REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Przekładka, czyli jak dostosować auto z Anglii do polskich warunków drogowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Renault Laguna II to przykład auta, które łatwo przerobić z wersji angielskiej na europejską.
Renault Laguna II to przykład auta, które łatwo przerobić z wersji angielskiej na europejską.

REKLAMA

REKLAMA

Kupno auta z kierownicą po prawej stronie często wydaje się być dobrym interesem. Sprzedający przekonują nas, że przeróbka auta nie wymaga dużych nakładów finansowych, usługa będzie łatwa do wykonania, a całość jest opłacalna. Nie dajmy się jednak ponieść emocjom. Zanim zdecydujemy się na kupno auta, w któro z założenia musimy zainwestować spore pieniądze, zastanówmy się dwa razy.

Po pierwsze dowiedzmy się u fachowca, ile taka usługa kosztuje. Mechanik powinien wziąć pod uwagę przede wszystkim silnik, od którego często zależą koszty całej operacji. Pamiętajmy by wybrać warsztat, do którego mamy zaufanie, a nie tylko sugerować się ceną czy czasem obsługi.Po drugie należy najpierw szacować koszty, a później decydować się na kupno, nigdy odwrotnie.

REKLAMA

Po sprawdzeniu opłacalności, możemy kupić auto, odstawić (na kilka dni, a czasem i na kilka miesięcy) do warsztatu i czekać. Po trzecie, kiedy zdecydujemy się na usługę, pamiętajmy o spisaniu umowy. Pozwoli nam to uniknąć oszustwa.

W przygotowanie auta do przekładki wchodzi kilka czasochłonnych prac.

Przebudowa ściany grodziowej. Ścianą grodziową nazywamy element oddzielający kabinę od komory silnika. Ilość pracy i kosztów zależy od tego, czy jest to ściana wklejana, wspawana, przykręcana na śruby, czy też uniwersalna.

Wymianie podlegają także boczki drzwi.  Trzeba to zrobić, ze względu na to, że tam zazwyczaj znajduje się główny siłownik centralnego zamka, przyciski do sterowania drzwiami czy regulowania lusterek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnym elementem jest deska rozdzielcza.

Wymiana obejmuje kierownicę wraz zegarami, tunel środkowy i dźwignię hamulca ręcznego. Dwóch ostatnich elementów, z punktu widzenia polskiego prawa, nie trzeba przerabiać - jest to kwestia gustu lub przyzwyczajenia.

 Przebudowa obejmuję również przełożenie pedałów,  wymianę wycieraczek (najczęściej wraz z całym mechanizmem) oraz wkłady lusterek.

Ważnym elementem podlegającym wymianie są również światła, które przez brak dostosowania do ruchu lewostronnego, nie będą dobrze doświetlać zakrętów.

 Do przełożenia kwalifikują się również: serwomechanizm, pompa hamulcowa, a nawet skrzynka bezpieczników z komputerem  i wiązkami elektrycznymi.

Zobacz też: Jak dbać o auto, którym nie jeździmy na co dzień?

Aby przybliżyć koszty ‘przekładki’, podajemy orientacyjne koszty usługi, w kilku modelach, z różnych segmentów i półek cenowych (koszt robocizny + części)

Renault Laguna II – 6000 zł

VW Passat B5 FL – 7000 zł

Opel Vectra C – 11000 zł

Ford Mondeo Mk3 przed face liftingiem – 7500 zł

Ford Mondeo Mk3 po face liftingu – 8500 zł

BMW 3 E46 – 6500 zł

Rover  75 – 8000 zł

 Audi A6 C5 – 6500 zł

Saab 9-3 II – 10 000 zł

Volvo S60 – 8000 zł

Citroen C3 – 6000 zł

Honda Accord gen. 6 – 9000 zł

Zobacz też: Obniż zużycie paliwa w samochodzie

REKLAMA

Na koniec pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa. Po nieprofesjonalnej przekładce może wystąpić kilka problemów i zagrożeń. Jednym z nich jest przedłużanie lub skracanie wiązki przewodów. Ich modyfikacja może sprawić, że w komputerze pojawią niesklasyfikowane kody błędów. Zdarzają się również przypadki przerobienia ściany grodziowej przy użyciu palnika, polegającej na wstawieniu elementu w całości z innego auta. Nie trzeba wspominać, że części niemalże zawsze pochodzą ze złomu. Wiadomo, ze polska myśl techniczna i fantazja ‘fachowców’ nie zna granic, także uczulamy na samochody już po przeróbce. Nigdy nie wiadomo z jaką starannością i profesjonalizmem (lub ich brakiem) usługa została wykonana. Radzimy zatem zakupienie auta przed przekładką, omówić temat przeróbki z zaufanym mechanikiem i modyfikować auto, mając pełny wdgląd w pracę nad pojazdem.

Kupno auta z Anglii i dostosowanie  go do polskich warunków drogowych może się nam opłacić, lecz trzeba to zrobić z wielką uwagą i ostrożnością.  Jak wiadomo, w Polsce każdy kombinuje, jak zarobić najmniejszym kosztem,  także upewniajmy się po kilka razy i nie dajmy się zwieść nieuczciwym handlowcom i mechanikom. Zaś jeśli komuś nie przeszkadza jazda ‘anglikiem’ po Polsce, niech trochę poczeka. Zgodnie z prawem europejskim, Polska musi w najbliższym czasie znieść zakaz rejestrowania auta z kierownicą po prawej stronie (jest jedynym krajem w Unii, w którym obowiązuje taki zakaz)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA