Daewoo i Chevrolet 1,4, 1,5 i 1,6 16V - jak uniknąć odłamania wskaźnika napinacza?
REKLAMA
REKLAMA
Problem dotyczy modeli z silnikami 1.4 16V, 1.5 16V i 1.6 16V. Jak się okazuje, przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być dwie.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wybrać olej silnikowy?
1) niepoluzowana pompa wodna, której należy używać do regulacji naprężenia,
2) zbytnie obciążenie ogranicznika przy wymaganym wykonaniu dwóch obrotów silnika przy zwiększonym naprężeniu (otwór na płycie głównej).
Zobacz również: Jak dbać o sprzęgło?
Jak uniknąć problemu?
Na szczęście nie jest to trudne zadanie. Aby zabezpieczyć się przed opisanym problemem, wystarczy poluzować pompę wodną, a następnie (przy pomocy narzędzia OE J-42492) obrócić ją i ponownie dokręcić siłą 8 Nm. Warto również pamiętać, o tym, aby języczek wskaźnika był zawsze nastawiony bez żadnych obciążeń. Po wykonaniu dwóch obrotów silnika, oba wskaźniki muszą się pokrywać.
REKLAMA
REKLAMA