REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak testowany jest olej silnikowy?

Subskrybuj nas na Youtube
Kontrola poziomu oleju
Kontrola poziomu oleju
Castrol

REKLAMA

REKLAMA

Aby olej silnikowy sprawdzał się nawet w natrudniejscych warunkach musi być poddawany odpowiednim testom. Do najlepszych poligonów doświadczalnych zalicza się wszelkiego rodzaje rajdy samochodowe, które swoją charakterystyką najbardziej przypominają drogowe warunki. Oto jak Castrol testuje swoje oleje silnikowe.

Testy oleju silnikowego

Asfalt, szuter, lód i śnieg – chyba w żadnej dyscyplinie motorsportu nie ma tak zróżnicowanych nawierzchni jak w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata WRC. Ekstremalnie różne są także temperatury – od silnych mrozów po upały. Dwa zespoły – Volkswagen Motorsport i M-Sport – kolejny raz zaufały środkom smarnym Castrol. Będą one musiały poradzić sobie z olbrzymimi obciążeniami, jakie czekają na trasach rajdów w sezonie 2015.

REKLAMA

Zespół Volkswagena wkracza w rok 2015 jako obrońca tytułu. W jego trzech Volkswagenach Polo R WRC znów zasiądą duety: Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila i Andreas Mikkelsen/Ola Floene. M-Sport wystartuje dwoma Fordami Fiesta RS WRC, w nich pary: Elfyn Evans/Daniel Barritt i Ott Tanak/Raigo Molder, a ekipę wspiera Ford EcoBoost.

REKLAMA

Nowy sezon rozpocznie się tradycyjnie od Rajdu Monte Carlo. Najstarszy rajd na świecie wiedzie przez odcinki asfaltowe francuskich Alp Nadmorskich, a można się spodziewać na nich śniegu i lodu. Część oesów zostanie rozegrana po zmroku, co będzie dodatkowym utrudnieniem. Kolejna runda WRC to Rajd Szwecji, gdzie znów można się spodziewać niskich temperatur, śniegu i lodu. Warunki zmienią się całkowicie w Meksyku, gdzie zarówno człowiek, jak i maszyna będą poddani ciężkiej próbie w temperaturach sięgających 30 stopni, na wysokości 2700 m n.p.m. Wirtuozi rajdów przeniosą się później do Argentyny, gdzie czekają bardzo trudne odcinki szutrowe.

Kolejne eliminacje odbędą się w Portugalii, Włoszech, Polsce i Finlandii, a później także w Australii i Wielkiej Brytanii, a na kierowców czekają tam głównie szutrowe odcinki. W programie na drugą część sezonu są też dwa rajdy typowo asfaltowe – w Niemczech i Francji. A gdyby tego było mało, jest też rajd, który łączy asfalt i szuter – Rajd Hiszpanii. To jedyna niezmienna rzecz w kalendarzu WRC – to, że warunki wciąż się zmieniają.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podczas gdy kierowcy w walce z czasem będą starali się perfekcyjnie dopasować się do swoich maszyn i w pełni dostosować jazdę do warunków panujących wokół, w ich silnikach podobne wyzwanie stanie przed olejem silnikowym. Cienka warstwa filmu olejowego, rozdzielająca elementy silnika będzie musiała sobie poradzić z ekstremalnymi obciążeniami, sięgającymi czasem nawet 10 ton na cm2. Dla porównania – ciśnienie, z jakim musi sobie poradzić olej jest 4000 razy większe niż to panujące w oponie. Olej musi to wytrzymać podczas każdego rajdu, każdego dnia, na każdym z odcinków specjalnych, przy każdym uruchomieniu silnika, każdym obrocie wałka rozrządu i za każdym razem, gdy kierowca naciśnie pedał gazu.

„Eksperci techniczni firmy Castrol opracowują najlepsze oleje, by zapewnić silnikom Volkswagena i Forda optymalne warunki pracy w ekstremalnych warunkach, jakie panują na trasach rajdów WRC. To najlepsze świadectwo wytrzymałości oleju Castrol EDGE” – mówi Vincent Panel, manager ds. motorsportu w Castrol. „Stosowane w motorsporcie oleje Castrol to rezultat wielu lat bliskiej współpracy z Volkswagen Motorsport i M-Sportem. Dzięki temu oleje Castrol są dziś synonimem doświadczenia i obsesyjnej wręcz dbałości o detale. Wszystko to znajduje się w każdym z produktów, przeznaczonych dla najlepszych.” To wszystko daje zespołom Volkswagena i M-Sportu przewagę, która z pewnością im pomoże w zmaganiach podczas sezonu 2015.

Źródło: materiały prasowe Castrol

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA