Szyba – szybie nierówna, na co zwracać uwagę?
REKLAMA
REKLAMA
Wszystkie szyby przednie muszą mieć przepuszczalność światła w zakresie widzialnym, co najmniej 75%. Szyby boczne w polu widzenia kierowcy w autokarach, autobusach, minibusach mogą być montowane jako szyby zespolone pod warunkiem zachowania przepuszczalności światła nie mniejszej niż 70%.
REKLAMA
Zobacz również: Jak uniknąć zamarzania wycieraczek?
Rodzaje szyb samochodowych:
1. Szyba hartowana - jedna warstwa szkła poddana specjalnej obróbce w celu zwiększenia jej wytrzymałości mechanicznej i zapewnienia pożądanego rozdrobnienia po rozbiciu.
2. Szyba klejona – tworzą ją, co najmniej dwie warstwy szkła, połączone ze sobą jedną lub kilkoma warstwami pośrednimi z tworzywa syntetycznego. Przy tym jedna lub więcej warstw szklanych może mieć zwiększoną wytrzymałość dzięki specjalnej obróbce.
3. Szyba bezpieczna – pokryta jest tworzywem syntetycznym składa się ze szkła hartowanego lub klejonego i powłoki syntetycznej od strony wnętrza nadwozia.
4. Szyba laminatowa - ma jedną warstwę szkła i jedną lub więcej warstw z tworzywa syntetycznego.
5. Szyba zespolona - składa się z dwu równoległych szyb, rozdzielonych szczeliną gazową. Może być symetryczna, gdy tworzą ją dwa elementy tego samego typu (hartowane, klejone lub ze sztywnego tworzywa sztucznego), albo asymetryczna, jeśli tworzą ją dwa elementy odmienne.
Zobacz również: Jak naprawić wycieraczki szyby przedniej? Część 1
Warto wiedzieć, że po wprowadzeniu obowiązkowego wyposażenia samochodów w obustronne zewnętrzne lusterka wsteczne nie stosuje się już wymogów określających parametry optyczne szyb tylnych.
REKLAMA
REKLAMA