozwiązaniem jest ułożenie bagaży na siedzeniu pasażera, lecz w przypadku podróży we dwoje pomysł ten odpada z przyczyn technicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012

Alternatywą dla tej nieciekawej sytuacji, może być stelaż montowany na tylnej klapie. Jest to coś w rodzaju bagażnika dachowego umiejscowionego po prostu w innym miejscu. Takie rozwiązanie pozwoli nam przetransportować dodatkową walizkę lub inne przedmioty o zbliżonych gabarytach. W skrajnych przypadkach może to być nawet snowboard.

Zobacz też: Renault Nepta: czterosobowy Gullwing... kabriolet?

REKLAMA

Konstrukcja jest instalowana na klapie bagażnika specjalnymi „łapami” lub uchwytami. Są to metalowe elementy wyłożone z reguły gumą (aby zapobiec uszkodzeniu lakieru). Jeśli ktoś i do tego nie jest przekonany, może dokupić specjalne podkładki z materiału. Będziemy mieli wtedy stuprocentową pewność, że powłoka lakiernicza na ukochanym samochodzie się nie uszkodzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kabriolety za 40 000 zł

Niestety, tego typu dodatki mają też wady. Bagaż jest przywiązany jedynie pasami i w momencie pozostawienia auta na parkingu ryzykujemy jego kradzież. Również podczas deszczu rozwiązanie raczej się nie sprawdzi (chyba, że do bagażnika dokupimy odpowiednią, aluminiową walizkę, która może podnieść atrakcyjność samochodu). Samo zdobycie stelażu też nie należy do łatwych i tanich. Nie jest to element powszechnie używany i stosowany w wielu modelach (w Polsce to głównie starsze modele Mazdy - MX-5, Toyoty - MR2 i Fiata – Barchetta). Znalezienie elementu nowego poza ASO (cena w Polsce to prawie 2000 zł w przypadku Mazdy!) graniczy z cudem. W grę wchodzi jedynie sprowadzenie z innego kraju. Łatwiej wyszukać używane części, jednak trzeba na to zarezerwować trochę czasu i również pieniędzy. Przeszukując oferty na portalu aukcyjnym eBay trafimy na kilkanaście aukcji dotyczących sprzedaży takich bagażników. Wszystkie znajdują się w Wielkiej Brytanii, ceny zaczynają się od niecałych 130 funtów (dedykowane pasy do zamocowania ok. 50 funtów) i kończą na prawie 400 w przypadku MX-5. Koszt stelażu do Fiata Barchetta to ok. 500 euro

Zobacz też: Jak prawidłowo dbać o dach w kabriolecie?

Gdy już zdobędziemy poszukiwany element, pamiętajmy, że ma on ograniczenie obciążenia. Nie pakujmy na niego ciężkich pakunków, bo mimo sporej wytrzymałości samej konstrukcji (ok. 80kg) może nie wytrzymać klapa w samochodzie. Duże obciążenia spowoduje zniszczenie uszczelek i wgięcie się blachy. Sam montaż nie należy do skomplikowanych ani czasochłonnych. Stosować się trzeba jedynie do zasady, że wyższe ramię bagażnika powinno znajdować się bliżej kabiny auta. Może się wydawać, że zamontowana walizka wypadnie podczas gwałtownego ruszania, ale to nie prawda. Dobrze przypięta pozostanie na swoim miejscu. Natomiast w razie wypadku, może to uchronić nas przed ewentualnym wpadnięciem bagażu do środka samochodu. Taki układ pozwoli też przewieźć chociażby snowboard, który nie zahaczy o dach.

Dodatkowy bagażnik na klapę kabrioletu
fot. Fotolia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA