REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak testowany jest olej silnikowy?

Subskrybuj nas na Youtube
Kontrola poziomu oleju
Kontrola poziomu oleju
Castrol

REKLAMA

REKLAMA

Aby olej silnikowy sprawdzał się nawet w natrudniejscych warunkach musi być poddawany odpowiednim testom. Do najlepszych poligonów doświadczalnych zalicza się wszelkiego rodzaje rajdy samochodowe, które swoją charakterystyką najbardziej przypominają drogowe warunki. Oto jak Castrol testuje swoje oleje silnikowe.

Testy oleju silnikowego

Asfalt, szuter, lód i śnieg – chyba w żadnej dyscyplinie motorsportu nie ma tak zróżnicowanych nawierzchni jak w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata WRC. Ekstremalnie różne są także temperatury – od silnych mrozów po upały. Dwa zespoły – Volkswagen Motorsport i M-Sport – kolejny raz zaufały środkom smarnym Castrol. Będą one musiały poradzić sobie z olbrzymimi obciążeniami, jakie czekają na trasach rajdów w sezonie 2015.

REKLAMA

Zespół Volkswagena wkracza w rok 2015 jako obrońca tytułu. W jego trzech Volkswagenach Polo R WRC znów zasiądą duety: Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila i Andreas Mikkelsen/Ola Floene. M-Sport wystartuje dwoma Fordami Fiesta RS WRC, w nich pary: Elfyn Evans/Daniel Barritt i Ott Tanak/Raigo Molder, a ekipę wspiera Ford EcoBoost.

REKLAMA

Nowy sezon rozpocznie się tradycyjnie od Rajdu Monte Carlo. Najstarszy rajd na świecie wiedzie przez odcinki asfaltowe francuskich Alp Nadmorskich, a można się spodziewać na nich śniegu i lodu. Część oesów zostanie rozegrana po zmroku, co będzie dodatkowym utrudnieniem. Kolejna runda WRC to Rajd Szwecji, gdzie znów można się spodziewać niskich temperatur, śniegu i lodu. Warunki zmienią się całkowicie w Meksyku, gdzie zarówno człowiek, jak i maszyna będą poddani ciężkiej próbie w temperaturach sięgających 30 stopni, na wysokości 2700 m n.p.m. Wirtuozi rajdów przeniosą się później do Argentyny, gdzie czekają bardzo trudne odcinki szutrowe.

Kolejne eliminacje odbędą się w Portugalii, Włoszech, Polsce i Finlandii, a później także w Australii i Wielkiej Brytanii, a na kierowców czekają tam głównie szutrowe odcinki. W programie na drugą część sezonu są też dwa rajdy typowo asfaltowe – w Niemczech i Francji. A gdyby tego było mało, jest też rajd, który łączy asfalt i szuter – Rajd Hiszpanii. To jedyna niezmienna rzecz w kalendarzu WRC – to, że warunki wciąż się zmieniają.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podczas gdy kierowcy w walce z czasem będą starali się perfekcyjnie dopasować się do swoich maszyn i w pełni dostosować jazdę do warunków panujących wokół, w ich silnikach podobne wyzwanie stanie przed olejem silnikowym. Cienka warstwa filmu olejowego, rozdzielająca elementy silnika będzie musiała sobie poradzić z ekstremalnymi obciążeniami, sięgającymi czasem nawet 10 ton na cm2. Dla porównania – ciśnienie, z jakim musi sobie poradzić olej jest 4000 razy większe niż to panujące w oponie. Olej musi to wytrzymać podczas każdego rajdu, każdego dnia, na każdym z odcinków specjalnych, przy każdym uruchomieniu silnika, każdym obrocie wałka rozrządu i za każdym razem, gdy kierowca naciśnie pedał gazu.

„Eksperci techniczni firmy Castrol opracowują najlepsze oleje, by zapewnić silnikom Volkswagena i Forda optymalne warunki pracy w ekstremalnych warunkach, jakie panują na trasach rajdów WRC. To najlepsze świadectwo wytrzymałości oleju Castrol EDGE” – mówi Vincent Panel, manager ds. motorsportu w Castrol. „Stosowane w motorsporcie oleje Castrol to rezultat wielu lat bliskiej współpracy z Volkswagen Motorsport i M-Sportem. Dzięki temu oleje Castrol są dziś synonimem doświadczenia i obsesyjnej wręcz dbałości o detale. Wszystko to znajduje się w każdym z produktów, przeznaczonych dla najlepszych.” To wszystko daje zespołom Volkswagena i M-Sportu przewagę, która z pewnością im pomoże w zmaganiach podczas sezonu 2015.

Źródło: materiały prasowe Castrol

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA