REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koło dwumasowe w silniku benzynowym - koszt wymiany

Koło dwumasowe Valeo
Koło dwumasowe Valeo
Valeo

REKLAMA

REKLAMA

Zamachowe koło dwumasowe coraz częściej pojawia się w autach z silnikiem benzynowym. Z jakimi wydatkami należy się zatem liczyć w przypadku jego awarii?

Użytkownicy aut z silnikiem Diesla są coraz częściej świadomi, że ich auto może posiadać dwumasowe koło zamachowe (DKZ). Potężny moment obrotowy jaki generuje jednostka wysokoprężna wymaga ograniczenia drgań, jakie mogą przenosić się z silnika na skrzynię biegów. Za to zadanie odpowiedzialne jest właśnie koło dwumasowe.

REKLAMA

Dwumasowe koło zamachowe w silniku benzynowym?

Mało osób zdaje sobie jednak sprawę, że dwumasowe koło zamachowe od lat stosowane jest w samochodach z benzynowymi silnikami. Ta niewiedza wynika z bardzo niskiej usterkowości tego podzespołu w takich auta. Najczęściej DKZ stosowano w silnikach wolnossących, których krzywa przebiegu momentu obrotowego ma bardziej łagodny kształt, co zmniejsza przeciążenia jakie musi ten podzespół znosić.

Zobacz też: Dwumasowe koło zamachowe – jak jeździć by działało dłużej?

Moment obrotowy a trwałość dwumasowego koła zamachowego

Obecnie produkowane jednostki benzynowe wykonane w duch tzw. downsizingu, coraz częściej posiadają turbodoładowanie, które jest tak zsynchronizowane, aby silnik generował maksymalny moment obrotowy przy bardzo niskich obrotach wału napędowego rzędu 1400-1700 obr./min. To sprawia, że w przyszłości zapewne istotnie zwiększy się awaryjność i koszt obsługi aut z takimi jednostkami. Postanowiliśmy przedstawić kilka aut z motorami benzynowymi wyposażonymi w DKZ oraz koszty wymiany tego podzespołu na nowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cena dwumasowego koła zamachowego i sprzęgła: BMW Ford Hyundai Nissan

DKZ sprzęgło (kompl.) łączny koszt 
BMW M1 3.0T 306KM 3 620 zł 1 750 zł 5 370 zł
BMW 325i 192 KM (e46) 3 302 zł 1 260 zł 4 562 zł
Ford Fiesta ST2 1 381 zł 2 221 zł 3 602 zł
Hyundai i40 2.0 177 KM 3 500 zł 1 570 zł 5 070 zł
Nissan Primera  2.0 140 KM 6 300 zł 1 501 zł 7 801 zł

Oprac. Kamil Fraszkiewicz źródło: ceny z ASO

Zobacz też: Regeneracja dwumasowego koła zamachowego

Najdroższe okazało się dwumasowe koło zamachowe do Nissany Primery P12 - 6300 zł!

Wymiana koła dwumasowego - pamiętaj o sprzęgle

Cena koła dwumasowego wyraźnie się różni w zależności od marki auta. Co ciekawe najniższą kwotę za ten podzespół należy uiścić w przypadku sportowej odmiany Forda Fiesty ST2.  Zaledwie 1381 zł to najniższa cena za DKZ z jaką miałem do tej pory do czynienia. Po przeciwnej stronie ustawił się za to Nissan Primera P12, do którego DKZ kosztuje ponad 6000 zł! Biorąc pod uwagę, że wartość rezydualna egzemplarza, który sprawdzaliśmy nie przekraczała 9000 zł to cena tej części jest kosmiczna. Z drugiej jednak strony, zarówno w przypadku Primery P12 2.0 140 KM jak i BMW E46 325i trwałość DKZ szacowana jest na co najmniej 300-400 tys. km (są to silniki wolnossące). Z tego powodu ryzyko awarii tego podzespołu w tych autach nie jest duże. Jeśli dojdzie do awarii DKZ to trzeba liczyć się także z koniecznością wymiany sprzęgła. Nie jest to regułą, ale często okazuje się, że kilkanaście tysiecy kilometrów po wymianie koła dwumasowego do wymiany kwalifikuje się także sprzęgło. Koszt robocizny ulega wtedy podwojeniu.

koło dwumasowe budowa LUK
LuK
Ford Fiesta ST2
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Primera
newspress.co.uk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA