Opel: prawidłowa regulacja napięcia paska w silniku
REKLAMA
REKLAMA
Po pewnym czasie użytkowania napinacz (CT 870 K1, CT 873 K1, CT 975 K3) w szesnastozaworowych silnikach Opla 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0, powoduje powstanie odgłosów, których następstwem, w razie braku reakcji, może być pęknięcie przypory i utrata napięcia paska, zazwyczaj prowadząca do uszkodzenia silnika. Wskaźnik napinacza na zimno nie wskazuje na oznakowanie i po każdym cyklu spalania uderza o ogranicznik ruchu, powodując dźwięki.
REKLAMA
Zobacz również: Jak często wymieniać olej w silniku?
Jak uniknąć usterki?
Należy przekręcić mimośród odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo). Napęd paska trzeba przekręcić ręcznie dwa razy z napiętym maksymalnie napinaczem. Dopiero wtedy można obracając mimośród w prawo ustawić napięcie na pozycję „new”. Jest to niezbędna czynność, by prawidłowo „ułożyć” pasek zębaty.
Zobacz również: Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?
REKLAMA
REKLAMA