System autogaz STAG 500 DIS – zasilanie gazowe bez udziału benzyny
REKLAMA
REKLAMA
System autogaz STAG 500 DIS – zasilanie gazowe bez udziału benzyny
Coraz większa popularność silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa wymusza na producentach instalacji LPG dostosowanie swojej oferty do zastosowania właśnie w tego typu konstrukcjach.
REKLAMA
„Stworzony system STAG 500 DIS jest odpowiedni do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wyróżnia się technologią pracy całkowicie opartą na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. Gaz wtryskiwany jest w dwóch fazach jednocześnie (ciekłej i odparowanej), przez co eliminuje mankamenty typowej VI generacji. Ponadto, jest również przygotowany do silników z układem dwuwtryskiwaczowym benzyny – mówi Marcin Trocki Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju z firmy AC S.A., która opracowała system STAG 500 DIS.
Zobacz też: LPG - z czego się składa i jakie ma właściwości?
Jakie są zalety instalacji STAG 500 DIS
REKLAMA
Niewątpliwą zaletą, przy tak zaawansowanej technologii, jest jej łatwy montaż i sposób kalibracji. Przede wszystkim pompa HP nie wymaga żadnych modyfikacji. Ponadto, instalacja zawiera standardowe komponenty, takie jak węże termoplastyczne, reduktor, wtryskiwacze, elektrozawory i zbiornik. Jest także odporna na błędy za sprawą braku emulacji wtryskiwaczy benzynowych.
Co więcej, STAG 500 DIS obsługuje najnowsze na rynku silniki dwuwtryskiwaczowe (multi+direct). A czy to pionierskie rozwiązanie ma jakieś wady? – Jedynym minusem instalacji STAG 500 DIS jest nieznacznie słyszalna pompa LPG. Trudne może się okazać także znalezienie odpowiedniego miejsca do montażu w przypadku małych pojazdów. Pracujemy jednak nad tymi niedociągnięciami, aby system był idealny – przyznaje Marcin Trocki.
STAG 500 DIS to niewątpliwie system autogaz będący odpowiedzią na rosnące potrzeby rynku motoryzacyjnego. Jest rewolucyjny w swojej prostocie, jednocześnie spełniając wymagania najbardziej zaawansowanych i nowoczesnych aut. Co więcej, rozwiązanie STAG 500 DIS może zostać w szybki sposób „przetransformowane” dostosowując się do innych, jeszcze nowszych zastosowań w branży automotive.
Źródło: Materiały AC S.A.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.