REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koło dwumasowe w silniku benzynowym - koszt wymiany

Koło dwumasowe Valeo
Koło dwumasowe Valeo
Valeo

REKLAMA

REKLAMA

Zamachowe koło dwumasowe coraz częściej pojawia się w autach z silnikiem benzynowym. Z jakimi wydatkami należy się zatem liczyć w przypadku jego awarii?

Użytkownicy aut z silnikiem Diesla są coraz częściej świadomi, że ich auto może posiadać dwumasowe koło zamachowe (DKZ). Potężny moment obrotowy jaki generuje jednostka wysokoprężna wymaga ograniczenia drgań, jakie mogą przenosić się z silnika na skrzynię biegów. Za to zadanie odpowiedzialne jest właśnie koło dwumasowe.

REKLAMA

REKLAMA

Dwumasowe koło zamachowe w silniku benzynowym?

Mało osób zdaje sobie jednak sprawę, że dwumasowe koło zamachowe od lat stosowane jest w samochodach z benzynowymi silnikami. Ta niewiedza wynika z bardzo niskiej usterkowości tego podzespołu w takich auta. Najczęściej DKZ stosowano w silnikach wolnossących, których krzywa przebiegu momentu obrotowego ma bardziej łagodny kształt, co zmniejsza przeciążenia jakie musi ten podzespół znosić.

Zobacz też: Dwumasowe koło zamachowe – jak jeździć by działało dłużej?

REKLAMA

Moment obrotowy a trwałość dwumasowego koła zamachowego

Obecnie produkowane jednostki benzynowe wykonane w duch tzw. downsizingu, coraz częściej posiadają turbodoładowanie, które jest tak zsynchronizowane, aby silnik generował maksymalny moment obrotowy przy bardzo niskich obrotach wału napędowego rzędu 1400-1700 obr./min. To sprawia, że w przyszłości zapewne istotnie zwiększy się awaryjność i koszt obsługi aut z takimi jednostkami. Postanowiliśmy przedstawić kilka aut z motorami benzynowymi wyposażonymi w DKZ oraz koszty wymiany tego podzespołu na nowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cena dwumasowego koła zamachowego i sprzęgła: BMW Ford Hyundai Nissan

DKZ sprzęgło (kompl.) łączny koszt 
BMW M1 3.0T 306KM 3 620 zł 1 750 zł 5 370 zł
BMW 325i 192 KM (e46) 3 302 zł 1 260 zł 4 562 zł
Ford Fiesta ST2 1 381 zł 2 221 zł 3 602 zł
Hyundai i40 2.0 177 KM 3 500 zł 1 570 zł 5 070 zł
Nissan Primera  2.0 140 KM 6 300 zł 1 501 zł 7 801 zł

Oprac. Kamil Fraszkiewicz źródło: ceny z ASO

Zobacz też: Regeneracja dwumasowego koła zamachowego

Najdroższe okazało się dwumasowe koło zamachowe do Nissany Primery P12 - 6300 zł!

Wymiana koła dwumasowego - pamiętaj o sprzęgle

Cena koła dwumasowego wyraźnie się różni w zależności od marki auta. Co ciekawe najniższą kwotę za ten podzespół należy uiścić w przypadku sportowej odmiany Forda Fiesty ST2.  Zaledwie 1381 zł to najniższa cena za DKZ z jaką miałem do tej pory do czynienia. Po przeciwnej stronie ustawił się za to Nissan Primera P12, do którego DKZ kosztuje ponad 6000 zł! Biorąc pod uwagę, że wartość rezydualna egzemplarza, który sprawdzaliśmy nie przekraczała 9000 zł to cena tej części jest kosmiczna. Z drugiej jednak strony, zarówno w przypadku Primery P12 2.0 140 KM jak i BMW E46 325i trwałość DKZ szacowana jest na co najmniej 300-400 tys. km (są to silniki wolnossące). Z tego powodu ryzyko awarii tego podzespołu w tych autach nie jest duże. Jeśli dojdzie do awarii DKZ to trzeba liczyć się także z koniecznością wymiany sprzęgła. Nie jest to regułą, ale często okazuje się, że kilkanaście tysiecy kilometrów po wymianie koła dwumasowego do wymiany kwalifikuje się także sprzęgło. Koszt robocizny ulega wtedy podwojeniu.

koło dwumasowe budowa LUK
LuK
Ford Fiesta ST2
Kamil Fraszkiewicz
Nissan Primera
newspress.co.uk
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA